Pistän sun kiusaksi sanat vielä tähänAlkuperäinen kirjoittaja Anna:Sekä että..Alkuperäinen kirjoittaja R A N E keravan kolli:Alkuperäinen kirjoittaja Anna:Tämähän se tästä vielä puuttui...Alkuperäinen kirjoittaja R A N E keravan kolli:VANHAN VIRSIKIRJAN VIRSI 440, jo vääryys vallan saapi.
Niin virsi vai minä? Tuo on mun lemppari virsi ja olen tehnyt lähipiirille selväksi, että se on veisattava haudallani jos kuolen
Virsikirjojen vanhemmassa painoksessa oli Psalmiin 58 perustuva Haqvin Spegelin (1645-1714) virsi numero 440, »Jo vääryys vallan saapi«. Uudesta virsikirjasta virsi on poistettu.
Tämä sopii tähän päivään kuin nenä naamaan:
1. Jo vääryys vallan saapi, Se huutaa taivaaseen. Se turmaa ennustaapi, Vie kansat kurjuuteen. Ken Herran oikeutta Nyt täällä julistaa, Ja ken vanhurskautta Nyt tahtois puolustaa?
2. Nyt viekas vilppi täällä On noussut kunniaan, On valhe vallan päällä Ja vääryys voimassaan. Ei kuulla kurjan ääntä, Ja köyhää sorretaan, Ja lainkin rikkaat vääntää Vääryyttä puoltamaan.
3. Kas köyhän leivän syövät Nuo jumalattomat. He viatonta lyövät Ja häntä vainoovat. He kurjaa ahdistaapi Kuin käärme kiukussa, Korvansa tukkeaapi Tuon raukan huudoilta.
4. He armotonna vievät Osuudet orpojen. He söivät lesken leivät, On Herra nähnyt sen. Hän vanhurskaasti kostaa Vääryydentekijät, Rankaisee ansiosta Nuo viekkaat ryöstäjät.
5. Vaan voitonpäivän kerran Vaivaiset näkevät, Vanhurskaus kun Herran Lyö väärät, väkevät. Oi Herra, voimas näytä, Kansaasi armahda Ja hurskaan pyynnöt täytä Ja päästä vaivasta