Kauheimmat korvaasi kalskahtavat nimet

• Viestiketjun aloittaja Meille ei ikinä J-nimiä!!
  • Ensimmäinen viesti
J-nimet IHANIA
Alkuperäinen kirjoittaja Meille ei ikinä J-nimiä!!:
henk. koht. en haluaisi mielellään tutustua äidin kanssa jonka lasten nimet olisivat esim.
No sitten sinun ei tarvitse tutustua minuun ollenkaan ja luulen etten jää mistään paitsi! Voi elämän kevät, että joku oikeasti voi päästää suustaan (näppikseltään) tällaisen kommentin...ei kai kaikki mutterit kohdillaan...

JJJ
Mikä J-alkuisissa nimissä ärsyttää?!

Eiköhän noita kauniita nimiä löydy joka kirjaimilla, myös J:llä alkavista nimistä?
Meillä oli melkeinpä itsestäänselvyys että lapsemme nimi alkaa J-kirjaimella niinkuin omat nimemme, ja itsestäänselvyys on että mahdollisten tulevienkin lapsiemme nimet ovat juuri näitä mielestäsi kamalia J-alkuisia :)

ei aina tarkoituksella
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Joo, jotenkin just ällöintä on samassa perheessä liuta J-nimisiä lapsia. Yök yök yök! Muutenkaan ei oo minun makuun että sisaruksille annetaan samantapaisia nimiä.
Ei se kuule välttämättä ole tarkoituksellista. Meillä vanhempien nimet alkavat juuri sillä parjatulla J-kirjaimella ja pojan nimi myös, mutta ei etsitty J-alkuista nimeä hänelle tarkoituksella. Ja jos meille vielä poikia tulee, heidän nimensä alkavat myös jiillä, koska nämä tietyt nimet sattuvat olemaan ne jotka kolahtivat. Jos taas tyttöjä tulee, ei J-alkuisista löydy mieleistä nimeä.

s
Niko. Vaikka se on niin perusnimi, niin jotenkin ite koen sen kaikista persoonittomaksi nimeksi mitä poikalapselle voi antaa. Saati sitten että ois kirjoitettu Nico, samoten myös Miko ja Mico. En myöskään tykkää noista J-alkuisista. Janette, Julia, Jasmiina, Janna, Juuli, Jere, Jesse, Jesper, Jasper, Joonatan. Jotenkin ne vaan tökkii ja pahasti. Ja Johanna nimestä en kans tykkää yhtään. Vaikka sekin on oikein perinteinen nimi, mut yök!

mäh
Alkuperäinen kirjoittaja Meille ei ikinä J-nimiä!!:
Ne on kyllä melkein kaikki J-alkuiset minun mielestä. Onhan niitä täällä tullutkin mutta henk. koht. en haluaisi mielellään tutustua äidin kanssa jonka lasten nimet olisivat esim.

Janica, Jasmin, Janessa, Janina, Jemina, Jessica, Jonna/Jenna-Julia..

Pojista ei ihme kyllä tule mieleen kuin kaksi ärsyttävää J-nimeä: Jere ja Jesse
Molempia tunnen ja kaikkia tietämäni Jeret ja Jesset tulee köyhistä lähiöistä ja pojat on tosi ADHD-tapauksia.
Mie olen töissä melkoisen huonomaineisessa lähiössä, ja kyllä se yleisesti tunnettua on, että Jesse on vilkas tapaus - lähes aina. Jerejä olen nähnyt toisenlaisiakin. MUTTA, Mutta...voi, miten ihania nuo lähiönimiset Jasminit, Jesset, Jessicat, Micot ym. ovatkaan kaikessa vilkkaudessaan ja kummallisissa kotioloissaan! Kehotan tutustumaan (ja tämä ei ole ironiaa.)

Jonsku
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Niko. Vaikka se on niin perusnimi, niin jotenkin ite koen sen kaikista persoonittomaksi nimeksi mitä poikalapselle voi antaa. Saati sitten että ois kirjoitettu Nico, samoten myös Miko ja Mico. En myöskään tykkää noista J-alkuisista. Janette, Julia, Jasmiina, Janna, Juuli, Jere, Jesse, Jesper, Jasper, Joonatan. Jotenkin ne vaan tökkii ja pahasti. Ja Johanna nimestä en kans tykkää yhtään. Vaikka sekin on oikein perinteinen nimi, mut yök!
Äärimmäisen samaa mieltä. Paitsi Johanna on musta OK

Tanja
Mun korvassa resonoi ilkeesti kaikki nämä metriheikkiset nimet tyyliin Suvituuli, Merikukka, Ellanoora yms..eli joihin on ympätty kaksi nimeä yhteen enemmän tai vähemmän sopivasti. Yleensä vähemmän sopivasti, jolloin tuloksena on todella kamalan kuuloinen ja näköinen nimihirviö. Tiedä sitten onko nimen takana ollut kahden nimen välinen kiista ja sitten viisaudessa keksitty yhdistää ne, ihan sama - tökkii...

Ja kiitos kaikille, jotka näppylöityvät J-alkuisista nimistä :). Meidän pesue kuuluu em. ylpeään kastiin, huomasin että meillä on yksi oikein ko.palstan inhokkinimikin :O... Ei se mitn, kukin taaplaa tyylillään :)

voi tzii...
MIKSI lapsen nimi EI saa alkaa J-kirjaimella?
MIKSI sisarusten nimet EI saa alkaa samalla kirjaimella?
MIKSI kaikkien pitäisi nimetä lapsensa ei liian yleisellä mutta ei liian harvinaisellakaan nimellä? MIKSI?????

allu (ei pääse kirjautuu)
Nää on hirveitä: asta, simo, suometar, sanni, teemu. Nää nyt tuli ekana mieleen.

Ja sitten seuraavaks tuli mieleen Rommi. Ei se ole mikään kauhee nimi, mutta ekan kerran kuultuna kyllä kalahti korvaan ja piti vielä varmistaa että kuuli oíkein.

ledi
No mä en tykkää näistä keski-ikäisten nimistä kuten Tarja, Raija, Pirjo, Jorma, Kari, Harri tms
Samoin Yrjö ja Jorma kalskahtaa aika pahasti.. Sit monet väkisin väännetyt kuten Keira, Lenda, Kiara yms.. Jotkut luontonimet kuten Kuura, Vehnä, Heinä, Oras.. Ja sitten vielä nämä top5 nimet kuten Aada, Venla, Ella, Onni, Veeti, Eetu

Yhteistyössä