Haluatko miehen, jota rakastat vai onko muilla tekijöillä enemmän merkitystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Itse "järkisuhteessa" eläneenä haluan vain ja ainoastaan miehen, jota rakastan. Luonnollisestikaan en kykenisi rakastamaan miestä, joka on loukannut minua säälimättömästi ja julmasti, mutta olipa hän sitten köyhä tai tehnyt paljon virheitä - jos rakastan, niin hänet haluan.

Itken sitä, kuinka paljon kaipaan RAKKAUTTA.

no meillä kyllä rakastetaan mutta ei se oikein tahdo riittää kun kaikki muut asiat kusee, arvot ja asenteet, rahatilanne (jo vuosia), lähes kaikesta eri mieltä ja kaikki kiristää. Toisinaan pitää miettimällä miettiä että mikä meitä oikein pitää yhdessä.

Tällä kokemuksella sanon että enemmänkin tarvitaan kuin pelkkä rakkaus.

Minulla yhdistetty järkisuhde mieheen jota rakastan...=) Rakkaus on äärettömän tärkeää parisuhteessa, mutta yksin se ei riitä, valitettavasti itse opin sen kantapään kautta...

Ennen ajattelin aina, että ehdottomasti rakkaus, olin katsonut vähän liikaa eokuvia, mutta sitten kun elin vuosia miehen kanssa jota jouduin lopulta elämättämään, joi ja oli välinpitämätön, kävi hyvin selväksi että ihmisessä ja suhteessa täytyy olla muutakin kuin rakkautta ja ulkonäköä.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Ennen ajattelin aina, että ehdottomasti rakkaus, olin katsonut vähän liikaa eokuvia, mutta sitten kun elin vuosia miehen kanssa jota jouduin lopulta elämättämään, joi ja oli välinpitämätön, kävi hyvin selväksi että ihmisessä ja suhteessa täytyy olla muutakin kuin rakkautta ja ulkonäköä.

Mitenkäs minä noin paljon kirjoitusvirheitä sain aikaan :O

Löytyiskin jostain mies, jota rakastan, ja joka silti olis semmonen että sen kanssa pystyis elämäänkin.

En kyllä tiiä kumpi on pahempi, toimiva järkisuhde vai toimimaton rakkaussuhde. Ensimmäinen näivettää, toinen repii rikki...

Mikä vika olis toimivassa järkisuhteessa, etenkin jos sitä vertaa toimimattomaan rakkaussuhteeseen? Mieluummin mä ottaisin tuossa tapauksessa sen järkisuhteen ja hakisin sitten intohimoni muualta.

Jos ei suhteessa ole rakkautta, ei siinä ole mahdollisuuksia muuhunkaan. Järkikulissisuhteeseen en kyllä pystyisi, sen verran 'tunteella' elän.

Mutta, ja erittäin iso mutta on tosiaan se, että rakkaus ei pelasta muuten huonoa suhdetta eikä pelkän rakkauden takia pidä jäädä roikkumaan suhteeseen jossa ei muuten kemiat kohtaa.

Rakkaus on tärkeintä, ilman sitä ei ole mitään. Uskon, että molemminpuolisen rakkauden voimalla voi panna kaikki muut elämän palikat sopimaan yhteen. Mutta tämän naiivin hehkutuksen vastapainoksi täytyy lisätä, että en voisi rakastaa miestä, joka olisi väkivaltainen, kommunikointikyvytön, arvomaailmaltaan omastani radikaalisti eroava jurpo.

Eli kai sitten rakastan järjellä.

Välillä näitä palstoja lukiessa tuntuu, että ihmisillä menevät puurot ja vellit sekaisin puhuttaessa rakkaudesta. Rakkaudella tarkoitetaan mielestäni jotain muutakin kuin vain intohimoa, kiintymystä toisen ulkonäköön ja seksiä.

Eikö vilpittömintä ole se ystävänrakkaus, jossa toinen huolehtii toisesta silloinkin, kun ei välittömästi saa mitään vastakaikua (lue seksiä tai muuta vastinetta tunteillensa)... eikö tällainen rakkaus ole loppuviimeksi sitä aidointa, kun puhutaan myötä- ja vastamäessä elämisestä? Fakta on kuitenkin se, että oli tunteet alussa kuinka suuria tahansa, niin viimeistään seniori-iässä alkaa suonikohjut paukkua ja silloin täytyy jonkun muunkin toimia kuin suurien tunteiden. Toki joku voi sanoa sitä riippuvuudeksi toisesta ihmisestä, mutta monesti olemme riippuvaisia asioista... ruoasta, vedestä, rahasta, läheisistä.

Ei mulla muuta, taisin juuri solmia järkiliiton. Yhdessä on kuitenkin kivampaa.

Muut tekijät merkitsevät enemmän. Useimmiten ne, joihin rakastuu palavimmin, ovat tavalla tai toisella tavoittamattomissa tai on muuten vain selvää, ettei parisuhteesta tulisi yhtään. Tällä hetkellä pidän nykyistä naistani elämäni naisena ja kyllä minä häntä rakastankin. Meillä on hyvä olla yhdessä. Alunperin emme kumminkaan päätyneet yhteen rakkauden vuoksi.

Palstan juttujen perusteella pelkkä rakkaus ei riitä. Miehen pitää ehdottomasti tehdä tauotta kotitöitä ja noudattaa kotona muutenkin mieluiten sairaalahygieniaa.

Yhteistyössä