Hemmetin poskiontelotulehdus!! itsehoitovinkkejä, kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja illuusia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

illuusia

Aktiivinen jäsen
08.08.2004
15 590
1
36
Mä en millään haluaisi lääkekuuria tähän syödä mutta kai se pakko on kun kamalat paineet naamassa ja hammassärkykin iski. :kieh:
Mutta mites nyt vois oloa helpottaa, panadol ei auta kyllä yhtään.. :'(

• Tykkää
Reactions: RooRoo1
Älä päästä sitä ainakaan niin pitkälle ku mä päästin, että tulehdusarvot oli jotain 90 yli ja punkteeraus edessä (olin vielä raskaana). Eli hae se lääkekuuri jos ei HYVIN PIAN lähe pois.

Mut noin muuten... Poskipäiden hautominen kuumalla vesipullolla (myös otsa), toi sarvikuono ja olisko sit lääkkeistä burana parempi (kun on kiputulehduslääke).

nuku aina sillä terveellä poskella jotta siinä toisessa ppääsee ilma kiertää.

mulla on jatkuvasti noita. saan tolla konstilla pois yleensä ku en viitis joka kk syyä antibiootteja

Mulla krooninen... sarvikuono käytössä, vaan ei juuri helpota. 5 punktiota tammikuun aikana tehty, tietokonekuvat otettu, ja operaatio tulossa nyt sitten pikapuoliin...

Puntio/ märän tyhjennys oli ainoa mikä mulle toi avun. Helpotus oli niin suuri, että itse toimitusta en pahana ollenkaan pitänyt :) Paranemisia!

Mä imetän joten muut särkylääkkeet eivät tuu kuuloon.
Kiitos tuosta "poskivinkistä", sitä kokeilen heti ens yönä.
Punkteeraus ei pelota, kunhan vaan saisi tämän olon pois!

Onko sulla duactia tai cirrusta, ne yhdessä tulehduskpiulääkkeen kanssa n. viikon kuurina saattaa jeesaa. Sarvikuonokannu on kanssa hyvä apu, tosin jos sitä nestettä jää matkalle, saatta paineen tunne pahentua...

Nyt vasta luin että olet raskaana... Joltain kuullut että kun merisuolaa laittaa villasukkaan, lämmittää mikrossa ja sitä pitelee poskien päällä, lähtee räkä liikkeelle. En sittten tiedä kuinka hyvin toimii, itse ei ole tullut kokeiltua.

Saahan imettävä äiti Buranaa ottaa, Panadol ei ole ainoa vaihtoehto.

Sarvikuono, nenäsuihkeet (ne mitkä käy imettävälle), höyryhengitys...niillä mä poskionteloitani parantelen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Saahan imettävä äiti Buranaa ottaa, Panadol ei ole ainoa vaihtoehto.

Sarvikuono, nenäsuihkeet (ne mitkä käy imettävälle), höyryhengitys...niillä mä poskionteloitani parantelen.

Ai, mä en tiennytkään. Sitä huomenna, ellen ole jo lääkärissä.
Höyryhengitys, sitäpä kokeilen myös!

mites tossa villasukka merisuola jutus... paljos pitää olla asteit mirkos ja kauan? :) ois kiva koittaa ettei montaa kuukautta tarvis kärsii täst poskiontelontulehduksest!

Tiedoksesi tulevaisuutta varten: alkuoireiden yhteydessä minulla on muutaman kerran auttanut, kun olen laittanut kumpaankin sieraimeeni kuoritun valkosipulinkynnen. Näyttää ja tuoksuu kauniilta :D

Sarvikuono, allergialääke, esim. cetirizin ja tulehduskipulääke. Näitä kolmea mulle lääkäri suositteli kun en antibioottia halunnut.

