Keskosille vaatteita, kaavoja????

Olisko kellään tietoa tarviiko keskosvaatteet olla jotenkin erityisiä? Siis materiaali, saumat yms? Ja mistä sais kaavoja? Olen koittanut googlettaa mutta en ole löytänyt.

Mahtaako sairaalalla olla jotkut vaatimukset vaatteitten suhteen? Ajattelin jos tekisin sairaalaan vaatteita, mahtaakohan ottaa vastaan :)

Aion soittaa kyllä paikalliseen sairaalaan, mutta olis kiva jos löytäis ensin kaavoja jota kattella et kuinka pieniä näperrettäviä siinä olis.

Jos veis paketin samalla kun menee itse synnyttämään.. vai mitenköhän ne snne toimitetaan? :D
 
...
Siis sairaalat on todella kiitollisia kaikista vauvanvaatteista!!! Keskosilla käytetään ihan normaaleja vaatteita, kietaisupaitoja oli Tyksissä ja Satkussa. Sitten oli muutamia ihania potkareita. Meillä vauva oli sairaalssa yhteensä 3kk. Aluksi oli sairaalan vaatteissa, mutta sitten vein sinne omia nimikoituja vaatteita jotka toin aina kotiin pesuun.
Mä ostin netistä keskosten vaatteita, en nyt muista sen nettikaupan nimeä mutta googlettamalla löytyy. :)
 
"nuppu"
Mitä jos tekisit nuppupeittoja? http://www.kolumbus.fi/tiina.kujala/suomeksi/Nuppupeitto.htm

Meillä on kaksosten nuppupeitot ihanina muistoina keskola-ajasta. Varsinkin poikamaisia peittoja voisi olla joukossa myös.
 
Mieluiten pehmeää kangasta, esim. trikoota. Jos kaapissa olevalle teet vaatteita, niin erilaiset tippapaidat ovat hyviä. Eli sellaiset, missä sivut on auki (sivuissa nauhat) ja vähintään toinen olkasauma myös auki, siihen esim. nauha tai pienet nepparit. Hihoja ei välttämättä tarvitse tai saavat olla lyhyet. Housuille ei juurikaan ole käyttöä keskoskaapissa.

Itse paidan malli voi olla ihan suorakulmio, eri kokoisina vain. Sairaalassa voi tosiaan olla valmiina kaavoja, kannattaa kysyä.
 
Viimeksi muokattu:
Mieluiten pehmeää kangasta, esim. trikoota. Jos kaapissa olevalle teet vaatteita, niin erilaiset tippapaidat ovat hyviä. Eli sellaiset, missä sivut on auki (sivuissa nauhat) ja vähintään toinen olkasauma myös auki, siihen esim. nauha tai pienet nepparit. Hihoja ei välttämättä tarvitse tai saavat olla lyhyet. Housuille ei juurikaan ole käyttöä keskoskaapissa.

Itse paidan malli voi olla ihan suorakulmio, eri kokoisina vain. Sairaalassa voi tosiaan olla valmiina kaavoja, kannattaa kysyä.
Ok. Eli olis parempi eka soitella sairaalalle ja kysellä niin tietää mitä etsii, jos vaikka tosiaan heilläkin jotkut kaavat jo olis, mitkä olis hyviks todettu. :)
 
Pakko vastata
Minulla ei ole keskosta, vaan ihan täysiaikaisena syntynyt 1-vuotias, mutta HATUNNOSTO sinulle ap!!! Tosi hienoa kun haluat auttaa ja sinulla taitoa ompelemiseen on! Siis todella hienoa että kaltaisiasi ihmisiä on olemassa! Olet varmasti hyvä esimerkki myös jälkikasvullesi! Hyvää joulua sinulle ja perheellesi ja onnea synnytykseen :) Viestistäsi tuli vaan niin hyvä mieli :)
 
Minulla ei ole keskosta, vaan ihan täysiaikaisena syntynyt 1-vuotias, mutta HATUNNOSTO sinulle ap!!! Tosi hienoa kun haluat auttaa ja sinulla taitoa ompelemiseen on! Siis todella hienoa että kaltaisiasi ihmisiä on olemassa! Olet varmasti hyvä esimerkki myös jälkikasvullesi! Hyvää joulua sinulle ja perheellesi ja onnea synnytykseen :) Viestistäsi tuli vaan niin hyvä mieli :)
Oi kiitos plajon. Tuli tippa linssiin.. ihana tää raskaus :D
 
ottobre lehessä oli kaavoja. tais olla 40cm pienin kaava. suurikäsityökerholehissä on ollu kans. kirjastosta löytyy. babmu on varmasti hyvä materiaali ja kotimaiset pehmeät interlokit ja single trikoot. 3lankasella saumurilla saumat, ei tule liian paksua, tai saumat päälipuolelle ja koriste tikkauskella kiinni. bambua saa myllymuksuilta ja sampsukalta mukavissa kuoseissa.

olen tehny jonkuverran keskosten vaatteita, ja ne on tosi,tosi pieniä. muista käyttää nikklittömiä neppareita jos niitä tarvii käyttää :)
 
Heippa, nain taman ketjun ja ajattelin kertoa etta mina suunnittelen ja valmistan keskosenvaatteita Englannissa ja niita voi tilata netin kautta.

Minulla on myoskin KAAVOJA siella ja teen lisaa erilaisia kaavoja kunhan kerkian. Ja jos tarvitset apua niin otapa yhteytta! Ohjeissa on hyvat kuvat joka vaiheesta seka texti ja palaute ollut valtavan hyvaa!

Olen juuri keskustelemassa parin sairaalan kanssa Suomessa asuistani ja tivotaan etat ovat kiinnostuneita ja niita voisi ostaa suotaan Suomesta.

Jos viela etsitte niita kaykaa katsomassa sivujani Welcome to Piccolissimo Baby Boutique. Uusi idea tulossa pian!

terv tiina
Asuin Hyvinkaalla ennen Englantiin muuttoani
 

Yhteistyössä