Palkanmaksusta, koska palkan pitää näkyä tilillä?

Mun mielestä olisi pitänyt olla tasan silloin kun tämä päivä alkoi. Itsellä näkyy monesti jo edellisenä päivänä että ko summa on tulossa. Ei vielä siis nostettavissa mutta että tulossa on.

Alkuperäinen kirjoittaja millanen firma?:
Mun mielestä olisi pitänyt olla tasan silloin kun tämä päivä alkoi. Itsellä näkyy monesti jo edellisenä päivänä että ko summa on tulossa. Ei vielä siis nostettavissa mutta että tulossa on.

Näin täälläkin ennen ollut, mutta nyt mies vaihtoi firmaa, ja tää on eka palkkapäivä tästä firmasta.

Joskus aiemmin yhdessä firmassa kun se oli, niin palkka saatto näkyy vasta kuudelta illalla :headwall:

Sitä nyt lähinnä mietin, että onko joku laki mikä sanoo millon palkka pitää olla tilillä?

Alkuperäinen kirjoittaja älyväläys:
Alkuperäinen kirjoittaja Nea-01:
kyllä sen aamulla pitäis näkyä(näin ainakin meillä)

Mikä on aamu? Klo 08.00? 10.00?
Mä nyt taon täällä päätä seinään, kun miehen palkkapäivä on tänään, ei rahaa näy...

meillä ainakin pitää olla heti puolenyön jälkeen kyseisenä päivänä.

Mielestäni palkan pitää (pitäisi) näkyä silloin, kun palkkapäivä vaihtuu. Itsellä (rakennusalalla) on palkka ollut isossa firmassa heti vuorokauden vaihtuessa, mutta eräällä pienemmällä yrittäjällä palkka näkyi vasta siinä noin klo 16, mutta ei ikinä ole näkynyt tuon myöhempään ja muilla aloilla ollessani palkka on ollut käytettävissä silloin, kun palkkapäivä on ollut eli heti puolen yön aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Nea-01:
jossain työpaikassa mulla oli niin et piti olla tilillä palkkapäivänä viimeistään klo 16.

Helvetti mä revin hiuksia päästäni täällä!
Yleensä ei oo tili tyhjä palkkaa edeltävänä päivänä, mutta nyt on!
Kaikenmaailman sairaalalaskuja makseltu kauheet määrät (yllättäviä menoa) ja normit laskut vielä päälle.

Menee varmaan koko päivä hyppiessä pankin sivuil kattelees olisko rahaa... :headwall: :kieh:

Palkka

Palkkasi määräytyy usein työ- ja virkaehtosopimuksen mukaan. Sopimuksessa mainittua minimipalkkaa ei saa alittaa. Voit myös neuvotella itsellesi sopimuskohtaisen palkan jos pääsette yhteisymmärrykseen työnantajasi kanssa. Palkan tulee näkyä tililläsi sovittuna päivänä. Yleensä palkka maksetaan kerran tai kaksi kertaa kuussa. Sinun tulisi saada myös palkkalaskelma, josta näet paljonko olet saanut palkkaa ja paljonko maksoit siitä veroja ja muita maksuja. Laskelmat on hyvä säilyttää vaikka mapissa, koska voit tarvita niitä myöhemmin esim. kun haet Kelalta tukia.

Työehtosopimukset asettavat palkalle minimirajat, joista ei tarvitse joustaa. Kesätyöntekijää koskevat samat säädökset kuin muitakin työntekijöitä. Kesätyöntekijän kannattaa muistaa, että kesätyössä kertyneet lomat maksetaan lomakorvauksena työsuhteen päättyessä.

http://www.kuluttajaliitto.fi/index.phtml?s=240

Täältä löysin tällaisen..

Alkuperäinen kirjoittaja Nimra:
Palkka

Palkkasi määräytyy usein työ- ja virkaehtosopimuksen mukaan. Sopimuksessa mainittua minimipalkkaa ei saa alittaa. Voit myös neuvotella itsellesi sopimuskohtaisen palkan jos pääsette yhteisymmärrykseen työnantajasi kanssa. Palkan tulee näkyä tililläsi sovittuna päivänä. Yleensä palkka maksetaan kerran tai kaksi kertaa kuussa. Sinun tulisi saada myös palkkalaskelma, josta näet paljonko olet saanut palkkaa ja paljonko maksoit siitä veroja ja muita maksuja. Laskelmat on hyvä säilyttää vaikka mapissa, koska voit tarvita niitä myöhemmin esim. kun haet Kelalta tukia.

Työehtosopimukset asettavat palkalle minimirajat, joista ei tarvitse joustaa. Kesätyöntekijää koskevat samat säädökset kuin muitakin työntekijöitä. Kesätyöntekijän kannattaa muistaa, että kesätyössä kertyneet lomat maksetaan lomakorvauksena työsuhteen päättyessä.

http://www.kuluttajaliitto.fi/index.phtml?s=240

Täältä löysin tällaisen..

Eli kunhan näkyy tän vuorokauden aikana :headwall:
Mä oon aina luullut, että palkka pitää olla heti keskiyön jälkeen tilillä, mulla itellä on aina näin ollut ja miehelläkin muuten, lukuunottamatta sitä yhtä (paska)firmaa.
Ja näemmä tässä toinen paskafirma. Jos on rahat loppu niin sitä sitten vaan ootellaan koska pääsee maitopurkin ostoon! Ei helevetti!
Kivasti alko aamu!

