Onko vielä perheitä/talouksia, joissa kukaan ei käytä säännöllistä lääkitystä?

• Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti
Hassua, että ihmiset vastaa siihen tyyliin että onneksi ei. Musta se on pikkaisen..outoa. Tietenkään kukaan ei halua mitään pysyvää sairautta tai vaivaa, mutta jos sellainen sattuu olemaan, niin silloinhan lääkitys voi olla merkittävä elintason parantaja. Itselläni on esim. säännöllinen estolääkitys migreeniin. Lääkitys ei ole mikään haitta, ongelma, häpeän aihe saati rasite, vaan asia, joka tekee elämästämme 100% helpompaa.

v
Eipä ole meillä kellään mitään lääkitystä. Silloin harvoin kun esim. särkylääkettä kaivataan, pitää sitä ihan etsiä, kun ei ole edes missään lähiulottuvilla. Isoäitini oli pitkästi yli 70- vuotias ennen kuin hänelle määrättiin jatkuva lääkitys (dementiaan) mikä lienee tänä päivänä erittäin korkea ikä.

"jaa-a"
Hassua, että ihmiset vastaa siihen tyyliin että onneksi ei. Musta se on pikkaisen..outoa. Tietenkään kukaan ei halua mitään pysyvää sairautta tai vaivaa, mutta jos sellainen sattuu olemaan, niin silloinhan lääkitys voi olla merkittävä elintason parantaja. Itselläni on esim. säännöllinen estolääkitys migreeniin. Lääkitys ei ole mikään haitta, ongelma, häpeän aihe saati rasite, vaan asia, joka tekee elämästämme 100% helpompaa.
No ei lääkitys mikään häpeä tms ole, mutta on se ikävää aina, että on joku sairaus yms, johon lääkettä tarvii. Eikä se lääkityskään aina täysin auta, tai sovi käyttäjälle. Luulenpa, että se onneks tarkoittaa enemmänkin sitä, että onnkesi ei ole tarvetta siihen lääkkeeseen. Kyllä minä olen mielummin terve ilman lääkkeitä, kuin oireeton lääkkeen kanssa.

[QUOTE="jaa-a";21941317]No ei lääkitys mikään häpeä tms ole, mutta on se ikävää aina, että on joku sairaus yms, johon lääkettä tarvii. Eikä se lääkityskään aina täysin auta, tai sovi käyttäjälle. Luulenpa, että se onneks tarkoittaa enemmänkin sitä, että onnkesi ei ole tarvetta siihen lääkkeeseen. Kyllä minä olen mielummin terve ilman lääkkeitä, kuin oireeton lääkkeen kanssa.[/QUOTE]

No tietysti näinkin varmaan. Itse on vaan vaikea kuvitella, että olisin jotenkin onnellisempi, jos eläisin ilman lääkkeitä, jotka niin merkittävästi parantavat elämänlaatuani. :)

Ei ole meidän perheessäkään kenelläkään säännöllistä lääkitystä. Kuuriluontoistakin erittäin harvoin. Muksu ei ole ikinä joutunut ottamaan mitään droppia, mulla on ollut ab-kuuri viimeksi joskus alaikäisenä eikä mieskään ole meidän yhdessäoloaikana joutunut mitään kuureja syömään säännöllisestä lääkityksestä nyt puhumattakaan.

"Huom"
Hassua, että ihmiset vastaa siihen tyyliin että onneksi ei. Musta se on pikkaisen..outoa. .
Aloittaja varmaan tarkoitti sitä, että onko perheitä, joissa ei ole lääkitystä vaativia sairauksia. Itsekin olen joskus miettinyt, että ollaan harvinainen, kun tuntuu että joka toisella tutulla perheellä vähintään yhdellä perheen jäsenellä on astma, allergia, diabetes tai mikä nyt sattuukaan olemaan.

"vieras"
Mä käytän kyllä e-pillereitä säännöllisesti, lasketaanko se? Atoopikkoja ollaan, mutta se on hyvin hoidossa, mulla varsinkin, oon saanut ihon ihan täydelliseen kuntoon. Lapsella alkaa olla kuivat kädet, pitää taas muistuttaa rasvan käytöstä.

Ei mitään, ja ei satunnaistakaan lääkitystä juuri koskaan. Ukko ei oo lapsuuden satunnaisen antibioottikuurin jälkeen syönyt yhtään mitään lääkkeitä (paitsi jotai buranaa hyvin harvoin), mulla oli 10 vuotta sitte yks antibioottikuuri, ja sen jälkeen sit täs 1-3v takaperin clomifenia ja terolutia muutamat kuurit. Niin ja reippaat 4 vuotta sitte käytin e-rengasta muutaman kuukauden. Ei olla hyviä tulonlähteitä lääketeollisuudelle. :D

Viimeksi muokattu:
Rupina harmailee
Meillä ei myöskään ole jatkuvaa lääkitystä kellään. Minä ainoastaan otan särkylääkettä mikreeniin joskus n. 1krt/kk. Meidän ruokakunta on 3 henkinen.

Olen myös lähipiirissä huomannut miten paljon on allergioita ja niihin jatkuvia lääkityksiä ym. sairauksia.

Yhteistyössä