Tuolla joku sanoi, että antibioottikuureista vain 20-40%, mutta mun mielestä se ei ihan noin mene. Mutta siitä olen lukenut, että poskiontelontulehdukseen ei yli 50% tapauksista tarvittais antibioottia kun paranee itsestäänkin.

no ei sillä niin väliä miltä näyttää ja tuoksuu kunhan posket saa vaan tyhjiksi! :D minusta sarvikuono ei ole auttanut oikein kunnolla kun olen tyhjentänyt viikon verran aamuin illoin niin yhtä tukkoista se on ollut! eikä lääkkeetkään kokonaan auta, pahimmassa tapauksessa hieman :)

Mitä jos sitä sarvikuonoa kokeilisi käyttää tosi tiheästi, esimerkiksi parin tunnin välein? Auttaisikohan sitten paremmin kuin vaan 2 kertaa vuorokaudessa käytettynä...

kiitos alko tuntuu ku käytti 4kertaa päiväs et alkaa olla posket tyhjemmät viikos jo huomattavast :) nyt viikon tauko ollu et välil ottaa ja ihan hyvältä tuntuu posket (:

murskasin valkosipulinkynsiä ja keitin vedessä, tislasin ja laitoin nenäkannuun ja huuhtelin on nyt pysynyt nenä auki ja hiukka suolaa laitoin veteen. Mutta kun tuntuu että kylmä olisi parempi tuohon posken jomotukseen kuin kuuma.

Osta apteekista nenäsuihketta jolla saat nenän limakalvoturvotuksen laskemaan, ja osta myös antihistamiinia niin poskionteloissa turvotus vähenee. Näin ilma alkaa kiertää ja tulehdus ja kipu hellittää.

Itse olen sairastellut viimeiset 3 v. enemmän ja vähemmän. Poskiontelot kipeytyvät ja flunssaa pukkaa joka toinen kk. Nyt viimeisen puolen vuoden aikana olen sairastanut vain kerran ja selvisin ilman antibiootteja. Lopetin reilu puoli vuotta sitten päivittäisen maitotuotteiden syömisen. Ne lisäävät liman eritystä! Myös viljatuotteet vähensin minimiin. Enää en juo limua kuumeessa tai syö suklaata flunssaan, koska sokerit heikentävät tulehduksen parantumista! Ravintotottumukset ovat vaikuttaneet oloon positiivisesti! Toki syön silloin tällöin maitotuotteita mutta en läheskään päivittäin. Sarvikannulla olen huuhdellut melkein aamuin illoin vaikka flunssaa ei olisi. Olen myös nappaillut ravintolisiä vastustuskyvyn vahvistamiseksi: sinkkiä, b ja d- vitamiineja yms.

[QUOTE="joo";29651878]Osta apteekista nenäsuihketta jolla saat nenän limakalvoturvotuksen laskemaan, ja osta myös antihistamiinia niin poskionteloissa turvotus vähenee. Näin ilma alkaa kiertää ja tulehdus ja kipu hellittää.[/QUOTE]

Tämä on kaikista toimivin konsti. Jos olet altis saamaan poskiontelotulehduksia niin kannattaa otta nenäsuihke ja antihistamiini aina käyttöön kun flunssa alkaa. Ennaltaehkäisee poskionteloiden tulehdusta. Ja auttaa myös siinä vaiheessa kun oireet on päällä.

Ostin muutama kuukaisi sitten nenä-, kurkku- ja korvalääkärin suosituksesta Nasaline nenähuuhderuiskun.
Sillä on paljon helpompi ja nopeampi huuhdella poskiontelot kuin sarvikuonolla.
Kun räkätauti oli alkamaisillaan huuhtelin poskiontelot aamuin illoin 0.9% suolavedellä.
Sain estettyä vesirään valumisen nenästä ja silmistä. Kannattaa koittaa.
Sitä ei kotipaikan apteekeista löytynyt. Googlaamisen jälkeen: sitä saa tilattua suoraan maahantuojalta otoplug.fi tai Yliopiston apteekista.

Yhteistyössä