Mutta hiukan harmillinen tilanne jos ei näykään tänään niin viikonloppuna ei tapahdu kuitenkaan mitään. Jos ei ala iltapäivällä näkyä, kannattaisi varmaan kysellä työnantajalta milloin on laitettu maksuun.

Alkuperäinen kirjoittaja millanen firma?:
Mutta hiukan harmillinen tilanne jos ei näykään tänään niin viikonloppuna ei tapahdu kuitenkaan mitään. Jos ei ala iltapäivällä näkyä, kannattaisi varmaan kysellä työnantajalta milloin on laitettu maksuun.

Juu kyllä mies päivällä soittaa ja kysyy jos ei näy.
Ja ei hätä nyt silti oo mahdoton, sit voidaan lainata vaikka mun vanhemmilta ens hätään, mutta silti!

Maksettava palkka on oltava työntekijän tilillä työsopimuksessamainittuna palkanmaksupäivänä. Summa on syötettävä pankkioh-jelmaan tai toimitettava pankin tiedoksi riittävän ajoissa ennenmaksupäivää. Jos työntekijän tili on eri pankissa kuin työnanta-jan, maksun siirtyminen saattaa kestää parikin pankkipäivää. Kunsovittu palkanmaksupäivä osuu viikonlopun tai juhlapyhän koh-dalle, palkan on oltava työntekijän tilillä edellisenä arkipäivänä.Esimerkiksi, jos palkanmaksupäivä osuu sunnuntaiksi, pitää palkanolla työntekijän käytettävissä jo edeltävänä perjantaina.

Tuo löytyi täältä http://64.233.183.104/search?q=cache:ayBkhIXo5dEJ:www.satakunnansalpa.net/fi/kasikirja%3Fgetdata%3Dkasikirja.pdf%26type%3Ddoc+milloin+palkan+pit%C3%A4%C3%A4+n%C3%A4ky%C3%A4+tilill%C3%A4&hl=fi&ct=clnk&cd=16&gl=fi joten uskaltaisin kyllä väittää, että PALKAN PITÄÄ NÄKYÄ silloin kun PALKANMAKSUPÄIVÄ ON VAIHTUNUT :)

Tosin en tiedä olisiko esim erialoilla joitakin erilaisia tapoja, mutta uskon että tämä asia on kyllä kaikilla aloilla yhtenäinen.

No nyt kaverin kanssa juttelin, niin se meinas, että esim kaupungin maksama palkka tulee heti yöllä, mut yksityiset maksavat kun jaksavat tyylillä.
Eli ilmeisesti nytkin miehen työpaikan firman kirjanpitäjä pitelee kahvitaukoa ja maksaa kun jaksaa alkaa palkkoja näpyttelemään. :kieh:

Ei siihen mitään sääntöä ole. Mä olen yksityisellä töissä ja puoliltaöin kun vuorokausi vaihtuu, rahat on käytössä.
Surkea firma jos palkat näpytellään vasta palkanmaksupäivänä...

Mun miehellä on tilipäivä joka toinen tiístai. Hänellä tili Osuuspankissa, työnantajalla nordeassa. Työnantaja maksaa palkan aina sunnuntaina, ja palkka näkyy miehen tilillä viimeistään tiistai aamuna klo 8.

Mutta käsittääkseni palkan pitää tulla palkkapäivänä, kellonaika ei ole oleellinen. Jos työnantajalla ja työntekijällä samassa pankissa tilit, niin silloinhan työnantaja voi maksaa palkan vaikka klo 18 illalla, ja se näkyy heti tilillä samana päivänä. Ja joissakin yksityisissä firmoissa ainakin toimitaankin juuri näin.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Mun miehellä on tilipäivä joka toinen tiístai. Hänellä tili Osuuspankissa, työnantajalla nordeassa. Työnantaja maksaa palkan aina sunnuntaina, ja palkka näkyy miehen tilillä viimeistään tiistai aamuna klo 8.

Mutta käsittääkseni palkan pitää tulla palkkapäivänä, kellonaika ei ole oleellinen. Jos työnantajalla ja työntekijällä samassa pankissa tilit, niin silloinhan työnantaja voi maksaa palkan vaikka klo 18 illalla, ja se näkyy heti tilillä samana päivänä. Ja joissakin yksityisissä firmoissa ainakin toimitaankin juuri näin.

Juu... Nyt sit vaan vieraillaan useesti op:n sivuilla kattomassa oliskos rahaa...
Että mua ärsyttää! :kieh:

Tuo löytyi täältä http://64.233.183.104/search?q=cache:ayBkhIXo5dEJ:www.satakunnansalpa.net/fi/kasikirja%3Fgetdata%3Dkasikirja.pdf%26type%3Ddoc+milloin+palkan+pit%C3%A4%C3%A4+n%C3%A4ky%C3%A4+tilill%C3%A4&hl=fi&ct=clnk&cd=16&gl=fi joten uskaltaisin kyllä väittää, että PALKAN PITÄÄ NÄKYÄ silloin kun PALKANMAKSUPÄIVÄ ON VAIHTUNUT :)

Tuollahan sanottiin, et palkan pitää näkyä palkanmaksupäivän aikana, ei siinä puhuttu et se heti vuorokauden vaihteessa pitäs näkyä...

Meillä ei edes työsopimuksessa sanota palkkapäivää. Osalla palkan pitää olla tilillä viimestään kuun viimenen päivä ja osalle maksetaan kuun ensimmäien päivä. Mie kuulun niihin, joille maksetaan eka päivä ja sopivasti kun viikonloppuun sattuu, niin rahat on tilillä vasta neljäs päivä |O