Kuka sen kierukan asentaa? Ja voiko laittaa milloin vain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiina"

Vieras
eli resepti on keskeytyksen jälkeen saatu mutta siis kukas sen laittaa? voiko sen laittaa ihan yleislääkäri vaikka yksityisellä vai gyne?
ja voiko sen laittaa milloin vain? ei mulla ole mitään selvää kiertoakaan :/

Sulla on jo siis lapsia? Kunnallisella puolella eivät yleensä laita synnyttämättömille koska on aika paljon hankalampaa eli vaihtoehto on sitten mennä yksityiselle tai pyytää lähete gynelle. Jos lapsi löytyy jo ennestään löytyy niin sitten vaan varaamaan tk:sta aikaa, kaikki tk-lääkärit ei noita asentele mutta soita ja kysy että löytyykö asennustaitoista. Se asennetaan mieluiten kuukautisten aikana, miel. 10 pv sisällä vuodon alusta.

minä en kyllä suostuisi antamaan tk:n lääkärin laittaa, sillä lähes kaikki ketkä ovat valittaneet ettei kierukka sopinut niin ovat käyneet laittamassa sen tk:ssa. mulle on laittanut yksityisellä aina gyne eikä koskaan ole ollut ongelmia laitossa eikä sen jälkeen. ja on laitettu ihan missä vaiheessa kiertoa vaan. yksikin on laitettu 2kk synnytyksen jälkeen jolloin ei edes tullut kuukautisia. ja kaikki 3 lastani on tulleet sektiossa,

Miten en enää tätä löytänyt! Luin monta kertaa sivuja läpi.
Ja kyllä, minulla on jo 3 lasta.
Täällä on nyt jostain syystä terveysasemalla vain nuoria miehiä lääkärinä, kun olen lapsiani käyttänyt tai itse kun hain lähetteen, niin sillä mietin että jos menisin yksityiselle, jollekin kokeneemmalle. Ja yleislääkäreille saisi varmaan nopeammin ajan, kuin gynelle....

No kyllä mulle laitettiin ihan tk:ssa neuvolan puolella ja ihan hyvin on paikallaan. Niin ja lääkäri sen pisti. No sen verran ongelmia et se kuparinen ei sopinut, koska vuodoista tuli niin runsaat, joten kävin vaihtamassa jokusen kk jälkeen hormoni kierukan.
Ja kyllä mulle pistettiin paikoilleen vaikkei kk ollut alkanut synnytyksen jälkeen tarkistettiin vaan r-testillä etten oo raskaana.

Viimeksi muokattu:
Mulle laitettiin elokuun alussa terveyskeskuksessa. Ei mitään ongelmia oo ollu ja ilmeisesti ihan hyvin paikallaan ;) En varmaan olis laittanu kierukkaa jossei olis ollut ilmainen (täällä ainakin ensimmäinen kierukka on ilmainen) kun oon kans ajatellut että se on ihan hirveetä,mutta eipä oo ollu!

OK, kiitti, jospa vielä harkitsisi ihan terveysasemallakin käyntiä...

Mites on, alkaako se ehkäisyteho heti vai onko käytettävä sitten lisäksi jotain muutakin alkuun?

Uusimmat

Yhteistyössä