2-vuotiaalle pojalle sukkahousut ?

• Viestiketjun aloittaja m
  • Ensimmäinen viesti
m
Poika täytti juuri kaksi vuotta ja on vielä vaipoissa. Nyt mietin ostanko talven varalle sukkahousuja vai kalsareita. Jotenkin sukkahousut tuntuisivat kätevämmiltä, mutta onko teillä hyviä kokemuksia kalsareista ja sukista noin pienellä ?

en taas ymmärrä
Ihan hyvin voi käyttää pienellä pojalla sukkiksia Miksi ei voisi.? Jos joku on niin urpo että muuta väittää niin oma häpeä. Mikä siitä tekee tyttöjen vaatteen?

"Mandi"
No siis totta kai pienet lapset käyttävät sukkahousuja. Kauhulla olen katellu niitä pieniä paljaita jalkoja, jotka vilkkuu talvella haalarien ja kenkien välistä kun ei ole sukkahousuja... kyllä on varmasti kylmä. Ihan sama kuin kylmässä perhekerhossa niitä paljaita selkiä kun pienillä ei käytetä bodeja ja isommilla ei edes aluspaitoja vaikka olisi kuinka paljon pakkasta...

Meillä tais esikoinen käyttää sukkahousuja niin kauan kun käytti vaippojakin. Eli reilu 2v:nä vielä oli sukkikset käytössä. Ja musta ne on miljoona kertaa kätevämmät pienellä ipanalla kun kalsarit + sukat.

"vieras"
Meillä ainakin käytetään sukkahousuja, eikä kukaan pöllö ole tullut naureskelemaan, vaikka poika on 2v. Sukkikset on siitä hyvät, että ei oo nilkat paljaana ja meillä ainakin poika repii sukkia pois jalasta niin sukkikiset on hyvät talvisaikaan ku on kylmät lattiat :)

halipupu harmaana
Meillä vaihdettiin kalsareihin kun lapset alko itse pukea eli siinä 2-3v:nä. Tänä talvena molemmilla kalsarit käytössä ja nuorin on nyt 3v. Ihan hyvin 2v. voi käyttää sukkahousuja, niin nilkatkin pysyy piilossa.

tytyx
no jaa meillä pikkupimu, 3v. on itse valintansa suorittanut ja voiton vei kalsarit. Kyllä nekin pysyy ihan yhtä hyvin, kun käyttää sopivan pituisia ja tsiigaa kans sukkien sopivuuden. Eli vartta pitää olla. Eikä vilku paljaat sääret mistään.

Kylmemmillä ilmoilla laitan sukkikset alle ja pitkät kalsarit siihen päälle + sukat. Kyllä tarkenee! Ja muuten, pojillekin myydään ihan poika-kuvioisia sukkahousuja aika isojakin kokoja. Meillä yhdet kivat traktori-sukkikset :attn:

"viivi"
[QUOTE="Mandi";21925927]No siis totta kai pienet lapset käyttävät sukkahousuja. Kauhulla olen katellu niitä pieniä paljaita jalkoja, jotka vilkkuu talvella haalarien ja kenkien välistä kun ei ole sukkahousuja... kyllä on varmasti kylmä. Ihan sama kuin kylmässä perhekerhossa niitä paljaita selkiä kun pienillä ei käytetä bodeja ja isommilla ei edes aluspaitoja vaikka olisi kuinka paljon pakkasta...[/QUOTE]

Eiköhän silloin ole vikaa jo haalarissakin jos jotain pääsee vilkkumaan 2- vuotiaalla haalarin ja kengät välistä. Jos ei muuta niin ainakin lahkeen pituus. Tuosta aluspaita jutusta olen kyllä ihan samaa mieltä. Yksikin tuttu katsoi minua todellä hölmistyneenä kun kysyin minkälaisia aluspaitoja hän käyttää lapsellaan. Ei kuulemma käytä koskaan mitään pitkähihaisen alla, ei lapsellaan eikä itsellään.

Sukkahousuja minäkin silti 2- vuotiaalla käyttäisin, jo ihan siitäkin syystä, etten ainoitakaan pitkiäkalsareita ole nähnyt myytävän tarpeeksi pienessä koossa.

meillä
Meillä kuopus nyt 2.5v ja ensi talveksi on vielä sukkahousumies. Esikoinen siirtyi sukkiksista kalsareihin 3v. Sukkahousut on miljoona kertaa kätevämmät pienellä. Ei tarvitse miettiä onko kalsareiden lahkeet kunnolla sukan sisässä, nouseeko ulkoilun aikana pois jne.

Pohdin kyl samaa kun ap. Tosin poika täyttää 3v ja kaik edellistalven sukkikset on pieniä. Puntaroin välillä kalsarit-sukkikset. Itse se tossa veti jalkaansa löytämänsä sukkikset ilman mitään ongelmaa ja varmaan sitten hankin lisää sellasia. Minusta kyllä pikkupoika voi vallan pitää sukkiksia, onhan niitä kaikenlaisia pojille sopivia kuvituksia niissä.

påpå
[QUOTE="vieras";21926024]Jos pohjiin ei tarvii jarruja niin h&m:ltä on ainakin vielä viime talvena löytynyt kivoja :)[/QUOTE]

Meillä 3-vuotias poika käytti viime talven pelkästään sukkiksia. Nyt pohdin, että voisiko vielä ensi talvikin.

Mielestäni H&M:n sukkikset olivat huonoja. Yksi vuosi ostin Bogin ja sen jälkeen olen joka talvi ostanut niitä. Niistä löytyy myöskin hyvin "poikavärejä".

Yhteistyössä