Yliluonnolliset kyvyt. Onko niitä?

• Viestiketjun aloittaja tavallinenP
  • Ensimmäinen viesti
Yksi sellainen ikävämpi kokemus mullakin tulee nyt mieleen siltä ajalta kun asuin vielä kotona ja olin sellainen kouluikäinen ja sitten kotona paljon yksin, kun vanhemmat oli töissä. Yhdessä asunnossa tuolloin (asuttiin siellä kun olin jotain 10 - 17-v.) mulla oli tosi paha tunne siitä etten ollut siellä yksin ja että se joku ei halua mun lähtevän asunnosta. Se tunne oli niin vahva, että aina jonkin verran ennen kuin piti lähteä vaikka kouluun kävin avaamassa ulko-oven että pääsen lähtemään tarvittaessa nopeasti. Se oli komikerroksinen asunto, jossa mun huone oli pohjakerroksessa ja ylimmässä oli telkkari. Se meni usein itsellään päälle kun olin yksin kotona. Kiipesin sen sinne kyllä sammuttamaan, mutta tosiaan pelotti tuolloin.

Muoksu: Ja aina kun olin siellä yksin kotona meidän koira murisi ja haukahteli koko ajan. Siis ihan koko ajan. Meinasin tulla hulluksi.

Jonkun kanssa muuten viriteliin aiemmin sellaista diiliä, että pistetään pystyyn tällaisten herkkisten kerho. Mukaan vaan sinne jos kiinnostaa :wave: Tai jos joku muu ehtii ensin, niin laita yv:tä niin ei olla kahdessa paikassa yhtä aikaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja miuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kovajänis:
jos joku haluaa, niin mulle sais nyt ennustaa tai selventää paria juttua. Onnistuuko kellään näin koneen välityksellä?
Mä osaan kyllä korteista ennustaa mutta on kyllä hankalaa hahmottaa kirjoituksen perusteella, vaikka ohjeet antais sulle mitä tehdä korteilla..
... ja mun pelikortit ties missä tallessa. :| noo, ehkä mä yritän virittää omia antennejani sit.
No jos jostain löydät kokonaisen tavallisen korttipakan.. Lajittele pois kaikki vitoset ja siitä alaspäin olevat plus jokerit. Sekoita kunnolla ja laita pakkana tasolle. Nosta 3xpäällimmäisistä korteista oman sormen mukaan tulevat kortit(ei kuitenkaan pakkaa tarkoitus saada häviämään, vaan muutama kortti mikä tulee päältä sormien kevyen noston myötä). Laita nää 3 pinoa omiin riveihinsä ja kerro mitkä kortit tulivat mihinkin riviin. Hitto kun ois helpompaa naamakkain :D

Alkuperäinen kirjoittaja Örppi:
Jonkun kanssa muuten viriteliin aiemmin sellaista diiliä, että pistetään pystyyn tällaisten herkkisten kerho. Mukaan vaan sinne jos kiinnostaa :wave: Tai jos joku muu ehtii ensin, niin laita yv:tä niin ei olla kahdessa paikassa yhtä aikaa :D
Onko tällainen kerho olemassa jo?? :eek:
Minähän tahon mukaan!!

minkäslaisia ne aliluonnolliset kyvyt on :whistle:
mä kyllä huomaan poliisin tutkat ennenkö niitä näkee, ei yhtään ylinopeus sakkoa koskaan..
mitään laitetta en tarvii tuohon huomaamiseen...

jos joku haluaa, niin mulle sais nyt ennustaa tai selventää paria juttua. Onnistuuko kellään näin koneen välityksellä?
Mä osaan kyllä korteista ennustaa mutta on kyllä hankalaa hahmottaa kirjoituksen perusteella, vaikka ohjeet antais sulle mitä tehdä korteilla..
... ja mun pelikortit ties missä tallessa. :| noo, ehkä mä yritän virittää omia antennejani sit.
No jos jostain löydät kokonaisen tavallisen korttipakan.. Lajittele pois kaikki vitoset ja siitä alaspäin olevat plus jokerit. Sekoita kunnolla ja laita pakkana tasolle. Nosta 3xpäällimmäisistä korteista oman sormen mukaan tulevat kortit(ei kuitenkaan pakkaa tarkoitus saada häviämään, vaan muutama kortti mikä tulee päältä sormien kevyen noston myötä). Laita nää 3 pinoa omiin riveihinsä ja kerro mitkä kortit tulivat mihinkin riviin. Hitto kun ois helpompaa naamakkain :D
en tiedä käsitinkö oikein mut: 1 nosto: hertta ässä, ruutu 7, ruutu jätkä, ruutu 10, hertta 6. toinen nosto: hertta 9, hertta jätkä. kolmas nosto: pata 7, risti 9.

