kaverini väittää että vatsatauti voi myös olla muka ilman oksennusta ja ripulia! onko totta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh

Vieras
en ole kyllä koskaa moisesta vatsataudista kuullut.
sanoi että on kipeänä ollut nyt 3 päivää kun on vatsataudissa mutta ei oksennusta eikä ripulia ole. eihän tuo mikään vatsatauti ole jos ei mitään tuu mistään päästä ulos.

eli siis vatsatauti voi olla pelkkää vatsakipua! no jopas on. miks mulle ei ikinä ole sellaisena tullut:) aina lentäny kyl jommastakummasta päästä jos ei sit molemmista.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
No jos on lievä vatsatauti, vertaa lievään flunssaan. Tai jos vatsa kovasti kipeä, muttei silti kumpikaan pää valskaa.

Piereskelyä, vatsa murisee, kuplii, kakka löysällä mutta ei ruikulla jne. Voihan sitä kutsua vatsataudiksi.

Just näin :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eli siis vatsatauti voi olla pelkkää vatsakipua! no jopas on. miks mulle ei ikinä ole sellaisena tullut:) aina lentäny kyl jommastakummasta päästä jos ei sit molemmista.

Jotkut on vaan erilaisia :)
Kuka kehtaa töihin mennä ko maha mouruaa ja roplattaa, pierettää jne. se on katos yksi vatsataudin muoto sekin. nih.

Mulla oli viime kesänä juuri tuollainen mahatauti, jossa ei tullut mitään ulos mistään päästä. Olo oli aivan karmea ja en päässyt 3 päivään juurikaan ylös sängystä, oli niin heikko olo. Mahatautia oli, koska miehellä ja pojalla oli sama tauti, mutta he sekä oksensivat että ripuloivat.

se vasta kivaa onkin kun vatsa möyrii, pieretttää, oksettaa mutta oksennus ei tule.
ne jotka helposti oksentaa niin saa oikeesti olla tyytyväisiä, koska se oksentaminenhan tuo hetkeksi helpotusta oloon, toista se on sellasella joka yökkii muttei mitään tule ja koko ajan tekee pahaa.

Piereskelyä, vatsa murisee, kuplii, kakka löysällä mutta ei ruikulla jne. Voihan sitä kutsua vatsataudiksi.

Nostan ikivanhan ketjun, sorry!
Itsellä on ollut vatsa kipeä nyt kolmatta päivää. Ekana päivänä tuli ripulia (tulpan jälkeen pelkkää nestettä), mutta sen jälkeen ei oikeastaan mitään. En oksentanut kertaakaan, mutta kurkunpohjassa oli välillä sellainen varoittava tunne kylläkin.
Ja vatsa on murissut ja kuplinut paljon vähemmän kuin terveenä. Ihan kuin se ois lopettanut toimintansa?? Ekana päivänä nous kuume, mut se laski yön aikana.
Vähän heikottaa, mutta paranemaan päin tässä kai ollaan.

Mietin vain että onko sellainen vatsatauti ihan normaali missä vatsa vain ns. pysähtyy?

Alkuperäinen kirjoittaja häh;19145286:
en ole kyllä koskaa moisesta vatsataudista kuullut.
sanoi että on kipeänä ollut nyt 3 päivää kun on vatsataudissa mutta ei oksennusta eikä ripulia ole. eihän tuo mikään vatsatauti ole jos ei mitään tuu mistään päästä ulos.

Meidän perheessä kaikki muut oksensi ja ripuloi mutta minulla oli ainoastaan vatsa kipeä ja röyhtäytti kolmisen päivää. Siinä oli minun vatsatautini.

mulla oli vasta joku vatsa pöpö eli kauheen tuskaset krampit mahassa huutaa sai koko illan eilenkin ja paskoin torstain ja perjantai välisen yön ja eto niin helvetisti että järki oli mennä kuulema joku paskatauti homma on liikkeellä.

Kukaan ei varmaan lue mun nimee... :D se on Figary, jos kiinnlstaa. Ja mun otsikko on aiheellinen, täs pari syytä miks siinä lukee:OMG?!?
A) En ole ikinä itse ollut vatsa/ripuli taudissa, pahin mikä on ollu, on joku 37.04 kuume...
B)Ihmettelen suuresti tuota omaani ylempänä kirjoitetussa kommentissa kiroilua, ei tarvii kovistella.
C)On sairasta että joku on esim. Pois töistä kun mahaa vääntää. Menkat? Ihan normii....
Niin, siis asiaan. En liiku PLAZA:aiheilla paljon. Olen kirjoitellut muihin PLAZ:oihin juttuja, mutta en kummemmin. Jottei tästä tulisi metrin pitkä stoori, mun kannattaa siirtyy asiaan.
Kukaan ei voi jäädä pois mahan väänteistä. Voi olla laktoosi-intoleranssin oireita. Toki jos pierettää, kurlutta ns. Voi jäädä pois, mutta ei päivää sängyn pohjalla vietetä! Taikka tietokoneen ääressä. Pitää mennä keittiöön, ja otaa pirtelökone esiin. Jotain laktoositonta, kuten esimerkiksi maito (laktoositon) ja jugurtti (mauton, laktoositon) ja sinne vaan! Lisää ruokalusikallinen vettä, ja sekoita! Toimi kaveriin, jolla oli vatsatauti. Sitten, toinen vaihtoehto: ota vissyvettä ja lisää puol ruokalusikallista suolaa, ja puol ruokalusikallista sokeria. Sen jälkeen sekoita tehosekoittimella, ja maista. Herkkua. Toimii kuulemma aina. No nyt Figary jatkaa matkaa, ja neuvoo muita ongelmissaan, ZAU!

