Meidän perhe ei ottanut rokotusta. Kun koulusta tuli rokotuslupalappu, olin kynäkädessä kirjoittamassa siihen nimeäni ja ruksimassa kohtaa kyllä. Mutta en sitten sitä pystynytkään tekemään. Aikaa annettiin viikonlopun yli, maanantaina piti lappu palauttaa. Päätin, että mietimme miehen kanssa kumpikin tahollaan, annetaanko lupa ja keskustellaan sitten sunnuntai-iltana. Viikonlopun kumpikin mietti kovasti tahollaan asiaa, kyseltiin ystävien kantaa ja etsittiin kaikki mahdollinen sikainfluenssaa ja tuota rokotetta koskeva tieto netistä, mitä saatavilla oli. Sunnuntai iltana päätös oli kummallakin se, että emme voi hyvällä omalla tunnolla antaa lapsiamme tuon testaamattoman, kovalla kiireellä, isoilla rahoilla kyhätyn rokotteen koekaniineiksi. Itse taudista selvitimme sen, että lähes kaikkiin se tarttuu, ja useille on ikävä tauti, mutta hengenvaarallinen se on vain hyvin, hyvin, hyvin harvalle. Kun taas tuollainen tutkimaton rokote, jota tehdään dollarin kuvat silmissä...mitä kaikkea se voikaan aiheuttaa! Ja tulla joskus tulevaisuudessa aiheuttamaan. Adjuvantti, jota rokote sisältää, muuttaa ihmisen immuunijärjestelmää huomattavasti ja lopullisesti. Se voi aiheuttaa leukemiaa, autismia, allergioita, hermostollisia saurauksia ja vaikka ties mitä. Päätimme, että sairastamme mieluummin hyvin ikävän flunssan (jonka ilmeisesti jo olimme sairastaneet: koko perhe + mummu ja pappa sairastui sitkeään ylähengitystie tulehdukseen, joka kesti n. 2vkoa kullakin, kuume oli lievä, toisilla ei ollenkaan-ei siis kovin paha tauti kuitenkaan), kuin otamme riskin tutkimattomista taudeista tulevaisuudessa.
Lastemme koulussa ei montaa muuta ollut, jota ei rokotettu. Ja altakulmainhan meitä katsottiin ja päitä pudisteltiin. Ja omia kantojaan hyvin vahvasti perusteltiin meille. Entä nyt? Lastemme kaikki rokotetut kaverit ovat sairastelleet viime talven ja kesän. Flunssia on ollut ja mahatauteja. Enterovirusta.
Meillä on ollut vain pari pientä nuhakuumetta koko aikana....
Ei. Minua ei naurata. Enkä tunne tarvetta röyhistellä rintaani, että mitäs minä sanoin. Tuntuu tosi, tosi pahalta. Että ihmiset saatiin mukaan tuohon joukkohysteriaan. Nyt vasta ymmärrän, että oma terveydenhuollon koulutus auttoi minua suhtautumaan kriittisesti tuohon testaamattomaan rokotteeseen+ näkemään realistisesti tuon itse taudin ja vertailemaan näitä ja haittoja suhteessa toisiinsa. Kun MITÄÄN lääkettä, ei päästetä markkinoille ilman vuosien testaamisia! Siinä vaiheessa, kun uusi lääke tulee apteekkiin, sitä on testattu vuosia! Ja lääkkeen mukana seuraa lappu, johon on kirjoitettuna KAIKKI lääkkeen mahdolliset sivu ja haittavaikutukset! Kun lääkettä ottaa, tietää, mitä se voi aiheuttaa. Sen sijaan tuo rokote... kun itse tautia oli ollut rokotteen tullessa markkinoille vasta muutamia kuukausia, niin eihän rokotetta MITENKÄÄN oltu voitu testata! Ja haittavaikutuksia saada selville!
Rokotekielteisyyteemme vaikutti myös se, että kaupanalalla johtotehtävissä oleva mieheni alkoi epäillä, että rokotetehtailijoilla herkästi ahneus nousee, kun rokotteesta tulee iso kysyntä. Rahan valta on mahtava.