Maahanmuuttajia lisää Suomeen - mitä mieltä?

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Negatiivisenkin mielipiteen voi sitten ilmaista nätisti, eli ei tehdä tästä mitään rasismipositiivista ketjua! :)

Omasta mielestäni asioita kannattaisi harkita tarkkaan, ennen kuin minkäänlaisia päätöksiä tehdään. Totuus on, että vaikeuksiakin voi tulla vastaan, mikäli Suomi alkaa ns. ylikansoittua, mutta sehän ei tietenkään tarkoita, että niitä automaattisesti tulee.
 
Mielestäni pitäisi ensin huolehtia jo täällä olevista ihmisistä, niin kantasuomalaisista kuin maahanmuuttajistakin. Aiemmin tulleista maahanmuuttajista monien tilanne on vielä kovin keskeneräinen esim. sopeutumisen suhteen, joten jos ensin keskityttäisiin heidän auttamiseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pullava:
Mielestäni pitäisi ensin huolehtia jo täällä olevista ihmisistä, niin kantasuomalaisista kuin maahanmuuttajistakin. Aiemmin tulleista maahanmuuttajista monien tilanne on vielä kovin keskeneräinen esim. sopeutumisen suhteen, joten jos ensin keskityttäisiin heidän auttamiseen.
Voisinpa peesata.
 
Ruisleipä
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja Pullava:
Mielestäni pitäisi ensin huolehtia jo täällä olevista ihmisistä, niin kantasuomalaisista kuin maahanmuuttajistakin. Aiemmin tulleista maahanmuuttajista monien tilanne on vielä kovin keskeneräinen esim. sopeutumisen suhteen, joten jos ensin keskityttäisiin heidän auttamiseen.
Voisinpa peesata.

Peesiä myös.
 
jk
Ei missään nimessä lisää, nytkin on ihan liikaa työttömiä Suomalaisia ja lisää vaan tulee, mistäs me rahat kerätään niiden elättämiseen ja muiden Suomalaisten työttömien hoitoon, ei duunia ei maksa veroja ei ole ostovoimaa, tuleva mamu kun ei osaa lukea Suomea eikä kirjoittaa ja yleensä kouluttautumaton, rajat kiinni välittömästi.
 
Mä oon sitä mieltä, että ei enää yhtään maahan muuttajaa lisää ennen kun entiset on työllistetty. Ensin suomalaisten asiat kuntoon, sitten sossun tukea nostavat mamut töihin. Verorahoja voi käyttää hyödyllisemminkin, kun mamulauman elättämiseen... :kieh:
 
viers
Miksi ne tänne tunkee, kun tietävät etteivät opi kieltä kovin helposti, töitä ei ole kaikille suomalaisillekaan, ja maa on aika rasistinen? Tukien perässä ne on. Ärsyttää tuommoset.
 
mip
Olen samaa mieltä siinä asiassa, että ensin on huolehdittava niistä ketkä jo ovat täällä.
Asun itse pohjoisessa ja meidän pieneen kaupunkiin on ihan parin vuoden sisällä tullut erittäin näkyvä määrä maahanmuuttajia. Se taas on vaikuttanut siihen, ettei kaikille ole aktiviteettia töitä tai koulua ja useimmiten ovat ajautuneet sitten rikollisiin toimintoihin... Samassa missä suomalaisetkin! Mutta minun mielestäni ensin pitäisi järjestää koulupaikat tai työpaikat täällä oleville ja sitten katsoa lisää... Resurssit ei kaikkeen kuitenkaan riitä..
 
Ruisleipä
Kuulin tuossa, että yhen mamun ottaminen Suomeen maksaa yhteiskunnalle n. 57 000 euroa. Näitä rahoja voisi käyttää hyödyllisemminkin, ja sopeuttaa ja kouluttaa ja työllistää täällä jo olevat mamut. Suomalaisiakaan ei tule unohtaa, todellakaan. Työttömyyttä ja vähävaraisuutta on, työpaikkoja pitäisi siis saada lisää. Lisäksi opiskelupaikatkin on nykyään tiukilla, lisää siis myös niitä.

Luulenpa, että ollaan menossa kohti katastrofia, jos Suomeen tulee maahanmuuttajia ns. liikaa.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja viers:
Miksi ne tänne tunkee, kun tietävät etteivät opi kieltä kovin helposti, töitä ei ole kaikille suomalaisillekaan, ja maa on aika rasistinen? Tukien perässä ne on. Ärsyttää tuommoset.

Tuleehan jotkut ihan opiskelemaan tai tekemään töitäkin, mutta yleensä tuokin ottaa oman aikansa. Lisäksi on paljon niitä, jotka tosiaan tulee vain tukien perässä tänne. Ja niitä, jotka ei aiokaan tehdä mitään yhteiskunnan hyväksi, siis töitä, joista saadaan veroja. Kun ajattelee, niin tällaisia ihmisiä on suomalaisissakin, ja sitten on niitä, jotka tavallaan "joutuu loisimaan" eli elämään ns. yhteiskunnan avustuksella, koska töitä ei löydy... Suomalaisille pitäis olla työpaikkoja ensin, ja sitten näille mamuille, jotka on muuttaneet tänne. Ennen kuin nämä asiat on kunnossa, niin ei pitäis ottaa lisää!
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja viers:
Miksi ne tänne tunkee, kun tietävät etteivät opi kieltä kovin helposti, töitä ei ole kaikille suomalaisillekaan, ja maa on aika rasistinen? Tukien perässä ne on. Ärsyttää tuommoset.

