[QUOTE="alkup";25460523]Oi kuinka helpottunut olen näistä vastauksista. Olen nimittäin tällaisen leffailtoja sun muuta ilman vanhempien lupaa järjestelevän eskarilaisen äiti. Lapsi kertoo pokkana kaverilleen, että huomenna on leffailta ja ei "muista" edes kertoa asiasta meille vanhemmilleen. Yhden kaverin vanhemmat olivat sitten menneet niin sanotusti myös halpaan ja kysymättä etukäteen tämä kaveri tupsahti ovelle leffailtaan, kylläkin vanhempiensa saattelemana. Olettaa sopii, että olin aika punaisena, kun selvisi asian laita. Ja lapsen kanssa on keskusteltu asiasta, että satuja ei saa kertoa, ja että kaverit suuttuvat, jos lupaa asioita mitä ei voi pitää ja valehtelee ja voi käydä että kohta ei ole kavereita ollenkaan.
Aattelin vain kysäistä täältä, että kuin moni uskoo heti varmistamatta, jos oma lapsi kertoo että kaverilla on sitä ja tätä ja tuota.[/QUOTE]
Niin ja järjestimme kyllä extempore kaverille jonkinlaisen leffaillan lapseni kanssa, koska en halunnut tuottaa pettymystä tälle kaverille (eli leffa dvdltä ja vähän karkkia). Vaikka virhe varmaan tämäkin, ehkä vain ruokkii lapseni juttujen keksimistä, kun sai sitten sen mitä jutuillaan kertoi.