Goji-marjat ja muut ns. superfoodit. Annatteko lapsille? Plus muita kysymyksiä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mustikkaako vain?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mustikkaako vain?

Vieras
Eli ostin eilen noita Goji-marjoja ja mietin nyt että uskaltaako noita antaa lapsille. Ostin Punnitse & Säästä-kaupasta, enkä muistanut katsoa marjojen alkuperämaata, luin illalla netistä että mm. kiinalaisissa on paljon myrkkyjäämiä, torjunta-aineita jne.

Onko kellään tietoa noista P&S kaupan gojeista? Mahtaako olla luomua? Kävin niin kiireellä että jäi katsomatta se tynnyrin kannen info :(

Ostin myös purkillisen kaakaonibsejä. No niistäkin netissä ristiriitaista tietoa, toisten mielestä ovat melkein myrkkyä, toiset taas vannovat niiden nimeen. No nuo on nibsejä, ei papuja, että eihän noita montaa tarvitse syödä, ihmettelin vaan kaiken maailmaan kaakao-flow:ta sun muuta mitä tuosta voi saada, itse nyt ihan terveystuoteena tuota ostin, en päästäkseni korkealle.

Imetän myös kaksosia, että en siksikään viitsisi syödä jotain missä ehkä myrkkyä. Ehkä kaivan vaan lisää mustikkaa pakkasesta ja syön sitä, parhainta superfoodiahan löytyy ihan lähinurkilta.

Olisi kiva kuulla teidän kokemuksianne, miten muuten noita kaakaonibsejä olette käyttäneet? Itse rouskuttelin kymmenkunta illalla, jännä mutta mieluisa maku. Tykkään yleensäkin vahvasta suklaasta, väh.80% tai sitten teen itse jauheesta ja kermasta itse herkkua.

En todellakaan antaisi lapsille, enkä söisi edes itse. Syömme itse poimittuja mustikoita, puolukoita, vadelmia, lakkoja ja karpaloita. Takuulla ovat enemmän supermarjoja kuin yksikään tuontitarvike.

Tuleeko P&S:n marjat Himalajalta? Kun noitakin on viljeltyjä, tavallista ja luomulaatua jne.
Joo eihän noita tosiaan kilokaupalla syödä, ja kaakaonkin kofeiini on erilaista kuin esim.kahvin.

Kiitos, Ap

Todellakin mustikkaa ja kotimaista, esim. tyrni ja aronia ovat ravintoarvoiltan hyviä. En lähtisi toiselta puolelta palloa tuotuja ruokia mollaamaan kuitenkaan, meillä syödään riisiä ja papuja jne sekä juodaan kahvia ja kaakaota. Mutta en usko että kotimaiset marjat jäävät toisiksi, tietääpähän satavarmasti mitä syö.

Muistelen ettei niitä saa antaa lapsille. Jos ravintosisältö todella pitää paikkansa niin lapsen sisäelimille ei tee hyvää niin tolkuton määrä vitamiinejä yms. Syötä ihan normi marjoja ja säästä gojimarjat itsellesi.

www.iherb.com

Löytyy kaikki lisäravinteet ja myös SUPERFOODIT!

Edullisesti ja pienillä postikuluilla 3.28e jos tilaat alle 1.3kg paketin.
HUOM! Jos tilauksen loppusumma ei ylitä 50e niin ei mene tullimaksuja.

Voi maksaa myös Visa Electronilla
Uudet tilaajat laittakaa kuponki koodi kohtaan PEK241 niin saa 5 Dollarin alennuksen loppusummasta.

Itse oon tilannu lukuisia kertoja ja hyvin on tullu perille, postilaatikkoon.

Koskaan kuullutkaan! Enpä siis osaa vastata kysymykseen. Ehkä olisin tuontituotteiden kanssa kuitenkin varovainen. Ainahan niissä voi lukea, että ovat luomua ja vaikka mitä, mutta et voi varmaksi tietää. Suomessa valvonta kuitenkin tarkkaa verrattuna maihin, joista noikin tuotteet ilmeisesti tulee.

Se on muuten oikeasti käsittämätöntä miten ulkomailta rahdatuilla kalliilla "super"tuotteilla rahastetaan ihmisiä. Kun kotimaan luonnosta saa superterveellisiä marjoja yms. ilmaiseksi. Mutta onhan se paljon hienompaa, jos ne on tuotu jostain kaukaa...

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Muistelen ettei niitä saa antaa lapsille. Jos ravintosisältö todella pitää paikkansa niin lapsen sisäelimille ei tee hyvää niin tolkuton määrä vitamiinejä yms. Syötä ihan normi marjoja ja säästä gojimarjat itsellesi.

Hah haa. Milloin vitamiineista on tullut vaarallisia? C-vitamiini poistuu elimistöstä eikä meidän lasta ainakaan saa syömään sellaisia määriä gojeja että siitä olisi mitään rasitetta.

Olen antanut pari marjaa päivässä yksivuotiaalle. En jaksa uskoa, että voisi olla haittaa - sen enempää kuin hyötyäkään. Pelleilyähän noi superfoodit on, mutta ihan vaaratonta: enempi on haittaa karkista, limusta ja ranskalaisista. Tai makkarasta.

