outoja sääntöjä mitä muistatte lapsuudesta kavereiden perheissä??

  • Viestiketjun aloittaja outojako
  • Ensimmäinen viesti
Älä tallaa nurmikoita
Kaverin pihalla piti kulkea aina vain polkuja pitkin - ei siis missään nimessä saanut juosta nurmikolla. Ulkoseinien valkoisia tiiliä piti myös kaikin tavoin varoa sotkemasta.

En mitenkään ymmärrä sitä, miten lapsiperheen pihasta tehdään joku paraativersio, jossa ei saa näkyä elämisen jälkiä :(.
 
Mun kaveri joutui pesemään koko niiden saunan juuriharjan ja tolun kera kun pieraisi löylyssä. Muutenkin niiden äiti oli ihan järjetön siivousintoilija ja esim. pöydästä ei saanut nousta ennenkuin oli rikkaimurilla imuroinut sylinsä, ettei tule muruja lattialle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saippuasuu:
Mun kaveri joutui pesemään koko niiden saunan juuriharjan ja tolun kera kun pieraisi löylyssä. Muutenkin niiden äiti oli ihan järjetön siivousintoilija ja esim. pöydästä ei saanut nousta ennenkuin oli rikkaimurilla imuroinut sylinsä, ettei tule muruja lattialle.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierastus:
yhden kaverin kotona sai ottaa vessapaperia yhden arkin pienempään ja kaksi arkkia isompaan hätään, en tainnu kyllä uskaltaa koskaan käydä siellä veskissä..
Serkun luona ei saanut vetää vessanpönttöä pissalla käynnin jälkeen :S
Näitä on edelleen. Jos talo ei ole kunnallistekniikassa ja talolla on oma jätevesikaivo. Tää on vaan niin oksettava sääntö viemariverkostoon tottuneelle.
Moni tekee näin myös ihan säästösyistä. Se pieni pissa ei siellä niin paljoa veden seassa seuraavaa haittaa. Meillä ei joka pissan jälkeen vedetä vessaa. Mutta toki vieraat saa vetää...
 
hm
Yhden kaverin kotona ei saanut nauraa. Varmaan kyse oli melun tasosta. Muistan ihmetelleeni kun esimurrosikäinen tyttölauma kikatteli niin talon oma tytär oli paniikissa, että "hys hys".

Meillä oltiin iloisia siitä, että oli kivaa. Oli tietty aika jolloin kaverit heitettiin pihalle kun iltatoimet alkoi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saippuasuu:
Mun kaveri joutui pesemään koko niiden saunan juuriharjan ja tolun kera kun pieraisi löylyssä. Muutenkin niiden äiti oli ihan järjetön siivousintoilija ja esim. pöydästä ei saanut nousta ennenkuin oli rikkaimurilla imuroinut sylinsä, ettei tule muruja lattialle.
:LOL:
 
vierastus
Alkuperäinen kirjoittaja Saippuasuu:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierastus:
yhden kaverin kotona sai ottaa vessapaperia yhden arkin pienempään ja kaksi arkkia isompaan hätään, en tainnu kyllä uskaltaa koskaan käydä siellä veskissä..
Serkun luona ei saanut vetää vessanpönttöä pissalla käynnin jälkeen :S
Näitä on edelleen. Jos talo ei ole kunnallistekniikassa ja talolla on oma jätevesikaivo. Tää on vaan niin oksettava sääntö viemariverkostoon tottuneelle.
Moni tekee näin myös ihan säästösyistä. Se pieni pissa ei siellä niin paljoa veden seassa seuraavaa haittaa. Meillä ei joka pissan jälkeen vedetä vessaa. Mutta toki vieraat saa vetää...
Sori mut pakko kysyy, siis puhutko ihan aikuisten vessakäynneistä vai lasten. Kyllä mä ainakin haistan jos joku ei oo vessaa vetäny eikä oo kovin miellyttävää..
 
samaa
Alkuperäinen kirjoittaja vierastus:
Sori mut pakko kysyy, siis puhutko ihan aikuisten vessakäynneistä vai lasten. Kyllä mä ainakin haistan jos joku ei oo vessaa vetäny eikä oo kovin miellyttävää..
Totta. Ja kyllä se kusi sinne vähän pinttyy pönttöön.

 
Vetäkää!!!!
Väärässä paikassa säästämistä mielestäni tuollainen vessan vetämättä jättäminen... Toisen pissahajussa asioiminen on yököttävää ja kyllä se pissahaju jää muutenkin pidemmän päälle sinne vessaan leijumaan tuoden miljööseen viehkon ominaishajun... Hyi hitto!
 
Alkuperäinen kirjoittaja J.t harmaana:
Mun kaverin luona ei saanut farkut jalassa istua olohuoneen nahkasohville. Mitenköhän siellä aikuiset vieraat mahtoivat suhtautua tähän sääntöön... :)
Meidän äiti oli kanssa pitkään sitä vastaan, että nahkasohvalle istuttiin farkut jalassa. :D
Syynä oli se, että farkkujen niitit repivät sohvaan jälkiä.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Saippuasuu:
Mun kaveri joutui pesemään koko niiden saunan juuriharjan ja tolun kera kun pieraisi löylyssä. Muutenkin niiden äiti oli ihan järjetön siivousintoilija ja esim. pöydästä ei saanut nousta ennenkuin oli rikkaimurilla imuroinut sylinsä, ettei tule muruja lattialle.
Mua säälittää suunnattomasti tällaisten hygieenikkojen lapset. Muistan kaverini, jolla kaatui jotain keittiön pöytäliinalle ja se olis oikeesti ihan paniikissa että äiti saa hepulin. Ikää tällä pojalla oli tuolloin jotain 15v.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja J.t harmaana:
Mun kaverin luona ei saanut farkut jalassa istua olohuoneen nahkasohville. Mitenköhän siellä aikuiset vieraat mahtoivat suhtautua tähän sääntöön... :)
tämä sama oli munkaverilla ja lisäksi siellä ei saanu olla ilman sukkia.
 
