liinutiinu
Onko muita tuosta vaivasta kärsiviä jotka haluaisivat vaihtaa kokemuksia? Itsellä suht tuore juttu joten vertaistuki ois huippujuttu.
Jokainen hakee ne omat keinonsa ja opettelee elämään sen kanssa :hug: Eipä siihen valitettavasti vakioratkaisua ole.Alkuperäinen kirjoittaja tiinuliinu:Minäkin oon huomannu, että jos nukkuu soiva korva tyynyä vasten niin jotenkin se kohina ääni vaimentaa sitä vinkumista, siis se jää jotenkin sen kohinan "sekaan". Mutta aina toikaan ei toimi. Eiköhän tähän ajankanssa totu jos se tuosta ei lähde. Se vaan kun on niin uusi juttu niin on ihan paniikissa ja sit just illalla kun sen äänen kuulee paremmin kun yrittää nukahtaa niin se alkaa ahdistaa ja kierre on valmis. Pitäis jotenkin psyykata itteensä et hyväksyy sen osaksi "omaa hiljaisuutta" se ahdistus vaan pahentaa sitä.
Meillä on aina ollut öisin ihan hiljaista ja olen tottunut nukkumaan täydellisessä hiljaisuudessa.
oli muute karseeta ko yritti nukkua:SAlkuperäinen kirjoittaja huh:mulla oli varmaa vuoden sit vaan lakkas...
Sähköärsytykseen auttaa suolalamppu.Alkuperäinen kirjoittaja h:onko sulla huoneessa sähkölaitteota joista lähtee hurinaa? ne saattavat ärsyttää entisestään tinnitys korvaa.. joskus kun radio on pienellä se voi auttaa
Mulla se on tullut sivutuotteena yhdistelmästä lapsena korvatulehduskierre ja aina puhkastu -> myös alentunut kuulo siinä korvassa ja lisäksi melusta. Ei yksittäistä tapahtumaa (konsertti tms) vaan yleinen jatkuva toistuva (töissä ja vapaalla).Alkuperäinen kirjoittaja tinnuliinu:10+ kuinka kauan sulla toi tinni on ollut? Ja mistä oot saanu? Käsitin tuosta ujelluksesta sen, että se vois olla samantyylistä kun mulla, eli sellasta vinkunaa joka tavallaan nousee ja laskee, joskus vähän aikaa ihan tasaistakin mutta useimmiten tollasta "elävää".
Aivan kuin olisin itse kirjoittanut. Mä havahduin tinnitykseen viitisen vuotta sitten. Nyt olen siihen jo tottunut eikä se oikeastaan enää häiritse mua.Alkuperäinen kirjoittaja 10+ v:Mulla se on tullut sivutuotteena yhdistelmästä lapsena korvatulehduskierre ja aina puhkastu -> myös alentunut kuulo siinä korvassa ja lisäksi melusta. Ei yksittäistä tapahtumaa (konsertti tms) vaan yleinen jatkuva toistuva (töissä ja vapaalla).Alkuperäinen kirjoittaja tinnuliinu:10+ kuinka kauan sulla toi tinni on ollut? Ja mistä oot saanu? Käsitin tuosta ujelluksesta sen, että se vois olla samantyylistä kun mulla, eli sellasta vinkunaa joka tavallaan nousee ja laskee, joskus vähän aikaa ihan tasaistakin mutta useimmiten tollasta "elävää".
Nykyisin mulla on melkein joka takin taskussa earit, koska melu pahentaa oireita moneksi viikoksi
Tää on muuten ihan totta!Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:Tuli mieleen että niskajumi aiheuttaa monasti aaltomaista tinnitusta.
Mulla pahenee niskajumin aikaan tinnitus. Ja kokenut fysioterapeutti osaa selvittää onko syvät niskalihakset jumissa, aiheuttaen tinnitusta.
Hiljaisuudessa tottakai kuuluu, kenties musiikkia hiljaisella radiosta on paras keino. Mutta yleensä ihminen pystyy häiritsevän äänen sivuttamaan etenkin jos se on toistuvaa. Ääni on kuin kenties televisin taustakohina tai suhina, ei kovaa vinkumista mulla onneksi. Ulkoa tulevat äänet kesäisin peittää tuon alleen, etenkin liikenteen äänet kun ikkuna on auki, siks asunkin mieluusti lähellä autotietä.Alkuperäinen kirjoittaja aliaskeeri:te kaikki pärjäätte soimisen kanssa? Kuuluuko vain iltaisin? Miten saatte unen?