Itse jouduin puolipakosta muuttamaan Kaivokselaan, joka oli mulle ihan täysin tuntematonta aluetta. En tuntenut Vantaata muutenkaan joten olen tässä vuoden aikana saanut tutustua paikkaan ihan nollatilanteesta.
Alue on rauhallinen, itse en ole huomannut häiriökäyttäytymistä. Kuten yllä mainittiin on Kaivoksela sen verran kaukana raideliikenteestä ettei tänne randomisti tulla hillumaan. Ostarilta löytyy paljon kapakoita, mutta eivät kyllä aiheuta häiriöitä. Olen kuullut kauhutarinoita Kaivokselan ostarista, mutta en ole itse koskaan nähnyt tai kuullut että siellä olisi mitään rähinää, huutoa tai ongelmaa ollut!
Itselläni ei ole lapsia joten leikkipuistoja en ole tarkkaillut, mutta alueelta löytyy koulu, leikkikoulu, urheilukenttä (talvisin luistelukenttä) ja hyvät ulkoilureitit. Eteenkin koiran kanssa on ollut mukava kuljeskella Kaivokselassa.
En omista autoa, joten liikun aina julkisilla. Junalle matkaa on Kaivokselasta juuri sen verran että sinne ei kiinnosta lähteä kiireessä juoksemaan, kotiinpäin tullessa junalta kiireettömästi kotiutuminen on ihan mukavaa. Busseja kulkee kuitenkin Helsinkiin Kaivokselastakin, 452K kulkee Kaivokselan ympäri suunnilleen 20min välein. Sen lisäksi Kaivokselan S-Marketin kohdalta menee vielä muutamia muita busseja, ja Hämeenlinnanväylän varrelta vielä useampia.
Voisin kuvitella että tämä on oikeastaan aika hyvä paikka lapsiperheelle, kun taas menevälle citysinkulle hieman kuivakkaa aluetta jonne tullaan nukkumaan ja mennään sitten taas pois. Ei täällä yksinäiselle ole pahemmin mitään. (Myyrmäen uimahalli tosin on muodostunut kiinnekohdaksi!) Mutta paljon näkyy lapsia ja lapsiperheitä, vaikuttavat viihtyvän! Voisin hyvinkin suositella perheelliselle, sillä rauhallista ja leppoisaa aluettahan tämä kieltämättä vaikuttaa olevan.