Rollolainen
Kaupassa kävin ja lasku maksoi , ja vielä on rahaa.
Mutta ruokaa on ainakin nyt kaapeissa =)
Mutta ruokaa on ainakin nyt kaapeissa =)
"Tykkään"Tuliko se tänään? Sinne meni pojan omalle tilille.
teilläkö ei lapset esim. syö lainkaan?"Tykkään"
En ihan täysin hahmota, miksi lapsilisät pistetään kokonaisuudessaan johonkin muuhun, kuin lapsen omiin tarpeisiin ja lapsen tilille tulevaisuutta varten.
oon samaa mieltä sun kanssas ja mulla noita mukeloita on jo 11kaikilla ei ole mahdollisuuksia säästää. Lapsille se nytkijn tavallaan menee, ostin nytkin niille hanskoja ja tytölle pitää lukion kirjoja ostella. eikä ruokaan menis näin paljon jos ei olie lapsia. lapsilisä on tarkoitettu perheen menoihon, menot kasvavat kuperhe kasvaa.
Ihan sossun lastenvalvojat sanoneet että ON TARKOITETTU että lapsilisillä maksetaan myös vuokraa , sähkölaskua jne, koska sen lapsen takai emnee vettä enemmän, asunto pitää olla isompi, jne., jne.
No kuule ihan elämiseen menee! Voi kristus taas."Tykkään"
En ihan täysin hahmota, miksi lapsilisät pistetään kokonaisuudessaan johonkin muuhun, kuin lapsen omiin tarpeisiin ja lapsen tilille tulevaisuutta varten.
Hä? Syö hän, ja hyvin syökin. Tänäänkin söi munakasta ja viiliä jälkkäriksi. Ja aamulla puuroa. *ei ymmärrä kysymystä ja sitä miten se liittyy siihen että lapsilisä menee säästöön*teilläkö ei lapset esim. syö lainkaan?
Niinpä. Mutta tuolla periaattella mä voin sitten korvamerkitä ens viikolla tulevan palkan pelkästään ittelleni. Likalle saa kuukaudeksi riittää se lapsilisä.pitääkö mun siis "korvamerkitä raha". eli kun tulee lapsilisä sillä ostetaan VAAN lapsille, kun tulee muut rahat sillä ostetaan vaan aikuisille. Mä ostan vaatetta kun siihen on tarve tai muuta tavaraa, en sen mukaan Mikä raha milloinkin tulee
"Ihan typerää säästää". Ei sitä rahaa ole pakko siellä tilillä makuuttaa, sijoita johonkin tai osta sitten kun on tarpeeksi niin jotain hyödyllistä.On aika typerää säästää kun raha ei sitten 16vuoden päästä ole mitään
Ne korot EI ole niin suuret.
Kyllä mulla on ainakin varaa maksella ihan suoraan lapsen opiskeluaikoja jne ei tarvitse säästää... Enkä tuon takia haluakaan. 10 000 on sitte 2000..ei järkeä.
Maksan mieluusti ensimmäuisestä asunnosta tai opinnoista.
Taas? Mitä olen tehnyt ärsyttääkseni taas?No kuule ihan elämiseen menee! Voi kristus taas.
No ei mene säästöön sen takia "ettei ole varaa"Meillä ei ole lapsia Olen "vasta" lähes 3v ollut itsekin aikuinen joten..
Kun itse olin lapsi, osa lisistä meni tietenkin ruokaan ja vaatteisiin, loput säästötilille.
Tosin ymmärrän, että kaikilla ei ole varaa, siis sen ymmärrän, tietenkin. Ei itsellänikään ole.