Tuleehan jotkut ihan opiskelemaan tai tekemään töitäkin, mutta yleensä tuokin ottaa oman aikansa. Lisäksi on paljon niitä, jotka tosiaan tulee vain tukien perässä tänne. Ja niitä, jotka ei aiokaan tehdä mitään yhteiskunnan hyväksi, siis töitä, joista saadaan veroja. Kun ajattelee, niin tällaisia ihmisiä on suomalaisissakin, ja sitten on niitä, jotka tavallaan "joutuu loisimaan" eli elämään ns. yhteiskunnan avustuksella, koska töitä ei löydy... Suomalaisille pitäis olla työpaikkoja ensin, ja sitten näille mamuille, jotka on muuttaneet tänne. Ennen kuin nämä asiat on kunnossa, niin ei pitäis ottaa lisää!
Jotkut joo, jos ne tulee omilla varoillaan, tai on työpaikka odottamassa, niin ei ongelmaa. Mutta jos ne on tulossa tänne työttöminä ja omaisuus yhdessä matkalaukussa niin...
 
dfg
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Hmmm... Monien mielestä maahanmuuttajien muutto tänne Suomeen ottaa meiltä suomalaisilta jotakin pois :)
No eikö se niin tee? Rahat vie ja verot nousee, jos joku töihin erehtyy menemään se on Suomalaiselta pois.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mip:
Olen samaa mieltä siinä asiassa, että ensin on huolehdittava niistä ketkä jo ovat täällä.
Asun itse pohjoisessa ja meidän pieneen kaupunkiin on ihan parin vuoden sisällä tullut erittäin näkyvä määrä maahanmuuttajia. Se taas on vaikuttanut siihen, ettei kaikille ole aktiviteettia töitä tai koulua ja useimmiten ovat ajautuneet sitten rikollisiin toimintoihin... Samassa missä suomalaisetkin! Mutta minun mielestäni ensin pitäisi järjestää koulupaikat tai työpaikat täällä oleville ja sitten katsoa lisää... Resurssit ei kaikkeen kuitenkaan riitä..

Totta. Lisäksi järjestetään erilaisia kursseja, mutta kun katsoo sitä nimenomaan maahanmuuttajille suunnattua kurssitarjontaa, tuntuu siltä, että niitä kursseja järjestetään vain siksi, että se näyttäisi hyvältä tilastoissa. Joistain kursseista on varmasti hyötyäkin, mutta ei kai ketään pitäisi voida loputtomiin kurssittaa, vaan pitäisi päästä sitten oikeasti opiskelemaan tai työelämään. Ei kenenkään hyövää lopun elämäänsä käydä kursseilla, jossa opetellaan suomea ja suomalaista kulttuuria. Toki siitä on hyötyä aluksi, mutta kun on alulle jo hyvin päässyt, niin varmasti oppii lisääkin ihan kokemallakin!

Resursseja tuntuu olevan vähän vaikka missä asiassa, kun nyky-Suomesta puhutaan. Nimenomaan se, ettei töitä, opiskelupaikkoja tms. järkevää tekemistä ole, aiheuttaa usein sitä, että turhaudutaan ja lähdetään rikosten poluille. Tämäkään ei ole ollenkaan hyvä asia. Mikä siihen auttaisi? Tietysti aluksi voitaisiin lisätä niitä resursseja, mutta miten se taas onnistuu, onkin ihan toinen juttu kokonaan.

Mulla ei sinänsä ole maahanmuuttajia vastaan yhtään mitään, mutta olen kiivaasti sitä mieltä, että Suomen asiat Suomessa asuvien ihmisten osin pitäisi saada ihan ensin kuntoon, ja puhua sitten vasta siitä, että jospa otettaisiinkin lisää maahanmuuttajia tänne.

Olen myös miettinyt, että jos tänne otetaan keskenään sotivia kansoja, niin millaiseksi tilanne voisi pahimmillaan muuttua. Tuntuu, että poliitikot eivät ole pohtineet kysymystä juuri lainkaan.
 
VIERAS
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Hmmm... Monien mielestä maahanmuuttajien muutto tänne Suomeen ottaa meiltä suomalaisilta jotakin pois :)
No eikö se muka ole??? Onko ne kaikki töissä, tai säästöillään eläviä, vai tarvitsevatko valtion tukea?

Mikä ihmeen hinku on syytää rahaa ulkomaalaisten elättämiseksi???
 
V
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja egrg:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Tervetuloa minun puolestani!
Suomestakin muutetaan muille maille vierahille nykyäänkin varsin usein.
Sun kantasi on puoluellinen.. sulla on rättipää mies tai jotain?
Rättipää ei ole kaunis ilmaisu, kuten ei punaniskakaan.
Mieheni on täysin suomalainen kuten minäkin.

Nuo ilmaisut voisi olla tosiaan toisenkinlaiset.
 

Yhteistyössä