bataattikysymyksiä -kiltit vastatkaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Voiko bataattia käyttää vaikka olisi hitusen ollut homeessa kasviksen kärjestä? (unohtui huoneenlämpöön :( )

Miksei bataatti uppoa veteen kun sitä keittää?

Mitä eroa on tuolla oranssin värisellä ja sillä vaalealla bataatilla?

Kiitos!

En tiiä,lapselle kai syöttäisit?
Mä en kait uskaltais sitä enää käyttää,mut voihan se olla että pää on ollut kostea ja siihen kasvanut hometta.

bataatti on kevyttä ja nousee helposti pintaan.
En tiiä onko värillä sen enempää väliä,siihen en ossoo sanoa.

Mutta on ollut meidän lapsilla suosikkiruokaa,paljon parempi kuin pelkkä peruna.Ja vatsaystävällisempi myös.

Kyllä, lapselle bataattisosetta tekisin. Ja otin kyllä ihan reilun kokoisen palan siitä pois ja sitä hometta oli todella vähän. Taidan käyttää kun kuitenkin on niin iso pala :) Kiitos vastauksista!

ei mullakaan sen vaalean bataatin kanssa käynyt, mutta tän oranssin kanssa kävi.. Vai voiko johtua tästä kun on ollut huoneenlämmössä? Entä jos syön itse sitä muutamia lusikallisia ja katson tuleeko itselleni mitään ja sitten voin antaa lapselle jos ei tule?

No meillä ainakin oli vaikea löytää kaupasta Bataattia joka ei olisi jo valmiiksi ollut kärjestä homeessa...

Ja ihan huoneenlämmössä ne kaupassakin on, tai oikeastaan ehkä jonku viileennyssysteemin alla...

Mä otin aina keitetystä bataatista reilun kerroksen pois sen kuoren mukana, se oli sellasta tikkuista ja ikävää. Lähti hyvin kun oli kunnolla keitetty kypsäksi.