Alkuperäinen kirjoittaja Örppi:
Onko tällainen kerho olemassa jo?? :eek:
Minähän tahon mukaan!!
No ei me ainakaan vielä ehditty perustaa, kun pari tuntia sitten törmättiin toisiimme ihan tuolla jossain muussa keskustelussa, mutta jos joku näistä saman alan vakituisemmista palstalaisista on jo ehtinyt sellaisen perustaa, niin sitä en tiedä. Jos laitatte kiinnostuneet mulle yv:tä niin saan nikit muistiin ja laitan sitten teille tiedon kun kerhon saamme pystyyn. Jos kiinnostusta tulee tarpeeksi niin laitan sen kerhon sitten vaikka yksin pystyyn, jos en kuule tästä diilikaveristani mitään.

Ja jos tosiaan joku muu haluaa kerhon perustaa, niin sekin käy, olen itse ainakin aika avuton näissä käytännön toteutuksissa. Laittakaa sitten mullekin viesti, liityn takuulla =)

TavallinenP
Örppi, oi tuollainenhan olisi hyvä :) Saisi jakaa kokemuksia. Sitä ei vaan halua että pidetään hulluna, kun ei kaikki usko tällaiseen löpinään. Tuttu myöskin tuo tunne, että ei ole talossa yksin. Kuinka monta yötä nukuinkaan omassa huoneessani lapsuudessa valot päällä tai radio päällä, etten kuulisi tai näkisi jotain. Tuntui ihan kuin joku seisoisi mun huoneen nurkassa, jos katson sinne, muttei siellä ikinä mitään näkynyt. Mun mielestä lapsena pitäisi tuntea olonsa turvalliseksi omassa kotonaan, mutta mulle ei ikinä tullut sitä tunnetta. Meillä oli maatila, monesti aamulla heräsin (olin 3-5v) ja jokin sai mut aina nousemaan salaman nopeasti pystyyn ja juoksemaan navetan oven taakse itkemään. Isäni alkoi epäillä, että hänen isänsä (siis minun pappa) herättää minut aina kesken unien. Kun niin monesti olin oven takana itkemässä...

Mulla on kans yks vähän pelottava kokemus:

Vuosia sitten pelkäsin olla yksin silloisen poikaystäväni asunnossa. Aina tuntui, että selän takana on joku ja tuntui että joku seuraa sivusta mitä teen. Kuulin vähän väliä jotain ihme huokauksia ja kerran taisin jopa tuntea, että se "jokin" siellä asunnossa koski mua.

Yöllä saattoi peitto lähteä kaaressa päältä lattialle, joskus useita kertoja yössä. Muutaman kerran heräsin yöllä siihen, että joku tuijotti.. Pari kertaa näin mieshahmon, joka lähti heti pois kun avasin silmät. Kuulin jopa ulko-oven kolahtavan kun tää tyyppi lähti. Ja kerran yöllä tää hahmo alko paukuttaa lasipöytää ihan täysiä keskellä yötä. Valot laitettiin, mutta ketään ylimäärästä ei löytyny koko asunnosta...

Se tunnelma siellä asunnossa oli ihan sanoinkuvaattoman kauhea, tosi ahdistava. Inhottaa vieläkin muistella sitä..

Olikohan toi joku räyhähenki vai mahtoiko sillä olla jotain asiaa kun haki huomioo noin paljon?

en tiedä käsitinkö oikein mut: 1 nosto: hertta ässä, ruutu 7, ruutu jätkä, ruutu 10, hertta 6. toinen nosto: hertta 9, hertta jätkä. kolmas nosto: pata 7, risti 9.
Tärkeää tietää onko ristit, padat ja hertat ylössuin vai alassuin.

Laittakaa, laittakaa yv:tä, kyllä me se jotenkin saadaan pystyyn porukalla ainakin. Lähden nyt selkääni lepuuttamaan kun se ärtyy pitkään istuessa, mutta palaan viimeistään huomenna. Kyllä näistä asioista juttua riittää ja kivempi se on, että saadaan samanhenkiset puhua rauhassa, kun olen ainakin itse kokenut, että näistä kun juttelee avoimemmin niin aina se on jollekin punainen vaate ja sitten tulee kaikkia väärinymmärryksiä. Ja onhan nää aika henkilökohtaisiakin asioita ja tää on niin julkinen foorumi, etten haluaisi ihan kaikkea täällä kertoa kun tätä lukee kaikenlaiset ihmiset ja mut on kuitenkin aika helppo tunnistaa. Kuulemisiin :wave: Toivottavasti saadaan meidän herkkiskerho toteutumaan :D

voi kääks! mä jo keräsin ne kun mies tuli ihmettelemään.

