Lapsi lapsenvahtina?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
josefin
Riippuu 11-vuotiaasta. Onko hän ennenkin ollut tekemisissä pienen kans jne jne. Itse katsoin tuon ikäisenä tosi usein kaksosveljiäni, olivat tuolloin n. 1v.. mut nykyään kai se ei oo sallittua

Minä
En jättäisi. Puolivuotias on kovin pieni ja 11-vuotias ei välttämättä osaisi toimia, jos jotain tapahtuu, voisi hätääntyä.

Silloin voisin puolen tunnin lenkille mennä, jos olisin juuri nukuttanut pienen päiväunille ja tietäisin, että nukkuu sen ajan.

Eräs
Tästä tuli mieleen, että pitääkö lapsenvahdin olla aina täysi-ikäinen? Miten vastuukysymykset, jos lasta vahtii alaikäinen? Varmaan vähäksi aikaa voi jättää 11-vuotiaankin seuraan?

Minä
Alkuperäinen kirjoittaja Eräs:
Tästä tuli mieleen, että pitääkö lapsenvahdin olla aina täysi-ikäinen? Miten vastuukysymykset, jos lasta vahtii alaikäinen? Varmaan vähäksi aikaa voi jättää 11-vuotiaankin seuraan?
Ei oo täysi-ikäisiä Mannerheimin lastensuojeluliitonkaan hoitajat, joita voi ostaa kotiin. Ihan lain puitteissa toimivat.

minä
Olen 12 vuotias, vahdin naapurini 1 vuotiasta lasta. Olen tutustunut perheeseen hyvin jaminuun luotetaan. Hoidan lasta n. klo. 15-19. Meillä on sujunut hyvin osaan laittaa ruuan, koittaa onko ruoka sopivan lämmintä, vaihtaa vaipan laittaa lapsen nukkumaan. Minua on informmoitu vaara tilanteista, mutta osaan kutsua ambulanssinkin!!! Vanhdin lasta koko ajan hyvin joten en usko, että lapselle käy pahasti. Tietenkin olen ottanut huomioon senkin riskin, että laselle sattuu jotain.

vieras
On heitteillejättö jättää 11v lapsenvahdiksi! 11v ei osaa välttämättä toimia hätätilanteessa ja hän saisi ikuisen trauman ja syyllisyystaakan, jos vauvalle sattuisi jotain.

ohhoh
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Olen 12 vuotias, vahdin naapurini 1 vuotiasta lasta. Olen tutustunut perheeseen hyvin jaminuun luotetaan. Hoidan lasta n. klo. 15-19. Meillä on sujunut hyvin osaan laittaa ruuan, koittaa onko ruoka sopivan lämmintä, vaihtaa vaipan laittaa lapsen nukkumaan. Minua on informmoitu vaara tilanteista, mutta osaan kutsua ambulanssinkin!!! Vanhdin lasta koko ajan hyvin joten en usko, että lapselle käy pahasti. Tietenkin olen ottanut huomioon senkin riskin, että laselle sattuu jotain.
12v palstailee!

vierailija
OLEN MYÖS 12V JA OON VAHTIN MONIA PIENIÄ LAPSIA JA TYKKÄÄN VAHTIA, AINA KU KATSON HEITÄ KUN HE NAURAVAT/HYMYILEVÄT NII MULLA TULEE HYVÄ MIELI

Yhteistyössä