Millaista aluetta on Vantaan Mikkola?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miirikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voisivatko nämä jotka eivät Mikkolaa suosittele lapsiperheille perustella hieman tarkemmin miksi ei? Itse nimittäin pidän ko aluetta hyvinkin viehättävänä, hyvät ulkoilualueet ja melko hyvät palvelut (pari lähikauppaa, kirjasto, neuvola, hammashuolto, päiväkoteja). Maine on mitä on, mutta esim Tikkurilaan tai Myyrmäkeen verrattuna on kuin asuisi herran kukkarossa. Tämän voi todeta ihan seuraamalla paikallislehtien rikosuutisointia. Korson aseman seutuun nähden Mikkola on paratiisi (eikä Korsokaan ole mitenkään erityisen huono paikka).

Tulihan sieltä jotain positiivistakin!! Korso on hyvä paikka asua, anoppilan porukka asuu siellä ja on oikein rauhallista kun ei siinä asemalla tarvii viikonloppuisin notkua. Siis mainettaan paljon parempi!!

Mä olen asunut Mikkolassa muutaman vuoden ja voin kyllä sanoa viihtyneeni. Tosin siitä on aikaa jo useampi vuosi, joten en tiedä miten paikka on mahdollisesti muuttunut. Pienet palvelut kuten joku yllä jo maitsikin on ihan vieressä, enemmän sitten löytyy Korsosta. Ainakin alue, jossa asuin oli mukavan rauhallista, joten sen suhteen ei moitittavaa. Yksi muksu siellä asuessa syntyi ja mielestäni ihan ok paikka myös lasten kannalta. Julkiset kulkuyhteydet mikäli ovat samat kuin ennen, niin voisivat olla hieman paremmat.

Alkuperäinen kirjoittaja melkein mikkolalainen:
Voisivatko nämä jotka eivät Mikkolaa suosittele lapsiperheille perustella hieman tarkemmin miksi ei? Itse nimittäin pidän ko aluetta hyvinkin viehättävänä, hyvät ulkoilualueet ja melko hyvät palvelut (pari lähikauppaa, kirjasto, neuvola, hammashuolto, päiväkoteja). Maine on mitä on, mutta esim Tikkurilaan tai Myyrmäkeen verrattuna on kuin asuisi herran kukkarossa. Tämän voi todeta ihan seuraamalla paikallislehtien rikosuutisointia. Korson aseman seutuun nähden Mikkola on paratiisi (eikä Korsokaan ole mitenkään erityisen huono paikka).

peesi

Alkuperäinen kirjoittaja sininsydan:
Alkuperäinen kirjoittaja melkein mikkolalainen:

peesi

Kukaan ei haluu KORSOON. Kusipäitä ja idiootteja koko porukka.... onneksi tää sydän muutti mun mukana oikeaan kaupunkiin

Nyt neljä vuotta Vantaan Mikkolassa asuneena minulla on Mikkolasta pelkästään hyvää sanottavaa: ainakin meidän taloyhtiömme ympärillä alue on hyvin hoidettu, rauhallinen ja siisti. Mikkolassa on yleensäkin valtavasti vihreää: istutuksia, puistoja, metsää, ulkoilumaastoa. Kirjasto on lähellä, matka Helsingin keskustaan kestää puoli tuntia. - - Korson keskusta on kyllä rauhaton, mutta se ja Mikkola ovatkin kaksi eri maailmaa.
Nimimerkki: En ymmärrä Mikkolan mollaamista

Itse vajaan vuoden vuosi sitten asuneena osaan sanoo, et siellä on tasan se yks kaupungin vuokrataloyhtiö josta lähtee ääntä. Loput asukkaat on joko kerrostalojen omistusasuntojen eläkeläisiä tai omakotitalojen perheitä. Baarissa on vaan b-oikeudet ja alue on muuten ihan siisti. Enemmän pelottaa Hakunilassa ja Tikkiksessä.

Alkuperäinen kirjoittaja miirikki:
Tulihan sieltä jotain positiivistakin!! Korso on hyvä paikka asua, anoppilan porukka asuu siellä ja on oikein rauhallista kun ei siinä asemalla tarvii viikonloppuisin notkua. Siis mainettaan paljon parempi!!

itse Korsossa kasvaneena olen aina miettinyt että mistä se mahdollinen maine on oikein lähtenyt liikkeelle? :whistle:

Tietääkseni Kulomäki ja Mikkola ovat paljon levottomampia alueita...

En muuttaisi Mikkolaan.

tungen nyt tähän ketjuun, anteeksi. Mikä sitten olisi hyvä alue Vantaalta? Omaa ollaan mekin mietitty ja Vantaa nyt on halvempi kuin ykkösvaihtoehto Espoo. Vantaalla emme ole koskaan asuneet, joten alueet ovat aika vieraita. Ovatko kaikki radanvarsipaikat huonoja?

Ja anteeksi vielä tunkeutumiseni...

