Olen älykäs nainen ja saan koko ajan kärsiä siitä.

• Viestiketjun aloittaja on
  • Ensimmäinen viesti
on

Olen tutkitusti huippuälykäs nainen (Mensassakin sisällä). Lapsesta asti olen kokenut olevani erilainen. Osaan yhdistää heti pikkuasiat isompiin kokonaisuuksiin. Osaan ennustaa tulevia tietyistä merkeistä. Aavistan, mitä eri ihmiset seuraavaksi sanovat ja miten he käyttäytyvät. En jaksa selittää tarkemmin, kun ette kuitenkaan ymmärrä ;-)
Luulisi, että olisin onnellinen, mutta ei. Onhan minulla huipputyöpaikka toki, mutta siihen se sitten jääkin. Kärsin siitä, että suurin osa miehistä on minuun verrattuna niin tyhmiä, etten kestä heitä. Siksi minulla ei ole parisuhdetta. Kaikki tapaamani miehet ovat alusta asti niin ennustettavia ja lapsellisia. Miehiä kyllä saisin, mutta en kerta kaikkiaan pysty. Olisi väärin näytellä, jos ei pysty kunnioittamaan toista.
Nyt olen miettinyt lapsen hankkimista ilman miestä, koska ikää alkaa jo olla (35). Tiedän jo etukäteen, miten muut siihen suhtautuvat, mutta ei se minua lannista. Selviän, tiedän sen.
Minulla on paljon ystäviä ja seuraakin, mutta pidän muita hirvittävän typerinä. En tietenkään näytä sitä. Minua pidetään tasaisena, rauhallisena ja mukavana ihmisenä noin yleisesti. Ihmetellään toki, miksi miestä ei ole.
En ole törmännyt muihin kaltaisiini, joten olen tuomittu elämään henkisesti yksin kai loppuelämänä. Oli pakko purkautua jossain nimettömänä

vieras
En jaksa selittää tarkemmin, kun ette kuitenkaan ymmärrä ;-)

Juu, älä suotta, ei me kumminkaan ymmärretä. Mutta oikeesti, ootko nyt ihan tosissaan tän asian kanssa koska musta tuntuu jotenkin että sä et ehkä kuitenkaan oo ihan niiin fiksu kun annat ymmärtää...

Rukoilijasirkka
:LOL: :LOL: No, minäpä annan pulmaasi oivan ratkaisun, jolla elämänlaatusi kohenee huomattavasti. Lyö päätäsi seinään tai ala käyttämään suuria määriä kannabista.

Sivuoireena typerryt, mutta saat paljon ystäviä etkä enää kärsi siitä, että muut olisivat sinua typerämpiä.

Ja mikäs saavutus se Mensa sitten on? Tai se että pitää itseään parempana kuin muita? Katsos kun se viisaus ei johdu ainoastaan älykkyysosamäärästä. Se on älykkyyden, elämänkokemuksen ja tunneälyn yhteissumma. Ja noista kolmesta valitettavan monelta ns. viisaalta puuttuu kaksi. Ja viisaus on niin paljon parempaa kuin älykkyys.

• Tykkää
Reactions: Kurjenkello
Älykkäällä olisi muutakin tekemistä, kun pyöriä täällä ja puhuu silkkaa paskaa lämpimikseen... Vai ollaanko me kaikki niin älykkäitä, että täältä haetaan Sirkan tapaista GURUA joka kertoo mitn asiat o?

Non compos mentis
On meitä muitakin. Miehissäkin on huippulahjakkaita, mutta eihän pelkkä äly kerro pariskunnan yhteensopivuudesta mitään. Yksin pärjää vähemmälläkin älyllä, myöskään yksinhuoltajalta ei vaadita tiettyä älykkyysosamäärää.

Myönnän olevani tietyllä tavalla henkisesti yksin. On minulla ystäviä, kavereita, tuttavia, mutta ei heistä kenenkään kanssa voi puhua kaikesta, mitä tunnen. Toisaalta osaan myös vaipua ajatuksiini ja näin en ole koskaan tylsistynyt, vaikka yksin olisinkin. Uskon siihen, että hieman yksinkertaiset voivat parhaiten nauttia elämästä. Kun ei ajattele liikaa, on vaan.

Plootu
Provo tai ei, tuntuu silti usein siltä, että nimenomaan matemaattis-looginen älykkyys (eli se, jota Mensankin testi mittaa) on piirre, jota vähätellään tai kyseenalaistetaan. Musikaalisen, urheilullisen tai vaikkapa sosiaalisen älyn omaavat ihmiset saavat loistaa omalla alallaan, mutta älykkyysosamäärältään korkeat saavat usein kuulla, ettei heidän lahjakkuudellaan ole oikeastaan mitään merkitystä. Itse olen myös Mensan jäsen, musikaalisia, urheilullisia lahjoja minulla ei ole ollut, enkä ole kovin sosiaalisestikaan lahjakas, mutta matemaattiset tehtävät ja syy-seuraussuhteiden hahmottaminen on aina onnistunut - se on minun lahjakkuuteni. Älykkyyden (eli matemaattis-loogisen lahjakkuuden) mainitseminen saa kuitenkin ihmiset helposti takajaloilleen, joten siitä on ollut parempi olla puhumatta.

Ja ap:lle vinkkinä, että sieltä Mensasta voi hyvinkin löytää myös seuraa. Sieltä olen itsekin mieheni löytänyt - samanlaisia antisosiaalisia tapauksia ollaan, mutta toisiamme ymmärrämme ilman sanojakin :)

Yhteistyössä