Mutta Hertat oli oikein päin ja ristit ja pata alaspäin, jos mä nyt oikein ne katoin tuosta päältä. en tiedä kyllä. tuo pakka on ihan uusi ja ei ole juuri sekoiteltukaan ennen tätä.

voi kääks! mä jo keräsin ne kun mies tuli ihmettelemään.

Mutta Hertat oli oikein päin ja ristit ja pata alaspäin, jos mä nyt oikein ne katoin tuosta päältä. en tiedä kyllä. tuo pakka on ihan uusi ja ei ole juuri sekoiteltukaan ennen tätä.
Näillä puittein: Eka nostosi on kihlausasia, tummahko nuori mies joka ei mikään tyhjätasku, muttei upporikaskaan, rakastaa kyllä. Toka nostosi on suurempi rakkaus, vaaleampi mies. Kolmas nostosi on huonoa, mielipahaa josta selviää kyllä, muttei helposti.

Ja tosiaan pikaennustus, tosi vaikea tällaisella kertoa syvällisemmin :/

hertta jätkä oli muuten päällään.
Ahaa, eli vaaleampi mies jää "jalkoihin", jos ymmärrän tän oikein, sulla tai lähiselläs 2 miestä, vaaleampi ja tummempi, toinen rakastaa hieman enemmän, mutta toisella enemmän valtaa TAI rahaa tms. Molemmat ajattelee asiaa kihlaukseen saakka. Mutta mielipahaa saa, mutta ei ylitsepääsemätöntä.

ainoa mikä kuulosti tutulta oli tuo viimeinen mielipaha... se nyt lähinnä tällä hetkellä hiertää.

parisuhteessa kyllä oon ja lapsetkin. en tunnista noita miehiä... jos sit tuota omaa vois sanoa nuoreksi. :D

muoks. kiitos kuitenkin ennustuksesta kovajänis! olis tosiaan paljon mielenkiintoisempaaa livenä, teemukin ääressä ja kynttilänvalossa.

Mun läsnäoloni on aina saanut lamppuja rikkoutumaan. :/ Meillä kuluu AIVAN ÄLYTTÖMÄSTI hehkulamppuja kotona!
Jotkut katuvalotkin sammuvat, kun autolla olen kohdalla. Päivittäistä tämä ei ole, mutta usein silti. Mua on aina jollain tapaa hirvittänyt tämä asia...

Poltgreist
Noin kuukausi sitten aavistelin, että jossainpäin maailmaa tulivuori purkautuu ja tulee vaikuttamaan Suomeenkin.
Tuleva aavistukseni on se että tulevana talvenakin sataa paljon lunta

tavallinenP
Niin minäkin olen tottunut noihin asioihin ja pidän niitä ns. luonnollisina asioina. Niitä tapahtuu jos tapahtuu... Lapsuuden kodissani ikuisesti kokemaani pelkoonkin totuin. Todella painajaismaista oli kerran jäädä sinne yksin koko vkl:si, ei autoa, ei mitään.

Joskus eräs uskovainen ihminenkin sanoi meidän talosta, että siinä on jotain outoa että se pitäisi siunata.

Useasti sattuu myös sellaisia juttuja, jos ajattelen jotain ihmistä pitkästä aikaa, niin hänelle sattuu jotain ikävää...

Aika jännältä kuulostaa tuo hupsukerttulin juttu, pelottavaa...

vieras
Yliluonnolliseksi luokiteltavia luonnollisia kykyjä on kaikilla, jos vaan hyväksyy oman herkkyytensä ja kuuntelee.
Meillä on sukupolvien jatkumo tästä asiasta. Mä vaan en aina jaksaisi ja yritän kieltää koko asian itseltänikin. Turtana tallaajana olisi helpompaa.

mie
Alkuperäinen kirjoittaja tavallinenP:
Oletteko ikinä miettineet sitä, että teillä tai lapsellanne voisi olla jokin kyky minkä haluatte pitää piilossa tai tukahduttaa sen?

Näen unia ja näkyjä. Kaikkea mahdollista...

Onko muita joilla samoja tuntemuksia?
Yliluonnollisia kykyjä ei ole olemassakaan, vain luonnollisia

Yhteistyössä