todellakin outoa
Meillä ei saanut käydä kuin kaksi kaveria jonka äiti valikoi tarkkaan :( Jos meillä naurettiin hiukan kovempaa niin se oli äitini mielestä riehumista ja ovi oli oltava aina auki.
Kaverit sai tulla meille vain jos äiti oli kotona ja silloinkin yksitellen :(
Ja vain yksi näistä tytöistä sai olla jopa meillä yötä :)


Sitten taas yhden kaverin luona oli jotakin 'outoa'
tämä kaverini kävi mummillaan syömässä jokapäivä niin aamupalan kuin päivällisen/lounaan ja iltapalankin,
heillä ei koskaan kotona ollut ruokaa?
Tosin asuivathan he melkein seinänaapureinakin,
mutta ruokituttaa oma lapsi isovanhemmilla..
Olin tällä kaverilla 2 kertaa yötä ja ensimmäisellä kerralla en saanut siellä mitään syödä,
vesilasinkin kun pyytämällä pyysin piti perheen isä sellaisen saarnan että toista lasia olikin sitten turha vinkua :(
Nälässä kituutin sen päivän ja yön jolloin ilmoitinkin aamulla että minun on pakko lähteä kotiini..syömään :D
Toisen kerran olin heillä yötä kun kaverini niin kovin minua heille vaati,
otin omat eväät mukaan :LOL:
Kaverini kävi silloinkin mummillaan syömässä ja ei heillä kotona taaskaan saanut ruokaa :(
No onneksi olikin omat eväät :)
kunnes tämän tytön isä huomasi minun syövän ja kielti syömisen heillä koska siitä tulee murusia...
tosin se heidän asuntonsa oli sen näköinen ettei siellä kyllä kukaan ollut vuoteen edes imuria käyttänyt villakoirista päätellen :LOL:
(ei muuten sotkuista mutta niitä villakoiria )
Kaverini sitten laittoi ovensa kiinne ja
söin 'salaa'
tosin jouduin puolet eväistäni antamaan kaverilleni tai hän kertoisi isälleen
joka joko heittää minut keskellä yötä pihalle yli 16km päästä kotoani ilman että bussitkaan kulkee tai ottaa evääni pois kuten isä minullekin asian itse ilmoitti räyhätessään :(
Arvatkaa olenko sen jälkeen kyseiseen kaveriin yhteyttä pitänyt.

Tosin meillä kun kyseinen kaveri oli jokusen kerran yötä ennenkuin minä olin heillä,hän kirjaimellisesti asui meidän keittiössä ja söi kaiken mitä äitini hänelle eteen laittoi,
ruinusi jopa ruokaa lisääkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierastus:
Alkuperäinen kirjoittaja Saippuasuu:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierastus:
yhden kaverin kotona sai ottaa vessapaperia yhden arkin pienempään ja kaksi arkkia isompaan hätään, en tainnu kyllä uskaltaa koskaan käydä siellä veskissä..
Serkun luona ei saanut vetää vessanpönttöä pissalla käynnin jälkeen :S
Näitä on edelleen. Jos talo ei ole kunnallistekniikassa ja talolla on oma jätevesikaivo. Tää on vaan niin oksettava sääntö viemariverkostoon tottuneelle.
Moni tekee näin myös ihan säästösyistä. Se pieni pissa ei siellä niin paljoa veden seassa seuraavaa haittaa. Meillä ei joka pissan jälkeen vedetä vessaa. Mutta toki vieraat saa vetää...
Sori mut pakko kysyy, siis puhutko ihan aikuisten vessakäynneistä vai lasten. Kyllä mä ainakin haistan jos joku ei oo vessaa vetäny eikä oo kovin miellyttävää..
Puhun sekä että. Mutta tässäkin tietenkin käytetään järkeä. Ei esim. jätetä pissaa koko päiväksi sinne pönttöön seisomaan. Mutta aamullakin meitä käy perä jälkeen kaksi lasta ja kaksi aikuista pissalla ja olisi suorastaan järjetöntä vetää se vessa joka välissä. Lasten pissat kaadan usein vain pönttöön ja sitten vielä huuhteluvedet päälle ja jätän sinne odottamaan seuraavaa vetoa. Ei ne siellä millekään haise.
 
Sellainen muistui vielä mieleeni, että tätini autossa ei saanut koskaan koskea ikkunoihin. Ei saanut tulla sormenjälkiä eikä mitään muitakaan "kuvioita" Syynä oli se, että tätini mielestä ne kuviot saattavat häiritä ajamista....
 
vieras
Mun sisko meni koulukaverilleen ekaa kertaa niin siellä oli pitänyt vaihtaa sukat.Koulussa olleilla sukilla ei saanut mennä sisälle.Sisko joutui sitten lainaamaan kaveriltaan sukkia kun ei ollut tiennyt ottaa omia mukaan.
 
v
Isi vei minut usein pienenä ostamaan jäätelöä, mutta autossa ei sitä saanut syödä (eikä mitään muutakaan) vaan herkullinen jäätelö piti ahmimalla ahmia kitusiin parkkipaikalla. :LOL:
 
AavikonNorsu
ei tää nyt ole sääntö , mut muistan yhden ystäväni kun oltiin 5-6vuotiaita. hänen äiti oli laitttanut kaikki lelut kirjahyllyyn ja piti lukua jokaisesta ..ihan vihkon kanssa ettei kukaan vaan vie
 

Yhteistyössä