G: Jos olisit tullut 16-vuotiaana vahingossa raskaaksi, uskoisitko, että olisit pitänyt lapsen vai päätynyt aborttiin tai adoptioon?

nyt harmailee
Tulin 14 vuotiaana raskaaksi ja tehtiin abortti. 15 vuotiaana uudestaan ja pidettiin vauva. Asuin vanhempieni luona poikakaverini kanssa ja äitini oli enemmänkin äiti tyttärelleni kuin mummo. Nyt tyttäreni on 15 vuotias ja raskaana, yritin puhua järkeä päähän, mutta kun minäkin olen pärjännyt, niin kyllä hänkin pärjää :/ Onneksi sentään kerkee täyttämään 16 vuotta kun vauva syntyy ensivuoden maaliskuussa.
 
vieras
Minusta silloin kun alkaa seksiä harrastaa on varauduttava siihen että ehkäisykin voi pettää, jolloin on otettava vastuu toisen elämästä. Sanoin tämän jo poikaystävälleni silloin kun ensimmäisen kerran olimme yhdynnässä että jos tulen raskaaksi, hänestä tulee isä. Toinen vastuullinen vaihtoehto on adoptioon antaminen.
 
miä
Ehdottomasti abortti. Olisin kyllä tehny abortin vielä pitkälle yli 20-vuotiaanakin. En mielestäni ollut valmis äidksi, mieheni oli tästä hyvin ihmeissään ja loukkaantunutkin. Nyt olen 29v ja välillä tuntuu, etten ole vieläkään valmis äidiksi. Esikoinen 2v.
 
vieras
Ois ollut aivan katastrofaalista tulla raskaaksi 16vuotiaana, siis se olisi ollut ihan hirveätä silloin. Mutta hirveän vaikea sanoa, mitä olisin tehnyt, luultavasti en kuitenkaan olisi pystynyt abortia tekemään.
 
vieras
Melkein tulinkin raskaaksi, pelättiin yks uudenvuoden seutu että tuleeko menkat vai ei. Tulihan ne, sen jälkeen kyllä huolehdittiin ehkäisystä. Oli kyllä itsestäänselvää että vauva olisi pidetty ja heti menty naimisiin kuin vaan olis ollu mahdollista.18 täytettyäni (mies 7 vuotta vanhempi) sitten mentiinkin vihille ja edelleen ollaan yhdessä 20 vuotta ja 3 lasta myöhemmin.
 
Ukko
Lämmittää mieltä kovin,kun nykytytöistäkin suuri osa pitäisi lapsen.On täysin totta,jot aportti rikkoo psyyken liian monelta aportin tehneeltä,sen olen tullut monesti näkemään täällä maaseuvullakin.
 
Onpa täällä monia noin nuorena äideiksi tulleita.
Ihan hämmästyin.
On rankkaa kasvaa aikuiseksi ja samalla äidiksi.Nostan hattua teille.

Oma kasvuni oli myös kesken, joten vähän tiedän asiaa vaikken ollutkaan alaikäinen.
Nuori silti.

Mutta ap kysymykseen.Olisin varmaankin pitänyt, mulla on todella läheiset välit vanhempieni kanssa ja varmasti olisivat kanssani jakaneet vastuun.

Mutta jos minulla ei olisi ollut vanhempieni tukea...
:eek:
En tiedä.Tuo on jo niin hypoteettinen juttu että jääköön auki.
:D
 
vieras
Olin tosi kakara tuon ikäisenä ja raskaaksi tuleminenkin lienee ollut aika epätodennäköistä kun en ketään poikaa ollut edes kädestä pitänyt, mutta sen verran typerä olin silti että haaveilin jo omasta vauvasta. Eli varmasti olisin pitänyt.

Voi tosin olla, että äiti olisi pakottanut mut tekemään abortin.
 

Yhteistyössä