lasten syntymätodistuksen saaminen (siis jos on hukkunu, tai esim,palanu talon mukana)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua!!!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon Hesasta ja vain ensimmäinen lapsi on saanut syntymätodistuksen synnäriltä, syntyi -97. Seuraava lapsi syntyi -00 ja silloin sitä ei enää tarvittu. Mihin sitä syntymätodistusta edes tarvitse, ei yhtään mihinkään...

Alkuperäinen kirjoittaja ei oo ainut:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Syntymätodistuksen kyllä saa jokainen laitokselta lähtiessään, ainakin minä olen saanut joka kerta. K-S Keskussaraalassa siis ainakin näin.

Millainen paperi ja miten se on otsikoitu??

siis siinä lukee SYNTYMÄTODISTUS ja lapsen sukupuoli, millon syntynyt, missä ja kätilön allekirjoitus. ja mä kans jyväskylässä synnyttäny:

Se on sitten varmaan vain se yksi sairaala joka niitä jakaa.

phks:täkin saa

Ai jaa, en mä vaan saanut. Vuosina 2007 ja 2008 ainakaan. Ja mitä sillä edes tekis?

mä oon saanut sairaalasta pyytämällä lapsen syntymätodistuksen, kun se piti johonkin tuen hakemiseen liittää. Ja sainkin sitten samantien suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi, varmuuden vuoksi :)

Tyksissä ei ainakaan muutamaan vuoteen ole ollut edes mahdollisuutta synnärin tietojärjestelmästä tulostaa syntymätodistusta. KYSissä ja SatKS:ssa on, mutta käsittääkseni eivät niitä enää juuri tulostele, koska tieto syntyneestä lapsesta menee suoraan väestörekisterikeskukseen. Mutta noista kahdesta jälkimmäisestä ainakin on mahdollisuus pyytää syntymätodistus, jos sellaista johonkin tarvitsee ja jos on synnyttänyt... hitto, nyt en ole ihan varma vuodesta.... 2003 jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja ei oo ainut:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Syntymätodistuksen kyllä saa jokainen laitokselta lähtiessään, ainakin minä olen saanut joka kerta. K-S Keskussaraalassa siis ainakin näin.

Millainen paperi ja miten se on otsikoitu??

siis siinä lukee SYNTYMÄTODISTUS ja lapsen sukupuoli, millon syntynyt, missä ja kätilön allekirjoitus. ja mä kans jyväskylässä synnyttäny:

Se on sitten varmaan vain se yksi sairaala joka niitä jakaa.

phks:täkin saa

Ai jaa, en mä vaan saanut. Vuosina 2007 ja 2008 ainakaan. Ja mitä sillä edes tekis?

No tätä paperia tarvitsee esimerkiksi kun on lähdössä Ruotsin risteilylle vauvan kans jolla ei ole vielä Kela-korttia tai nimeä. Tämä korvaa henkilöllisyyspaperin laivaan noustessa.

Ei kai se kovin virallinen todistus voi olla, kun kätilö sen allekirjoittaa. Jokainen suomalainen saa tarpeen vaatiessa virkatodistuksen sitä tarvittaessa. Ei meilläkään ole mitään syntymätodistuksia. Lapin keskussairaalassa olen synnyttänyt kolme kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Syntymätodistus - meillä ei mielestäni ole tätä.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1970/19700824

Onkohan tää laki enää voimassa, kun on vuodelta 1970 ja Kekkosen allekirjoittama?

Meillä ei ole lapsista sen enempää syntymä- kuin kuolintodistuksiakaan. Sellanen pieni epävirallinen lappunen saatiin synnärillä, jossa on joku haikaran kuva, ja joku hoitaja kirjoitti lapsen "nimen" ja mitat sekä syntymäajan. Ilman allekirjoitusta.

Eiks jokainen saa mukaan sen paperin, jossa lukee äidin nimi, lapsen sukupuoli ja syntymäaika, siitä tässä nyt ilmeisesti on kysymys ?
Mä olen nuo saanut kun olen synnyttänyt, mutta eipä niitä missään tarvita. Onhan lapsista tiedot väestörekisterissä, se paperi on enemmänkin vaan muistoesine ja todistus siitä, että on joskus synnyttänyt.

Automaattisesti ei saa ainakaan Tyksistä edelleenkään. Nyt helmikuussa huonekaverini tarvitsi lapsesta syntymätodistuksen, ja hoitaja sanoi että osastosihteeri tulee maanantaina töihin, hän sitten tekee sellaisen ja lähetetään kotiin postissa.

Meillä on isommista lapsista syntymätodistus (Taysista saatu), mutta näistä nuorimmista ei. Ja kysyinkin sitä, niin tosiaan ainakaan Taysista ei enää saa syntymätodistuksen nimellä kulkevaa lappusta. Tosin nykyään saa ison nipun niitä muita papereita, joten eiköhän niiden perusteella voi uskoa vauvan syntyneen :)

me ei saatu. Mutta meidän pitää pyytää se sairaalasta, jos tarvitsemme sitä joskus.. Näin meitä neuvottiin, kun otin selvää, josko lapsestamme tehtäisiin kahden maan kansalainen....

lapseni isä tarvitsee lapsen syntymätodistusta armeijaan, jotta voi pitää isyysloman, niin sen vuoksi kätilöltä erikseen pyydettiin sitä. Ei sitä kuulemma muuten enään saa. Mä synnytin 2 viikkoa sitten Tayssissa.

Yhteistyössä