bussissa mun vieressä istui nainen, joka käytti terveyssidettä. :x

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yööökkk!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuli vain mieleeni, että jos itse istun koko päivän koulun penkillä, alapää alkaa lemahtaa karsealle hiljakseen. loppupäivästä olen ihan varma, että haju menee myös muiden nokkaan. :x

ihmisten hajuaisteissa on tosiaan eroja, toisilla on herkempi. mutta eikö teistä siteiden käyttäjät tunnu epämiellyttävälle se ajatus, että herkempi ihminen todella haistaa teistä että on menkat ja käytätte sidettä ettekä osaa vaihtaa sitä tarpeeksi usein tai peseytyä?

Sen muuten erottaa "tuoksusta" kun menkat alkaa tai on lähellä,silloin hormonitasot muuttuu ja se muuttaa aivan selvästi myös ominaistuoksua kai se on joku jääkautinen jäänne merkkinä miehille...hih

Alkuperäinen kirjoittaja aijaa:
voivoi, milleköhän olen haissut, kun nuorena leirillä alkoi yllättäen kuukautiset ja sain ohjaajalta siteen. hän ei kuitenkaan neuvonut, että sitä pitää vaihtaa - käytin samaa 3 päivää, kun en tiennyt milloin vuoto on loppu. Silloin ekoissa kuukautisissa ei kyllä paljon verta tullut...

Kamalaa. Ei ohjaaja sitten tajunnut antaa useampaa sidettä? Millä luuli sinun pärjäävän loppuleirin?

voivoi, milleköhän olen haissut, kun nuorena leirillä alkoi yllättäen kuukautiset ja sain ohjaajalta siteen. hän ei kuitenkaan neuvonut, että sitä pitää vaihtaa - käytin samaa 3 päivää, kun en tiennyt milloin vuoto on loppu. Silloin ekoissa kuukautisissa ei kyllä paljon verta tullut...

Voi että, miten pöhkö ohjaaja, kun ei neuvonut, mistä oisit muka itte voinut tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ihmisten hajuaisteissa on tosiaan eroja, toisilla on herkempi. mutta eikö teistä siteiden käyttäjät tunnu epämiellyttävälle se ajatus, että herkempi ihminen todella haistaa teistä että on menkat ja käytätte sidettä ettekä osaa vaihtaa sitä tarpeeksi usein tai peseytyä?

JOs sillä kanssamatkustajalla ei ole varaa ostaa siteitä. Jos se on laskelmoinut, että yhden sidepakkauksen pitää kestää koko menkkojen ajan. Eikös niissä pakkauksissa ole jotain 10 sidettä?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Tuli vain mieleeni, että jos itse istun koko päivän koulun penkillä, alapää alkaa lemahtaa karsealle hiljakseen. loppupäivästä olen ihan varma, että haju menee myös muiden nokkaan. :x

Ja se tosiaan menee myös muiden nokkaan. Kantsii vaihtaa sidettä tauoilla ja vähän huuhtasta!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ja se tosiaan menee myös muiden nokkaan. Kantsii vaihtaa sidettä tauoilla ja vähän huuhtasta!

No kun ei tarvitse olla menkat. Pelkkä ominaishiki alkaa puskea. Siis ei ole edes pikkuhousunsuojaa.

Mä haistan itte niin tarkasti, että en suostu kyl olemaan haisevana, vaikka siteitä käytänkin. Kylllä häiritsisi, jos olisi pelkoa että joku haistaisi. Joskus oli joku tulehdus ja kylklä häiritsi ihan ylipaljon ku oli semmosta hajua. :$

JOs sillä kanssamatkustajalla ei ole varaa ostaa siteitä. Jos se on laskelmoinut, että yhden sidepakkauksen pitää kestää koko menkkojen ajan. Eikös niissä pakkauksissa ole jotain 10 sidettä?

Voiko jollain olla noin HUONO rahatilanne?!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kamalaa. Ei ohjaaja sitten tajunnut antaa useampaa sidettä? Millä luuli sinun pärjäävän loppuleirin?

aika kauheaa. :( oliko ohjaaja ite ihan nuori? luulisi aikuisen naisen ymmärtävän että ehkä niitä siteitä tarvii vähän enempi kuin yhden.

Just joo.

Kyllä tän päivän siteet on ihan hygieenisiä ja mee kyllä niin vuodon kuin hajutkin - kun sitä siis käytetään oikein, eli vaihdetaan puhtaaseen tarpeeksi usein. Ja luonnollisesti menkkojen aikaan tehdään alapesu joka vessakäynnin yhteydessä!

