Jokos on lapsilisät menneet?

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
kaikilla ei ole mahdollisuuksia säästää. Lapsille se nytkijn tavallaan menee, ostin nytkin niille hanskoja ja tytölle pitää lukion kirjoja ostella. eikä ruokaan menis näin paljon jos ei olie lapsia. lapsilisä on tarkoitettu perheen menoihon, menot kasvavat kuperhe kasvaa.
Ihan sossun lastenvalvojat sanoneet että ON TARKOITETTU että lapsilisillä maksetaan myös vuokraa , sähkölaskua jne, koska sen lapsen takai emnee vettä enemmän, asunto pitää olla isompi, jne., jne.
 
Rollolainen
pitääkö mun siis "korvamerkitä raha". eli kun tulee lapsilisä sillä ostetaan VAAN lapsille, kun tulee muut rahat sillä ostetaan vaan aikuisille. Mä ostan vaatetta kun siihen on tarve tai muuta tavaraa, en sen mukaan Mikä raha milloinkin tulee
 
"poikia3"
Jaa, lapsen elättämiseen menee kyllä aika paljon enemmän kuin lapsilisän verran kuussa, lapsen tarpeisiin siis menee. Itse onnistuin munaamaan, maksoin vahingossa yhden lapsen vakuutuksen kahteen kertaan. Reilu satanen siis lapsilisistä jäi, mutta tuo ylimääräinen maksu tulee jossain vaiheessa takaisin.
 
BONATA
kaikilla ei ole mahdollisuuksia säästää. Lapsille se nytkijn tavallaan menee, ostin nytkin niille hanskoja ja tytölle pitää lukion kirjoja ostella. eikä ruokaan menis näin paljon jos ei olie lapsia. lapsilisä on tarkoitettu perheen menoihon, menot kasvavat kuperhe kasvaa.
Ihan sossun lastenvalvojat sanoneet että ON TARKOITETTU että lapsilisillä maksetaan myös vuokraa , sähkölaskua jne, koska sen lapsen takai emnee vettä enemmän, asunto pitää olla isompi, jne., jne.
oon samaa mieltä sun kanssas ja mulla noita mukeloita on jo 11
 
23v
On aika typerää säästää kun raha ei sitten 16vuoden päästä ole mitään :D
Ne korot EI ole niin suuret.
Kyllä mulla on ainakin varaa maksella ihan suoraan lapsen opiskeluaikoja jne ei tarvitse säästää... Enkä tuon takia haluakaan. 10 000 on sitte 2000..ei järkeä.

Maksan mieluusti ensimmäuisestä asunnosta tai opinnoista.
 
pitääkö mun siis "korvamerkitä raha". eli kun tulee lapsilisä sillä ostetaan VAAN lapsille, kun tulee muut rahat sillä ostetaan vaan aikuisille. Mä ostan vaatetta kun siihen on tarve tai muuta tavaraa, en sen mukaan Mikä raha milloinkin tulee
Niinpä. Mutta tuolla periaattella mä voin sitten korvamerkitä ens viikolla tulevan palkan pelkästään ittelleni. Likalle saa kuukaudeksi riittää se lapsilisä.
 
On aika typerää säästää kun raha ei sitten 16vuoden päästä ole mitään :D
Ne korot EI ole niin suuret.
Kyllä mulla on ainakin varaa maksella ihan suoraan lapsen opiskeluaikoja jne ei tarvitse säästää... Enkä tuon takia haluakaan. 10 000 on sitte 2000..ei järkeä.

Maksan mieluusti ensimmäuisestä asunnosta tai opinnoista.
:D "Ihan typerää säästää". Ei sitä rahaa ole pakko siellä tilillä makuuttaa, sijoita johonkin tai osta sitten kun on tarpeeksi niin jotain hyödyllistä.
 
Meillä ei ole lapsia :D Olen "vasta" lähes 3v ollut itsekin aikuinen joten..

Kun itse olin lapsi, osa lisistä meni tietenkin ruokaan ja vaatteisiin, loput säästötilille.

Tosin ymmärrän, että kaikilla ei ole varaa, siis sen ymmärrän, tietenkin. Ei itsellänikään ole.
 
23v
Meillä menee kans ihan muiten rahojen "sekaan" ja ostetaan mitä ostetaan, eiköhän sitä rahaa mene lapseen enemmän kuin 100e miksi ihmeessä alkaisin erottelemaan tuota rahaa en käsitä?! :eek: :D
 
No kuule ihan elämiseen menee! Voi kristus taas.
Taas? Mitä olen tehnyt ärsyttääkseni taas?

Anteeksi, mieleeni tulvahtivat vain toimintatavat omasta lapsuudesta, enkä tietenkään ajatellut ketään muuta, kun olen niin huono ottamaan muiden asioita huomioon. Anteeksi kovin.. Ja en siis pahalla tarkoittanut tuota ensimmäistä viestiä alunperinkään. Kristus sentään.
 
23v
Meillä ei ole lapsia :D Olen "vasta" lähes 3v ollut itsekin aikuinen joten..

Kun itse olin lapsi, osa lisistä meni tietenkin ruokaan ja vaatteisiin, loput säästötilille.

Tosin ymmärrän, että kaikilla ei ole varaa, siis sen ymmärrän, tietenkin. Ei itsellänikään ole.
No ei mene säästöön sen takia "ettei ole varaa"
Päinvastoin, kyllä meillä pitäisi olla varaa maksaa lapselle opiskeluista ihan suoraankin.
Todennäköisesti autan oman asunnon maksuissa, opinnoissa ja vaikka perheen perustamisessa...
 

Yhteistyössä