Päätin luopua kännykästä ja elää lankapuhelimen "varassa".

• Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti
---
Alkoi niin hemmetisti ärsyttämään kun nykyään tuntuu, että pitäisi aina olla tavoitettavissa.

Ja toki voin laittaa kännykän äänettömälle tai kiinni mutta se ei poista sitä vastapuolen oletusta tavoitettavuudesta.

Helpottaa kummasti mun oloa =)

"minä"
Hieno homma. Muakin ärsyttää yks kaveri kun se kyselee miks en vastaa-no, viimeks olin vessanpytyllä!! Pitääkö sieltäkin vastata ja vielä julkinen vessa.
Kerran se uhkas ties millä kun poikkesin pesulaan ilman puhelinta!

Non compos mentis
Jaa. Minä haluan olla tavoitettavissa. Jos en haluaisi, luopuisin kaikista teknisistä kommunikaatiotavoista ja muuttaisin keskelle korpea. Eivät ihmiset minulle turhaan soita. On se sitten kuvaviesti kaverin kasvavasta raskausmahasta tai lapsi soittaa töihin mitä voisi ottaa välipalaksi, ne kaikki ovat mulle tärkeitä.

ap
Jaa. Minä haluan olla tavoitettavissa. Jos en haluaisi, luopuisin kaikista teknisistä kommunikaatiotavoista ja muuttaisin keskelle korpea. Eivät ihmiset minulle turhaan soita. On se sitten kuvaviesti kaverin kasvavasta raskausmahasta tai lapsi soittaa töihin mitä voisi ottaa välipalaksi, ne kaikki ovat mulle tärkeitä.
Minäkin olen tavoitettavissa, lankapuhelimesta ja sähköpostista. Monet vaan olettavat, että kännykän omistaja on tavoitettavissa lähes aina.

---
[QUOTE="niksi";21936777]Saunalahden kotipuhelimella saa lankanumeron kännyyn ja pystyy soittamaan edullisesti lankahinnoittelulla.[/QUOTE]

No mikäs järki tossa nyt sitten on jos kerran haluaa ilman kännykkää elää?

Non compos mentis
Itse ole kokenut kännykän todella tarpeelliseksi useamman kerran. Olen soittanut vuosien aikana poliisin ja ambulanssin montakin kertaa tien päällä. Lankapuhelimella, joka olisi kotona, ei olisi onnistunut rattijuopon käräyttäminen tai sydänkohtauksen saaneen hoitoon saaminen. Tämä ei ole mikään sellainen, että haluan pakottaa kaikki kännykkää käyttämään, mutta jaan vain kokemuksiani siitä, kuinka tärkeä se on.

Veljeäni ammuttiin kerran (kaveri vahingossa ilmakiväärillä). Veli soitti minulle ja hain hänet, vein lääkäriin, veljeltä leikattiin lyijyhauli reidestä. Sain sairaalasta yhteyden vanhempiini heti. Arkisempaa käyttöä: kaupassa voi soittaa kotiin, että oliko meillä sitä ja tätä vai ei. Jos siis unohtuu kauppalappu kotiin.

Tänä aamuna väittelin asiasta kaverini kanssa FB:ssa, hänen mielestään lasten pitäisi itsenäistyä, eikä lapset saisi ottaa yhteyttä kännyllä vanhempiinsa. Olin toista mieltä.

[QUOTE="niksi";21936817]Lankapuhelimissa on kova kk-maksu, tuossa halpa. Lisäksi tuon voi siirtää mökille tms vaikka onkin lankanumero.

saunalahti.fi[/QUOTE]

Ei kai kukaan enää lankapuhelinta varsinaisesti ota, vaan gsm-pöytäpuhelimen...??

ap
Itse ole kokenut kännykän todella tarpeelliseksi useamman kerran. Olen soittanut vuosien aikana poliisin ja ambulanssin montakin kertaa tien päällä. Lankapuhelimella, joka olisi kotona, ei olisi onnistunut rattijuopon käräyttäminen tai sydänkohtauksen saaneen hoitoon saaminen. Tämä ei ole mikään sellainen, että haluan pakottaa kaikki kännykkää käyttämään, mutta jaan vain kokemuksiani siitä, kuinka tärkeä se on.

Veljeäni ammuttiin kerran (kaveri vahingossa ilmakiväärillä). Veli soitti minulle ja hain hänet, vein lääkäriin, veljeltä leikattiin lyijyhauli reidestä. Sain sairaalasta yhteyden vanhempiini heti. Arkisempaa käyttöä: kaupassa voi soittaa kotiin, että oliko meillä sitä ja tätä vai ei. Jos siis unohtuu kauppalappu kotiin.

Tänä aamuna väittelin asiasta kaverini kanssa FB:ssa, hänen mielestään lasten pitäisi itsenäistyä, eikä lapset saisi ottaa yhteyttä kännyllä vanhempiinsa. Olin toista mieltä.
Toki jokainen tekee kuten itse parhaakseen katsoo. Ja minun kohdalla se on kännykästä luopuminen =)

"Hop"
Minä käytän matkapuhelinta kuten lankapuhelinta ja kaverit sen tietää. Harvoimpa tuo on mukana. Joillekin se on vaikea sulattaa, että tosiaan säilytän puhelinta keittiön pöydällä en taskussa. Mutta se on heidän henkilökohtainen ongelmansa ei minun :D

[QUOTE="Hop";21936955]Minä käytän matkapuhelinta kuten lankapuhelinta ja kaverit sen tietää. Harvoimpa tuo on mukana. Joillekin se on vaikea sulattaa, että tosiaan säilytän puhelinta keittiön pöydällä en taskussa. Mutta se on heidän henkilökohtainen ongelmansa ei minun :D[/QUOTE]

Minulla ihan sama. Vain lasten ollessa pois kotoa, on puhelin käden ulottuvilla. En ole koskaan myöskään lähtenyt siihen, että jos en heti vastaa puheluun, soittaisin itse perään.

"Minna"
Minä olen aika paljon siirtynyt siihen, että puhelimeni on kiinni silloin kun minusta tuntuu etten halua puhua, tai tarvitsen esimerkiksi työrauhaa. Mukana se on minulla kuitenkin melkein aina, koska toimittaa mp3-soittimen virkaa. En luopuisi enää kännykästä, koska puhelinkoppeja ei enää löydy, joten en voisi soittaa silloin kun tarvitsee. Esimerkiksi juuri lapselle, tai jos myöhästyn tms.

X
Minäkin olen ajatellut samaa mutta työasioiden takia aika mahdotonta. Inhoan kännyköitä ja sitä että vastapuoli olettaa että olen aina tavoitettavissa ja että pitäs selitellä miksei soita takaisin jne...

---
[QUOTE="minä";21937049]Kunnioitan tuota päätöstäsi. Olen miettinyt kuinkas sitä pärjättiinkään silloin ennen, ihan hyvin
kyllä. Jos ei vastattu kotona, se tietty tarkoitti ettei ole kotona!!
Treffit sovittiin lankapuhelimessa ja se oli siinä.[/QUOTE]

Juuri näin :)

"vieras"
[QUOTE="vieras";21937999]Mitä järkee hommaa lankapuhelin kun voit käyttää sitä kännyä "lankapuhelimena". Vai onko vaan kiva leikkiä?

Miksi sitä pitäis mukana kantaa.[/QUOTE]
Varsinkin kun lankapuhelimella soittaminen maksaa nykyään enemmän kuin kännyllä.

Yhteistyössä