Mulle ei tamponit ole yksinkertaisesti vaan ikinä sopineet. Vaikka koko olisi mini, se tuntuu ikävästi - VAIKKA olisi ihan oikealla paikalla. Painaa ja hankaa, ainakin tietyissä asennoissa. Ja poistaminen sattuu. Mulla vaan on ahtaat ja herkät paikat, enkä tykkä tunkea sisälleni mitään sinne kuulumatonta.

Siksi myös ajatuskin jonkun kuukupin tunkemisesta sisälleni tuntuu inhalta! :o

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Joo, siis en ole ainut joka ko. asian haistaa. Moni tuttu on sanonut samaa asiaa. Enemmän ihmettelen etteikö se värkki omaan nenään sitten haise vai onko siihen hajuun tottunut?

Minäkin ihmettelen samaa. Joillakin ei sitten ilmeisesti hajuaistia ole ollenkaan tai sitten ovat värkkinsä aromeihin niin tottuneita. Hyi hemmetti.

No miten helvetissä vaihdat sen siteet tai peseydyt siellä bussissa? Vaikka olisin juuri vaihtanut puhtaan siteen, mutta saman tien tulee oikein kunnon satsi siteeseen, niin kyllä se vain jo kymmenen minuutin päästä omaan nokkaan ainakin lemuaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:

Voiko jollain olla noin HUONO rahatilanne?!

No en usko. Sama asia kuin että ei olisi varaa ostaa hammastahnaa, saippuaa, shampoota tai pyykinpesuainetta. Kuukautissuojat kuuluvat perushygieniaan, josta en usko kovin monen tinkivän.

Ja jos joku todella tinkii, niin ostakoon sen kuukupin, niin säästyy satoja euroja.

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:
Just joo.

Kyllä tän päivän siteet on ihan hygieenisiä ja mee kyllä niin vuodon kuin hajutkin - kun sitä siis käytetään oikein, eli vaihdetaan puhtaaseen tarpeeksi usein. Ja luonnollisesti menkkojen aikaan tehdään alapesu joka vessakäynnin yhteydessä!

Mulle ei tamponit ole yksinkertaisesti vaan ikinä sopineet. Vaikka koko olisi mini, se tuntuu ikävästi - VAIKKA olisi ihan oikealla paikalla. Painaa ja hankaa, ainakin tietyissä asennoissa. Ja poistaminen sattuu. Mulla vaan on ahtaat ja herkät paikat, enkä tykkä tunkea sisälleni mitään sinne kuulumatonta.

Siksi myös ajatuskin jonkun kuukupin tunkemisesta sisälleni tuntuu inhalta! :o

No joillakin se riittävän usein vaihtaminen taitaa olla joku ongelma. Vaikka kuin olis hajut imevä side, niin kyllä se alkaa löyhkäämään kun ei jakseta vaihtaa.

ja ihan vinkkinä vaan että tamponin tai kupin kanssa ei näitä hajuhaittoja todellakaan ole, ellei nyt vaikka pidä samaa tamponia vuorokautta putkeen. kupin puolestapuhuja olen ja suosittelen kyllä lämpimästi kaikille, paras hankinta ikinä!

joo, onhan se aivan kamalaa jos joku saa tietää että aikuisella naisihmisellä on kuukautiset :o :laugh:

täytyy sanoa että mun käsittääksen suurin osa ihmisistä vaihtaa ne siteensä ihan asianmukaisesti, ja ne, jotka eivät vaihda, haisevat takuulla muulloinkin kuin menkkojen aikana.

Ja jos nyt ei mistään mädän veren hajusta puhuta kuitenkaan, niin eipä se puhdas side jossa vähän vuotoa on, haise kuin korkeintaan hiukan raudalle. Jos se haju jonkun nenään tulee niin voi voi.

paljon pahempi löyhkä lähtee deodorantti-hiuslakka-aurinkovoide-kropparasvacoctailista mitä vähän turhan moni nainen etenkin harrastaa. siihen päälle vielä suihkaus hajuvettä niskaan, ranteisiin ja hiuksiin, kun ei edes hajuvettä osata käyttää oikeaoppisesti. oksettavaa.

Kyllä mäkin sen haistan, niin oman siteen kuin lähietäisyydellä olevien. Mutta toisin kuin ap:lla, mun nokkaani kestoside ei haise läheskään niin ällöttävälle kuin kertakäyttöside.

Yhteistyössä