Äiti ostetaan meille kääpiäinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kääpiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kääpiäinen

Vieras
Näin sanoi eilen meidän neiti 3,5-v. Kyselin, et mikäs sellainen kääpiäinen on. Se olisi kuulemma meidän koiran kaveri, sellainen pieni ja ruskea ja musta. Vähän aikaa tää äiti kelasi, et mitähän neiti nyt mahtaa haluta, kunnes tajusin. Tälläinen on kääpiäinen :D http://www.sspk.fi/kpinseri/

Minä olen tuollaista haaveillut pitkään ja nyt kun meidän toinen koira kuoli hiljattain, niin sanoin miehelle, et joko nyt hankitaan sellainen. Neiti on kuunnellut vieressä ja nyt yhtäkkiä hänelle tuli asia mieleen monen viikon kuluttua. :D

Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
:D Munkin mielestä noi kääpiäiset/kääpäiset/(aivo)kääpiöpinserit on kyl kivoja :heart:

Mä taas en missään nimessä huoli pinseriä (keskikokoista), vaan jos meille tulee snautserille kaveri, niin se on joko toinen snautseri (mediumkokoinen) tai kääpiäinen :D Tosin mies ei oikeen lämpene ajatukselle kääpiäisestä, kun se on kuulemma kamala räksyttävä pikkurakki.

Alkuperäinen kirjoittaja Summer88:
Näistä kääpiäisistä ei ainakaan virta lopu ihan heti. :D Ja tuhojakin osaavat tehdä. Mutta ei tuosta luopuis mistään hinnasta. :)

Teilläkö on? Kuinka paljon sellainen jaksaa lenkkeillä? Onko helppo kouluttaa? Haukkuuko paljon vai kuinka pitkälle se on koulutuskysymys?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
:D Munkin mielestä noi kääpiäiset/kääpäiset/(aivo)kääpiöpinserit on kyl kivoja :heart:

Mä taas en missään nimessä huoli pinseriä (keskikokoista), vaan jos meille tulee snautserille kaveri, niin se on joko toinen snautseri (mediumkokoinen) tai kääpiäinen :D Tosin mies ei oikeen lämpene ajatukselle kääpiäisestä, kun se on kuulemma kamala räksyttävä pikkurakki.

Ei meillä ainakaan haukuta. Mitä nyt vähän kun isukki tulee kotiin, mutta muuten ei hauku. Näissäkin voi tietty olla eroja.

Näistä kääpiäisistä ei ainakaan virta lopu ihan heti. :D Ja tuhojakin osaavat tehdä. Mutta ei tuosta luopuis mistään hinnasta. :)

Teilläkö on? Kuinka paljon sellainen jaksaa lenkkeillä? Onko helppo kouluttaa? Haukkuuko paljon vai kuinka pitkälle se on koulutuskysymys?

Meillä asustaa kääpiöpinseri. 9kk on ikää meidän pallerolla. Lenkkeillä jaksais niin paljon kun sen kanssa jaksais kävellä. Kesällä juoksee pyörän vieressä. :D Että virtaa riittää vaikka muille jakaa.

Ei ehkä ole helpoimpia rotuja kouluttaa, löytyy itsepäisyyttä.

Alussa meinas haukkua kaikkia rasahduksia, mutta kiellettiin niin kyllä se siitä hiljeni.

Hirveesti on perheen perään (minun ja mieheni) aina on perässä kävelemässä ja jos yksin on jommankumman kanssa niin samassa huoneessa täytyy aina olla. Sohvalla jos istutaan miehen kanssa niin yleensä se väliin tunkee istumaan ja huomiota keräämään. Sellanen pikkunen hauvavauva. :D Saa nähdä miten käy kun tulee vauva vuoden vaihteessa, toivottavasti ei tule hirveen mustista.

Uusia ihmisiä kohtaan on varautunut. Ite haluaa tutustua ja kun on tutustunut niin ei muuta tekis kun nuole vieraan naamaa ja istu sylissä. :D

Mitäs vielä kertoisin? Ruoka haluja löytyy. :D Menee lähes kaikki ruuat makkarat, mandariinit, jäätelö jne. :D

Meillä asustaa kääpiöpinseri. 9kk on ikää meidän pallerolla. Lenkkeillä jaksais niin paljon kun sen kanssa jaksais kävellä. Kesällä juoksee pyörän vieressä. :D Että virtaa riittää vaikka muille jakaa.

Ei ehkä ole helpoimpia rotuja kouluttaa, löytyy itsepäisyyttä.

Alussa meinas haukkua kaikkia rasahduksia, mutta kiellettiin niin kyllä se siitä hiljeni.

Hirveesti on perheen perään (minun ja mieheni) aina on perässä kävelemässä ja jos yksin on jommankumman kanssa niin samassa huoneessa täytyy aina olla. Sohvalla jos istutaan miehen kanssa niin yleensä se väliin tunkee istumaan ja huomiota keräämään. Sellanen pikkunen hauvavauva. :D Saa nähdä miten käy kun tulee vauva vuoden vaihteessa, toivottavasti ei tule hirveen mustista.

Uusia ihmisiä kohtaan on varautunut. Ite haluaa tutustua ja kun on tutustunut niin ei muuta tekis kun nuole vieraan naamaa ja istu sylissä. :D

Mitäs vielä kertoisin? Ruoka haluja löytyy. :D Menee lähes kaikki ruuat makkarat, mandariinit, jäätelö jne. :D

Meillä on snautseri, oli hiljattain vielä kaksikin, mut nyt enää yksi. Joten itsepäisyydestä ja aktiivisuudesta ja haukkumisesta on kyllä kokemusta :D En tiedä mikä niissä kääpiäisissä mua niin kiehtoo, mut tekisi mieli tutustua lähemmin rotuun.

Meilläpä asuu vallesmanni.
Laps tuli kerhosta ja kertoi että oli piirtänyt meidän koiran ja esitellyt sen piirroksen sitten kavereille. " tässä on minun lemmikkini X ja se on vallesmanni"

ok.. koiranrotu on dobermanni. :D

Alkuperäinen kirjoittaja lira:
Meilläpä asuu vallesmanni.
Laps tuli kerhosta ja kertoi että oli piirtänyt meidän koiran ja esitellyt sen piirroksen sitten kavereille. " tässä on minun lemmikkini X ja se on vallesmanni"

ok.. koiranrotu on dobermanni. :D

:D Ihana.

Meiltä löytyy myös terhakka kääpiäinen. On kyllä ihana otus. Leinkkeillä jaksaa ja touhuta.
Haukkuu, joo on terhakka vahtimaan, vähän ylivahtimista on, eikä pidä jos ylikävellään :D . Meillä aikoinaan sakemanni, joka myös vahti ja haukuntakohteet suht samat, mut tuo kääpiäinen saattaa joitakin vieraita haukkua pidempään. On selkeästi herkempi ihmisten suhteen kuin sakemanni.

Yhteistyössä