Mitä nimeä mikä on kaverisi/tuttusi lapsella et ikinä laittaisi omalle lapselle?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
En anna koskaan lapselle mitään nimeä, minkä on joku kaveri omalle lapselleen antanut. En tykkää, jos on hirveän monta samannimistä ja kun kavereiden kanssa varmasti ollaan tekemisissä ja lapsetkin keskenään, niin en tykkäis yhtään, jos ois samannimiset.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tässähän näitä; Ella, Emma, Elli, Venla, Aada, Sara, Mimosa, Veera, Noora, Nea/Neea, Siiri, Miia, Minea, Melina, Milena, Lumi, Iines, Pirjo, Päivi, Iiris sekä melkein kaikki J:llä alkavat. Poikien nimistä muutama; Janne, Jani, Joni, Jukka, Jaska, Jone, Santtu, Severi, Santeri, Samuli, Kari, Kauko, Kalle, Lauri, Lasse, Tino, Toni, Jesse, Taneli, Veeti, Valtteri, Niko, Niklas, Pasi, Perttu.. voishan tota listaa jatkaa.
:O Nyt on pakko kysyä, et jaksaisitko heittää samanlaista listaa niistä nimistä mitä voisit antaa lapselle? Ihan mielenkiinnosta. :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tässähän näitä; Ella, Emma, Elli, Venla, Aada, Sara, Mimosa, Veera, Noora, Nea/Neea, Siiri, Miia, Minea, Melina, Milena, Lumi, Iines, Pirjo, Päivi, Iiris sekä melkein kaikki J:llä alkavat. Poikien nimistä muutama; Janne, Jani, Joni, Jukka, Jaska, Jone, Santtu, Severi, Santeri, Samuli, Kari, Kauko, Kalle, Lauri, Lasse, Tino, Toni, Jesse, Taneli, Veeti, Valtteri, Niko, Niklas, Pasi, Perttu.. voishan tota listaa jatkaa.
Wau. Teillä on tosi paljon lapsiperhetuttuja.

J.t harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja as if:
Meidän lapsista on täällä mainittu vaan 2/5 :eek: :D

Itse en antaisi Jesseä (niitä on niiiiin paljon)
Mun poika on Jesse. Tuossa kun olin tyttöä saamassa, niin mun huonekaverilla oli poika, joka oli myös Jesse. Ja hänen miehellään (ei tämän pojan isä) oli myös poika nimeltä Jesse. Hiukan meni Jesset sekaisin ku juteltiin ;)

tuttu juttu
Alkuperäinen kirjoittaja nomen :
Mä en laittais mitään perisuomalaista tyyliin Yrjö, Unto, Uolevi, Pirjo, Pirkko, Ritva tms.
Ei nuo nimet ole mitenkään erityisen "perisuomalaisia", vaan tietyn aikakauden tyypillisiä nimiä: suurten ikäluokkien. Sehän on ikivanha ilmiö, että omien vanhempien ikäluokan nimiä ei anneta omille lapsille ja ne koetaan vanhanaikaisiksi.

Sensijaan kahden sukupolven takaisista nimistä osa tulee aina jossain vaiheessa muotiin; esimerkkinä muutaman vuoden takainen Ida- ja Ada-buumi.

Mä en ihan ymmärrä tota periaatetta, ettei "ruotsista lainattuja nimiä". Siis miksi? Suomi on kaksikielinen maa. Itseasiassa kolmekielinen, kun on vielä saamenkin kieli.

Ois kiva kuulla perustelut, koska toi nyt vaan kuulostaa joltain hurri-vihalta, joka taas kuulostaa ihan naurettavalta :D

Matti-nimikin tulee hepreankielisestä sanasta, Kalle ruotsista ja Katariina kreikasta.
Niin että oikeastiko te ruotsista lainattuja nimiä vihaavat tutkitte valitsemiennne nimien alkuperän niin tarkkaan, ettei sitä varmastikaan ole lainattu suomenkielen ulkopuolelta :LOL:

Täytyy sanoa, että mulla tulee mieleen ainoastaan Arsi ja Keimo, joita en kyllä harkitsisi omilleni.

Tämä on julma leikki, aina joku suuttuu. Mutta aivan kauheita nimiä minun mielestäni ovat: Miro, Mico, Topias, Rikhard, Ulrika, Jami, Henna, Milla, Jenni, Casper, Benjamin, Leevi, Oona, Jasmin, Misa, Daniel, Mika, Jani, Jonne, Jesse ja sitten nämä lukuisat wannabe-prinsessat kuten Emmi-Sofiat, Laura-Kristiinat, Aada-Ilonat ja niin edelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja esimerkkinä:
Ritva, Orvokki, Kerttuli, Roosa, Maire, Maija, Pertti, Matti, Kauko
Ihan nyt tämän lainasin, ja moni muukin vastaus käy ketjuun: Miten nämä nimet liittyvät alkuperäiseen kysymykseen?? Piti listata tuntemiensa lasten nimiä, joita ei omilleen antaisi. Mielenkiintoinen tuttavapiiri tämänkin vastauksen kirjoittajalla, jos nuo kaikki laniaamani nimet löytyvät tuttujen lapsilta?!

Kyllähän niitä kamalia nimiä on miljoona, mutta ei niitä pitänyt listata.

joo
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja nomen :
Mä en laittais mitään perisuomalaista tyyliin Yrjö, Unto, Uolevi, Pirjo, Pirkko, Ritva tms.

Mutta kertokaas, kun niin moni on laittanut sen tänne listalle, mikä vika Jessicassa on?
Mä olen aina ajatellut että se on sellanen perusnimi, joka ei juuri tunteita herätä, mutta näköjään
olin väärässä. Onhan noita tossa mainittu muitakin, mutta tuo Jessica tuli niin moneen kertaan.
Jessica ei ole suomalainen nimi. Ja se että nimi kirjoitetaan c-llä, lisää lapsen vaivaa kun pitää se joka välissä erikseen mainita...

Niin, ja haloo sentään, jes-sika. Siis kuka haluaa lapsestaan sian? Plus sit tuo c.

no höh
No ainakin Lukas (kauheista kauhein) ja sen väännökset Luka ja Luukas. Jemina, Jessica, Jadessa, Jade, Jeremias, Jere, Jesse yms.. Kaikki J:llä alkavat on niin :X
Lisäksi Veerat, Saarat ja Noorat on niin läpipuhkikuluneita.
Siinä nyt joitakin..

Yhteistyössä