Löytyiskö mistään keppihevosen kaavoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sikke1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
http://www.freewebs.com/saaren-kepparitalli/niksinurkka.htm

Täs kaavatkin. Juu ja iso vanha sukka täytetään jollain sopivalla täytteellä, mutta ensin siihen ommellaan napit silmiksi ja korvat vaikka huovasta ja villalankaa harjaksi ja tietty jos haluaa riimun tai ohjat laittaa niin semmosia sitten ja sitten vaan keppiin kiinni, erikeepperiä alle ja sitten varsi piukkaan suppuun ja jollain villalangalla tai vastaavalla piukaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
No löytyy varmaan, mutta voisin antaa sulle villasukkavinkin... jos kiinnostaa. :wave:

Olen kuullutkin yhdeltä tutulta. Tuliko siihen sukkaan täytettä ja vaikka napit silmiksi?

Tulee täytettä ja harjan voit ommella villalangasta ja suitset tee kankaasta tai nauhasta. Kiinnitä villasukka vahvalla teipillä varteen.

kannattaa ennemmin tehdä kangaskeppari, täällä puhuu nimittäin aito keppihvosharrastaja. semmonen niinkuin googlettamalla saat tallin nimeltä 'Iisan talli' siellä näette sellaisia keppareita, mitä tarkotan

Oi mä teiän tytölle viimejouluna villasukasta ja harjanvarresta keppihevosen. Laitoin vielä pehmikettä ja lanhaa (häntä) tuonne osaan joka tulee lattiaa vasten niin ei tule naarmuja. Harja tietty, ohjakset,korvat ja silmät nappikaupasta. Tuttiritarin heppa kuulemma on eli Rusinantte!

moi mä tiiän miten tehään keppihevonen. Piirrät kankaaseen hevosenpään kuvan ja leikkaat sen kaulaa myöten,tee niitä kaksi kappaletta! Muista tehdä keski osa ettei hevosen pää ole liian littana. Minä aina kiinnitän harjan ompelemalla ja silmät aj sieraimet liimaamalla. Muista myös ommella hevonen ompelukoneella niin menee nopeemmin. Minulla itselläni menee yleensä 3-4H kun teen sen kepparin. XD

Huomasin kaavojen etsijöitä! Sekä keppareiden teko vinkkejä- Itse olen Fliise kankaasta tehnyt. Teet paperille hevosen pään (Mahd suuren) muista ettei siihen tule vielä korvia. Leikkaat kaksi samanlaista kangas palaa. Muista katsoa tulevatko kankaat oikein päin! Ompelet joko pykäpistoilla taikka ompelukoneella. Muista sauman varat! Sitten käännät kepparin täytät joko vanhoilla sukilla taikka pumpulilla. (itse olen ottanut pumpulia pehmoleluista xD) Sitten vain Otat kepin ja taippaat kiinni. Katso ettei keppi jää törröttämään hevosen niskaan inhottavasti. Teet joko napeista tai kankaasta hevoselle silmät ja ompele oikeaan kohtaan kiinni. Sitten leikkaat neljä saman kokoista korvapalaa. Ompele yhteen, käännä ja täytä. Ompelet oikeaan kohtaan hevosen päähän kiinni. Lopuksi ompelet joko isosilmäisellä neilalla taikka liimaat harjan kiinni. Muista otsaharja! Voit vielä tehdä valkoisesta kankaasta hevoselle perkin päähän... Kiitos jos jaksoitte lukea =D

muistaakseni vuoden 2008 toukokuun numerossa (nro 5) on keppihevosen kaavat, siis suuri käsityölehti kyseessä.

helpoin tapa on tosiaan tuo sukka... korvat vaan ja napit silmiksi..

Yhteistyössä