Mulla on kans just nyt menossa kolmatta päivää ''vatsatauti'' (jos tätä sellaseks voi kutsua) ja ekana päivänä nous kuume, juu, laski yön aikana, maha on ihan sekasin ja vihaan sitä kun ei tuu mtn ulos!! Kaikista pahin olo tulee just sillee puol neljän-kuuden aikaan. :/

Kun meillä perheessä vatsatautia, ne tarttuvat yleensä myös minulle. Noin puolet noista kerroista olen sairastanut ihan "perinteisin" oirein. Mutta monesti on käynyt niin, että minulle tulee vaan KAMALA, AIVAN KAMALA olo ja kuume. Ennemmin valitsen tuon kunnon taudin, jossa oksennus tulee ja hetkeksi helpottaa kuin tuon toisen kuvailemani vaihtoehdon...

Itsellä niin kova oksentamisen pelko, että olen useamman vatsataudin ollut "tahdonvoimalla" oksentamatta. Eli olen tiennyt mistä vatsatauti peräisin ja lopulta jopa talutettuna kulkenut vessan ja sängyn väliä vaikken lopulta oksentamaan ole suostunut. Jääkylmää vettä niskaan niin usein stoppaa kakominen. :D toki aina tämä ei onnistu! Joskus se vaan rilee eikä kysele. Ensi yötä odotellessa.. T. Ripuloiva

Nostan ikivanhan ketjun, sorry!
Itsellä on ollut vatsa kipeä nyt kolmatta päivää. Ekana päivänä tuli ripulia (tulpan jälkeen pelkkää nestettä), mutta sen jälkeen ei oikeastaan mitään. En oksentanut kertaakaan, mutta kurkunpohjassa oli välillä sellainen varoittava tunne kylläkin.
Ja vatsa on murissut ja kuplinut paljon vähemmän kuin terveenä. Ihan kuin se ois lopettanut toimintansa?? Ekana päivänä nous kuume, mut se laski yön aikana.
Vähän heikottaa, mutta paranemaan päin tässä kai ollaan.

Mietin vain että onko sellainen vatsatauti ihan normaali missä vatsa vain ns. pysähtyy?
Anteeks tiedän et on vanha ketju mut mulla on siis ollu viimesen viikon ajan (jouluaatosta lähtien) ollu just tollasta samanlaista ja se on ihan hirveetä. Siis mitään ei tuu ulos yläpäästä vaikka haluaisin jotta tulis parempi olo. Nukahtaminen on kamalaa koska on niin etova olo ja joskus tulee just sellanen olo että "nyt se tulee" mut sit ei tuukkaa.... nyt tälleen 6päivän jälkeen heräsin aamulla hirveeseen kurkkukipuun, pahoinvointiin, mahan mörinään ja nenän tukkoisuuteen.. APUA!! Voisko joku auttaa ku tää on ihan hirveetä. Olen ottanu kaikki influenssarokotteetki et sitähän tää ei voi olla vai voiko? kärsin myös oksennuspelosta (fobiasta).

Anteeks tiedän et on vanha ketju mut mulla on siis ollu viimesen viikon ajan (jouluaatosta lähtien) ollu just tollasta samanlaista ja se on ihan hirveetä. Siis mitään ei tuu ulos yläpäästä vaikka haluaisin jotta tulis parempi olo. Nukahtaminen on kamalaa koska on niin etova olo ja joskus tulee just sellanen olo että "nyt se tulee" mut sit ei tuukkaa.... nyt tälleen 6päivän jälkeen heräsin aamulla hirveeseen kurkkukipuun, pahoinvointiin, mahan mörinään ja nenän tukkoisuuteen.. APUA!! Voisko joku auttaa ku tää on ihan hirveetä. Olen ottanu kaikki influenssarokotteetki et sitähän tää ei voi olla vai voiko? kärsin myös oksennuspelosta (fobiasta).

Refluksi?
Koita närästyslääkkeitä jos et ole vielä ottanut

Joo, näköjään on mahdollista. Itsellä ollut nyt kolmatta päivää mahatauti/oksennustauti ilman oksennuksia tai ripulia. Vähän völiä kyllä on tunne että laatta lentää. Ekana päivänä vatsaa sattu ja väänsi. Kokkasin lapselle ja neinasin oksentaa sen ruuan hajusta, kaikki ruoka oksetti. Mahakivut pahoja. Mut ei mitää tuu ulos, ku tavallista kakkaa. Aloin jo miettii että tää on joku muu juttu, mut sitte mun lapselle tuli tauti, ja hän oksentanut jo monta kertaa. En tiedä miksi mulla on tällainen versio. Ihan hyvä kyllä. Mutta en oo voinut syödä kolmeen päivään, ainoastaan juoda noita suolapiimä juomia ja vähän smoothie ja appelsiinimehuja. Eilen illalla Vähän salaattia, mutta syömisen jälkeen aina etoo..

Yhteistyössä