Saako elokuvateatteriin viedä omia karkkeja ja sipsejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Elokuvateatteri on tila, jossa esitetään elokuvia suurille katsojaryhmille. Elokuvateatterissa voi olla useita saleja, joissa on erilaiset tekniset ominaisuudet (esimerkiksi äänentoistolaitteisto, erikoiskokoinen valkokangas). Useamman kuin kolmen salin elokuvateattereita kutsutaan myös monisaliteattereiksi eli multiplekseiksi.

Suomessa oli vuonna 2008 yhteensä 196 elokuvateatteria[1], joissa oli yhteensä 320 salia[2].

:D Juu saa. Ihan mitä vain syötävää saa viedä, kannattaa vaan tietysti pitää mielessä että sitä voisi mukavasti siellä syödä, ja mielellään kohteliaisuudesta muille se ei päästäisi hirveää ääntä. Itse esim ostanut Pringlesejä jos on tehnyt sipsejä mieli, niin ei tarvi pussia rapisutella.

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
:D Juu saa. Ihan mitä vain syötävää saa viedä, kannattaa vaan tietysti pitää mielessä että sitä voisi mukavasti siellä syödä, ja mielellään kohteliaisuudesta muille se ei päästäisi hirveää ääntä. Itse esim ostanut Pringlesejä jos on tehnyt sipsejä mieli, niin ei tarvi pussia rapisutella.

Ihan mitä tahansa ei saa viedä. Pizzalaatikko kainalossa on turha yrittää leffaan, samoin hampurilaisen kanssa. Olen nimittäin kerran ollut todistamassa kun yksi henkilö käännytettiin kotipizzalaatikon kanssa teatterin ovelta :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:

Ihan mitä tahansa ei saa viedä. Pizzalaatikko kainalossa on turha yrittää leffaan, samoin hampurilaisen kanssa. Olen nimittäin kerran ollut todistamassa kun yksi henkilö käännytettiin kotipizzalaatikon kanssa teatterin ovelta :D

Ainakin Finnkinossa on selvät kuvamerkit:
Ei pizzaa, hampurilaisia tai jäätelöä saliin.

Itse taas nälkäisenä todistin, kun kolme muijaa alkoi äpöstää hesesapuskaa kesken leffan

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ainakin Finnkinossa on selvät kuvamerkit:
Ei pizzaa, hampurilaisia tai jäätelöä saliin.

Alkoholiakaan ei saa viedä :)

Pointtina kai on että mitään helposti sotkevaa syömistä ei saa viedä, mutta karkit, popcornit ja sipsit ja vastaavat on ok.

Kyllä mä oon sitä mieltä, että karkeilla, poppareilla ja sipseillä tai vaikka limukalla voi oikein mainiosti sotkea koko teattrin ja aionkin sen todistaa seuraavalla käynnillä.... koska tänään Jyväskylässä eväsivät oikeuden mennä useampiin papereihin pakattujen toastien kanssa elokuvaa katsomaan.... Suututtavaa, ettei siellä missään lukenut, että leivät on kielletty. Aion valittaa.

Saa. Vikong Gracelle ei saa. Eräältä entiseltä tuttavaltani tongittiin taskut ja vietiin sipsit, karkit ja vastikkeet.

Toimitusjohtaja IS:lle: Viking Grace on rahattomille väärä laiva
Keskiviikko 30.1.2013 klo 08.16

Viking Linen toimitusjohtaja Mikael Backman sanoo suoraan Ilta-Sanomille, että uudelle Viking Grace -alukselle ei kannata tulla, jos raha on tiukassa.

Toimitusjohtaja haluaa kieltää perinteiset hyttibileet. (RONI LEHTI)
LUE MYÖS
Viking Grace rajoittaa alkoholin myyntiä

Iltalehti uutisoi maanantaina, että upouudella risteilylaivalla myydään alkoholia tax freessa vasta paluumatkalla.

- Tervetuloa mukaan nauttimaan hyvistä bailuista Viking Gracen ravintoloissa. Mutta, jos tarkoituksesi on tulla ryyppäämän omia juomia hyttiin, niin silloin Grace ei ehkä ole sinun paikkasi, kiteytti Backman jo tuolloin myös Iltalehdelle.