Ensin yhteenvetona: Positiivista palautetta antoivat he, jotka ovat asuneet tai asuvat Mikkolassa. Negatiivista palautetta heiltä, jotka eivät ole asuneet Mikkolassa.
Kaikki fakta kannattaa huomioida, kun lukee näitä kommentteja.
Mikkola ei ole läpikulkupaikka niinkuin Korso ja siksi todella rauhallinen.
Itse siis asun edelleen Mikkolassa ja mielestäni ainut haitta, tulee nuorisosta varsinkin kun taas koulut alkaa. :| Mikkolan koulu on todella hyvä ja siellä ryhmäkoot ovat inhimilliset vielä. Itse olen pitänyt päivähoidon laadusta ja päiväkoteja on monta pienen alueen sisällä.
Alueella on varmasti jonkin verran enemmän yh-perheitä, johtuen alueen soveltuvuudesta autottomalle. Siis palvelut on todella lähellä ja kävellen pääsee useimpiin isoihin kauppoihin. Rekolaan (kirppiksille), Korsoon ja jopa Lidliin on kävelymatkat. Tulee ulkoiltua paljon samalla. Itsekkin paljon lasten kanssa kävelleenä voin vain todeta, että hyvä! Mikkolassa on loistavat ulkoilumahdollisuudet johtuen siitä, että siellä on kuntorata, ei tarvitse kävellä meluisaa asfalttitietä. Kuntoradalla on kiva mennä lastenkin kanssa kun he saavat pyrähdellä juoksuun rauhassa, eikä tarvitse kokoajan varoa muuta liikennettä. Metsässä on syksyllä mustikoita ja vadelmiakin tapaa hakkuuaukeilta.
Asuntokanta on täällä vanhempaa, mutta asunnot ovat tilavia ja kuitenkin nykyaikaisia. Riippuu tietenkin onko vuokralla ja minkälainen vuokran antaja. Nythän taitaa olla perusremppa kierros menossa, joten on varmasti mahdollista saada remontoitu asunto.
Alue on ihanan vihreää ja rehevää, eikä tarvitse katsella 10 kerroksisten jättitalojen harmautta.
Tämä on minun mielipiteeni alueesta, mutta kannattaa vielä katsoa karttaa ja huomaat että, Korso ja Mikkola ovat todella erillään toisistaan. ;)

Levoton alue, johtuen juuri kaupungin vuokra-asunnoista. Vantaalaiset eivät itse halua muuttaa sinne, joten asukaskunta koostuu niistä kenellä ei ole vaihtoehtoja.

voi hyvänen aika. onko pakko tulla haukkumaan? oon itse perheeni kanssa asunut noin 11 VUOTTA mikkolassa. ja on todella paljon hyvää sanottavaa, vähemmän huonoa. pururata on vieressä, keravanjoelle uimarannalle pääsee nopeasti, jos tykkää hevosista niin lähellä on talli(vaikkakin omistustalli, eli siellä ei voi ratsastaa ellei omista hevosta), kaksi päiväkotia, yhtenäiskoulu jossa noin 800-900 ihmistä, kaksi kauppaa, kioski, kirjasto, nuta, kerho toimintaa, esikoulu, iso hiekkakenttä, koriskenttä, leikkipuisto jne. Itse olen Mikkolan koulussa ollut esikoulusta asti ja kiusaamista lukuunottamatta niin upeeta on ollut. Ja kiusaaminen on johtunut ylipainosta, joten niin. Se ei ole yleinen ongelma. Sielä on mukavia opettajia, ja muukin henkilökunta on mukavaa. Erityisluokka on, musiikkiluokka on. Tukiopetusta saa jos tarvitsee. Mikkola on monien mielestä todella rauhatonta ja "kamalaa" aluetta, mutta sen voin sanoa että ne jutu eivät ole totta. Okei, on täälä tosi paljon hässäkkääkin, mutta ei sellaista joka vaikuttaisi mitenkään ylisuuresti. Mikkolassa on hyvät ulkoilu olo-suhteet, bussit kulkevat moniin paikkoihin esim. helsinkiin rautatientorille suoraan pääsee 731 bussilla, 70 pääsee tikkurilaan. Korsoon asemalla on suht. lyhyt matka. Oikeesti. Kertokaa mulle miksi mikkolasta saa kuulla niin paljon negatiivista? ja anteeks nyt vaan, mun perheellä oli muitakin vaihtoehtoja kuin tänne muuttaminen. Että ole sinä sielä hiljaa. Et oo tainnu IKINÄ asua edes puolta vuotta täälä. Sulla ei siis ole mitään sanavaltaa.

Voisin kuvitella, että Mikkolassa on aikaslailla samanlaista kuin Hakunilassa. Eli paljon mainettaan parempi. Hakunilassa asuu kohtuullisen paljon aasialasitaustaisia, jotka arvostavat omaa rauhaa vähintään yhtä paljon kuin suomalaiset (ja halpaa asumista myös). Ja kun junarataa ei ole, se pitään mukavuudenhaluiset mamut poissa. Tosi kuin vesi. Ikinä ei ole Hakunilassa pelottanut yölläkään liikkua, toisin on esim. Tikkurilassa tai Myyrmäessä, joita jostain syystä pidetään parempina alueina Vantaalla.

asuin Mikkolassa Marsinkujalla vuosina 2003-2006, asuin kaupungin vuokra-asunnossa. Ainakin em.vuosina Marsinkujalla asui todella paljon maahanmuuttajia, romaneja ja alkoholisteja. Jokseenkin levotonta seutua. Työkaverini asui Maarukassa ja siellä oli käsittääkseni huomattavasti rauhallisempaa ja asui ihan tavallisia suomalaisia ihmisiä, hän asuikin omistusasunnossa. :)

oon 15v poika ja asunu koko elämäni mikkolassa. Jos ei muuta mikkolaan sen takia että on mamuja ni sillo on pääs vikaa. mikkolassa on kaupat ja koulu + muut tarvittavat paikat ihan lähellä. nuoriso mikä mikkolassa on nii ei tosiaa oo mitää huliganeeja vaan kaikki luulee niin. jos on rasisti niin kannattaa pysyy muualla. :)

Yhteistyössä