Minkä ikäänen mies on mielestäsi liian vanha isäksi?

Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Mielenkiinoisia näkemyksiä..tämän palstan perusteella lapset pitäisi TEHDÄ miehen ollessa 40-65 mutta naisen noin 24....:D Taas huomatkaa kuinka lapsellista nämä "minkä ikäisenä MUN mielestä pitäisi lapset saada" jutut on...
Mutta jos se mies on toisella kierroksella ja nuori nainen ekalla kierroksella niin eikö se mene sitten ihan yhteen :D
 
vieras
Kai sitä isäksi voi tulla, vaikka miten vanhana mutta oikeesti jos mies on 50v lapsen syntyessä niin miettikääs eteenpäin. Kun lapsi pääsee ripille niin isä on 65v eläkeläinen. Kun lapsi kirjoittaa ylioppilaaksi 19-vuotiaana niin isä on 69-vuotias vanhus. Entäs kun lapsi saa esikoisensä esim. 25-vuotiaana niin siinä on sitten 75-vuotiaalla papalla tekemistä pysyäkseen pienokaisen perässä.
 
nii
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Mielenkiinoisia näkemyksiä..tämän palstan perusteella lapset pitäisi TEHDÄ miehen ollessa 40-65 mutta naisen noin 24....:D Taas huomatkaa kuinka lapsellista nämä "minkä ikäisenä MUN mielestä pitäisi lapset saada" jutut on...
Ai palstan perusteella... Mäkin tähän ketjuun vastasin ja MUN mielestä nainen VOI saada (ei pidä tehdä, vaan voi saada) lapsensa mielellään 18-45 vuotiaana (oli sitten ekasta tai vikasta tai molemmista lapsista kyse) ja mies mielellään 18-65 vuotiaana.
 
Vaikea sanoa. Ehkä tuossa 70+ iässä ei enää kannattaisi lapsentekoon lähteä.

Joku 45-55 v mies voi olla lapselleen paljon parempi isä kuin nuorempi mies. Juoksut on juostu, omaisuutta kerätty, on aikaa perheelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kai sitä isäksi voi tulla, vaikka miten vanhana mutta oikeesti jos mies on 50v lapsen syntyessä niin miettikääs eteenpäin. Kun lapsi pääsee ripille niin isä on 65v eläkeläinen. Kun lapsi kirjoittaa ylioppilaaksi 19-vuotiaana niin isä on 69-vuotias vanhus. Entäs kun lapsi saa esikoisensä esim. 25-vuotiaana niin siinä on sitten 75-vuotiaalla papalla tekemistä pysyäkseen pienokaisen perässä.
Jokainen tekee lapset itselleen (ainakin pitäisi) ei vanhemmilleen.
 
hah, mieheni on 50v ja hänellä kaksi teini-ikäistä lasta, yhteistä lasta toivotaan<3
Tosin mieheni urheillut koko ikänsä, kroppa kunnossa vieläkin ja mieleltään nuori.
Ulkonäön perusteella ihmiset veikanneet iäksi 35-40v.
Isäksi tuleminen vanhemmalla iällä riippuu vähän miehen jaksamisesta ja fyysisestä kunnosta
 
Ksantippa S.
Jos mies onnistuu pyydystämään ja pitämään omanaan lisääntymisikäisen naisen, on hän varmasti riittävän vireä isäksikin.

Ei ole muutenkaan kuulunut tapoihini arvioida toisten kyvykkyyttä vanhemmiksi millään yksittäisillä kriteereillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Jaana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kai sitä isäksi voi tulla, vaikka miten vanhana mutta oikeesti jos mies on 50v lapsen syntyessä niin miettikääs eteenpäin. Kun lapsi pääsee ripille niin isä on 65v eläkeläinen. Kun lapsi kirjoittaa ylioppilaaksi 19-vuotiaana niin isä on 69-vuotias vanhus. Entäs kun lapsi saa esikoisensä esim. 25-vuotiaana niin siinä on sitten 75-vuotiaalla papalla tekemistä pysyäkseen pienokaisen perässä.
Noh, pappa-asiaan voin sanoa, että meidän lasten 75-vuotias vaari pärjää oikein hyvin supervilkkaiden 2-vuotiaiden kaksosten kanssa. (Ja tämä maailmanmenohan on menossa siihen suuntaan, ettei meistä kukaan pääse eläkkeelle ennen kun 70-vuotiaana :).)

Oikeasthan nämä asiat riippuvat ihan ihmisestä. Toiset ovat vanhuksia viisikymppisenä ja toiset hyvässä vedossa ja nuorekkaita vielä kasikymppisenä.
 
No
Alkuperäinen kirjoittaja å:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
sanosin, että yli 45-50 vee alkaa olee siinä rajoilla, että en soisi tulevan isäksi enää.
Kyllä 50 v on turhan vanha. Ei enää muista millaista on olla nuori. Ei osaa olla "samalla taajuudella" lapsensa kanssa.
Niin se vaan on. Nähty monta kertaa.
Mun mies oli 45, kun meidän esikoinen syntyi, ja nyt 50 ja meillä on kolme lasta. On sata kertaa kärsivällisempi ja ymmärtäväisempi isä, kuin kukaan tuntemani alle kolmekymppinen isä. (Itse olen reilu 30v, eli tunnen hyvin paljon molempien ikäluokkien edustajia.)
 
minä
Sama ikä kuin naisten vaihdevuosien alku. Tosin se vaihtelee aika paljon, mutta oman vaimon kellon mukaan. Vaikka se ukko olisi normin mukaiset 2 v. muijaa vanhempi, niin lakatkoon lisääntymästä, kun vaimon vaihdevuodet tulee tai hieman ennen sitä, mutta jos vaimo lapsen haluaa pitää, ei isällä ole oikeutta aborttia vaatia. - Suunnilleen 50 v. molemmilla sukupuolilla takaraja eli ei lapsia sen jälkeen.
 
huh hah hoi
Alkuperäinen kirjoittaja tätä mieltä:
kyllä se lapsellekin on noloa jos oma isä on ihan pappa-ikäinen. että ei paljon yli 40-vuotiaana musta tarttis tehä enää lapsia, ei naisten eikä miesten.

Voi kauheeta. Meidän lapsi ei osoita vielä kärsimyksen merkkejä :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
tätä mieltä
Alkuperäinen kirjoittaja huh hah hoi:
Alkuperäinen kirjoittaja tätä mieltä:
kyllä se lapsellekin on noloa jos oma isä on ihan pappa-ikäinen. että ei paljon yli 40-vuotiaana musta tarttis tehä enää lapsia, ei naisten eikä miesten.

Voi kauheeta. Meidän lapsi ei osoita vielä kärsimyksen merkkejä :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
no minkäs ikäinen se lapsi on? taapero? oota kun kasvaa sen verran isoksi että tajuaa jotain.
 
Vanilja
No, musta se pitäis ratkasta ko. parisuhteessa, miten kumpikin puoliso haluaa. Et ei niin, että kun oma rouva alkaa olla "yli-ikäinen", vaihdetaan nuorempaan jonka kanssa aletaan uudelleen perustaan perhettä 5-/6-kymppisenä. Eli musta vähän samat ikähaarukat kuin naisellakin.
 

Yhteistyössä