Hyttibileiden kieltäminen nostatti porua, sillä laivan uskotaan haluavan kääriä rahat kalliimmalla alkoholinmyynnillä. Nyt toimitusjohtaja lisää vettä myllyyn sanomalla suoraan, ettei kaikkien kansalaisten kannata suunnata satamaan.

- Viking Grace on pitkälti loppuunmyyty, ja sillä on korkeammat hinnat. Miksi tulla sinne, jos on vähän rahaa, silloin ollaan väärällä laivalla, hän sanoo.

Backmanin mukaan Viking Line aloittaa myös tarkastukset terminaaleissa, jottei ylimääräinen alkoholi virtaisi laivaan matkustajien mukana. Seulonta tulee olemaan tiukka.

- Omia viinoja on ihan turha yrittää tuoda laivaan, se on hukkaan heitettyä viinaa, koska ne otetaan pois.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013013016614726_uu.shtml

Ei eväsleipiä laivalle!
Keskiviikko 12.9.2007 klo 00.50

Viking Line kyllästyi hyttikokkaamiseen ja vatsatauteihin.

kuvake_luemyos.gif

Blogi - IL Tukholmassa: Eväsleipiä

- Me emme voi hyväksyä, että ihmisillä on omat keittiövälineet mukana. Jopa minijääkaappeihin ja retkikeittiöihin olemme törmänneet, tiedotuspäällikkö Johanna Boijer-Svahnström kertoo.

Viking Linen terminaaleihin on ilmestynyt kylttejä, jotka kieltävät omien eväiden kantamisen risteilyaluksiin.

Eväsleivätkin on periaatteessa kielletty.

Syynä on erityisesti joidenkin ruotsalaisturistien tapa kokata itse omat eväänsä hyteissä. Kaasulla toimivat retkikeittiöt, yksityiset kahvinkeittimet ja jopa mikroaaltouunit ovat aiheuttaneet Viking Linen laivoille turvallisuusriskin.

Ruokakasseja tarkastetaan

Voileipäkeskustelun aloitti ruotsalaislehti Expressen, jonka haastattelema matkustaja joutui syömään leipänsä loppuun terminaalissa.

- He kävivät läpi kaikkien laukut ja estivät niiden pääsyn laivaan, joilla oli ruokakassi mukanaan, jonottamiseen turhautunut Kaj Wahlberg hämmästeli.

Boijer-Svahnströmin mukaan kaikkien laukkuja ei sentään ehditä tarkastaa, mutta henkilökunta tekee täsmäiskuja.

- Esimerkiksi nuoria pyydämme näyttämään reppunsa, ettei heillä ole alkoholia mukanaan, hän sanoo.

Kolmaskin syy elintarviketarkastuksiin on olemassa:

- Emme voi taata, että se ruoka, jonka matkustaja tuo mukanaan, on hyvänlaatuista. Isompia määriä ruokaa ei saa tuoda juuri sen takia, etteivät asiakkaat saa vatsatauteja.

- Ja toisaalta ettei meille tule syytöksiä, että laivan ruoka oli pilaantunutta.

Tiedotuspäällikön mukaan mitään varsinaista listaa ei ole tehty siitä, mitä laivalle saa tuoda ja mitä ei.

Elintarvikekielto ei koske vauvanruokaa, ja erityisruokavaliota noudattaviakin satamissa ymmärretään. Boijer-Svahnström ei näkisi ongelmaa myöskään yksittäisissä hedelmissä ja pienissä välipaloissa, mutta...

- Hernekeittokattilaa ei saa tuoda, ei puolikkaita porsaita eikä mitään sellaista, mikä menee helposti pilalle.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200709116576785_uu.shtml

Olin viikko sitten katsomassa tuntematonta, ja vieruskaveri lipitti siideriä koko leffan ajan :eek: hyi hirveä mikä lemu!! Kun tölkki tyhjeni, se kaivoi kassista uuden o_O pikkusen pilas elokuvatunnelmaa!!

Yhteistyössä