Tutkimusten mukaanhan esim. mustaherukka hakkaa nuo gojit ja muut. Täällähän on ihan ilmaiseksi poimittavana pian mustikoita, karpaloita, puolukkaa, lakkaa jne. Lakassahan on C-vitamiinia paljon enemmän kuin jossain appelsiinissa.

hei tantat sun muut median sokaisemat hörhöt!!!syöttäkää niille muksuillenne paula vanukkaita,ässämixejä ja huuhteluun vaikka muumilimua,mutta älkää missään nimessä antako mitään superfuudeja!!!nehän on käsittelemättömiä luonnon tuotteita,saattaa muuttua lapsenkakka vaikka harmaaks!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;20978608:
mä luulen että sä et syö niitä montaa kiloa päivässä.
ja noihan tulee himalajalta jotta tokko siellä ihan hirveesti on myrkkyjä.
ja kyllä, meillä lapsetkin sai maistaa niitä

Jaa, himalajallako viljellaan kaakaota. En tiennytkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ei se tyhmä joka pyytää;21105429:
Se on muuten oikeasti käsittämätöntä miten ulkomailta rahdatuilla kalliilla "super"tuotteilla rahastetaan ihmisiä. Kun kotimaan luonnosta saa superterveellisiä marjoja yms. ilmaiseksi. Mutta onhan se paljon hienompaa, jos ne on tuotu jostain kaukaa...

Tällainen kysymys minunkin mielessäni monesti herää... Lapset eivät ole saaneet ensimmäistäkään goji-marjaa puuroonsa, mutta mustikkaa kyllä.

En ole yhtään varma siitäkään, että on ekologisesti kestävää kuskata tänne marjoja toiselta puolen maapalloa. Mutta en myöskään osta mitään pangaia- vai mitä ihmeen thaimaalaisia kaloja Suomeen tuodaankaan. En ole mikään lähiruokafanaatikko, mutta pientä rajaa olen sentään yrittänyt pitää.

Tutkimusten mukaanhan esim. mustaherukka hakkaa nuo gojit ja muut. Täällähän on ihan ilmaiseksi poimittavana pian mustikoita, karpaloita, puolukkaa, lakkaa jne. Lakassahan on C-vitamiinia paljon enemmän kuin jossain appelsiinissa.

Naytahan se sun tutkimus? Jos vertaa Gojin ravintoarvoja mustaherukkaan, niin
kylla Goji pesee mustaherukan 1-0.

Mustaherukka - Fineli
SUPERFOODIT

Naytahan se sun tutkimus? Jos vertaa Gojin ravintoarvoja mustaherukkaan, niin
kylla Goji pesee mustaherukan 1-0.

Mustaherukka - Fineli
SUPERFOODIT

Kannattaa harrastaa hieman lähdekritiikkiä. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tietoihin voi varmasti luottaa.

Sen sijaan tuo toinen superfoodit-linkki on maahantuojayrittäjän oma sivusto, jolle on kerätty yksinomaan maahantuojan omaa bisnestä pönkittävää tietoa. Aika monet lähteet näyttivät olevan pelkkiä diibadaabaa-kirjoja, joiden tieteellinen arvo on kyseenalainen.

Varmasti gojitkin ovat terveellisiä, mutta silti herää kysymys kuka niitä oikeasti tarvitsee. Kotimaisella terveellisellä ruokavaliolla taatusti pärjää hyvin, ei siihen tarvita markkinamiesten superfoodeja. Mutta markkinamiehet kyllä tarvitsevat höynäytettäviä.=)

Kannattaa harrastaa hieman lähdekritiikkiä. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tietoihin voi varmasti luottaa.

Sen sijaan tuo toinen superfoodit-linkki on maahantuojayrittäjän oma sivusto, jolle on kerätty yksinomaan maahantuojan omaa bisnestä pönkittävää tietoa. Aika monet lähteet näyttivät olevan pelkkiä diibadaabaa-kirjoja, joiden tieteellinen arvo on kyseenalainen.

Varmasti gojitkin ovat terveellisiä, mutta silti herää kysymys kuka niitä oikeasti tarvitsee. Kotimaisella terveellisellä ruokavaliolla taatusti pärjää hyvin, ei siihen tarvita markkinamiesten superfoodeja. Mutta markkinamiehet kyllä tarvitsevat höynäytettäviä.=)

Kannattaa toki harrastaa lahdekritiikkia, mutta minkas teet, kun en loyda mitaan loytettavaa muutakaan tahoa netista ainakaan nyt.

Makin toki kannatan lahiruokaa. Mutta ma en millaan saa alas naita suomalaisia marjoja, ne on niin kitkeria. Yritan toki niita syoda, mutta naama irvessa.

Sitten: miksi on oikeutetumpaa vaikka syoda riisia, kuten useimmat suomalaiset syo ainakin kerran viikossa, kun naita superfoodeja ei taas saisi syoda? Tuleehan se riisikin maailman toiselta puolelta. Euroopassa muuten kylla on Goji-viljelmia.

Kylla tuo Wikipediakin osaa kertoa nuo ravintomaarat:
Wolfberry - Wikipedia, the free encyclopedia
Ikava kylla Fineli ei ole arvioinut Gojia viela.

Yhteistyössä