Te joilla halpa talopaketti, paljonko se oikeasti on tullut maksamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos etukäteen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos etukäteen

Vieras
Siis että ei mitään kaikkein kalleinta, vaan suht edullinen, niin paljonko se ihan oikeasti kaiken kaikkiaan on tullut teille maksamaan, niin että muuttamaan on päässyt. Paljonko on pitänyt lisätä hintaa siihen ilmoitettuun talopaketin hintaan ja mikä talopaketti teilllä on?

Muakin kiinnostaa!
Olen kuullut tämän ohjeen, että talopaketin hinta kerrotaan kolmella ja lisätään vielä tontin hinta, et se ois suht realistinen arvio. Onko näin, kertokaa viisaammat epätietoisille!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muakin kiinnostaa!
Olen kuullut tämän ohjeen, että talopaketin hinta kerrotaan kolmella ja lisätään vielä tontin hinta, et se ois suht realistinen arvio. Onko näin, kertokaa viisaammat epätietoisille!

Talopaketin hinta *3
Tontti
Raivaustyöt
Pohjatyöt
Vesiliittymä
Sähköliittymä

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Muakin kiinnostaa!

Talopaketin hinta *3
Tontti
Raivaustyöt
Pohjatyöt
Vesiliittymä
Sähköliittymä

Lisään vielä tähän pihatyöt (pihatien asfaltointi/kivetys tms. Pihanlaitto; nurmi, istutukset ym.

Alkuperäinen kirjoittaja Mindre:
Mua kiinnostaa kans, mutta eihän nää kerro kyllävielä yhtään mitään,kun ei missään oo mainintaa, mikä on ollut oman työn osuus.

No me tehtiin tosi paljo itte,pystytys tuli tehtalta (kastelli) talopaketti makso n.70te ja tontti reilu 20te ja rahaa paloi 200te+talli viä päälle

Meiän talopaketti oli muistaakseni 40000 euroo, tuli jukka-talolta pienelementteinä, pystytys tehtaan puolesta. Siitä eteenpäin tehtiinki kaikki ite, paitsi sähkö-ja lvi-työt.
Lainaa meni 90 0000?. Eli ilmeisen halvalla päästiin. :D (tontti oli huimat 170? kunnalta ostettuna)

Hintaa on vaikee arvioida etukäteen, riippuu ihan mitä materiaaleja ja luksusta valitsee.
Tonttien hinnatkin vaihtelee huimasti, saako halvalla kunnalta vai ostaako kalliin rantatontin.
Sitten rakennuslupien haku ja nekin maksaa. Tonttien raivaustyöt, tekeekö itse vai teettääkö, koneiden vuokrat jne. Pohjatyöt...
Sähkö- ja vesiliittymät. Niidenkin hinta riippuu siitä, että miten kaukaa joutuu vetämään. Esim. meillä oli tontilla sähköt jo valmiina, mutta liittymä oli irtisanottu aikoinaan, pulitimme sähköjutuista kaikenkaikkiaan pari tonnia. Tontin sijainnista myös riippuu myös nuo vesihommat, ihan maalle ei mitään kunnanvesiputkia ihan noin saakkaan ja silloin pitää tehdä kaivot ja imeytyskentät sun muut.
Ja sitten itsessään talopaketti, senkin hinta riippuu materiaalista, koosta ja paikasta mistä ottaa. Ja se, että tekeekö miten paljon itse vaikuttaa hintaan ja lvi-työt lisäksi, jos ei sen taitoisia ihmisiä lähipiiristä löydy.
Hyvät ihmiset, yrittäkää ymmärtää, että kenenkään muiden talopakettien hinnat tuskin on juuri sinun talopakettisi tuleva hinta. Hintoihin liittyy niin paljon eriäväisyyksiä, että on edes mahdotonta yrittää jollekin sanoa noin hintaa.

Meiän talopaketti oli muistaakseni 40000 euroo, tuli jukka-talolta pienelementteinä, pystytys tehtaan puolesta. Siitä eteenpäin tehtiinki kaikki ite, paitsi sähkö-ja lvi-työt.
Lainaa meni 90 0000?. Eli ilmeisen halvalla päästiin. :D (tontti oli huimat 170? kunnalta ostettuna)

mikä kunta noin halpoja tontteja myy? mulle kans 2 tai vaikka 10 kpl !!!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
nyt jo 190 000 eikä vielä ole valmis,ainakin kun toinen kerros tulee sekä piha, terassi niin 210 000 menee

Niinpä, ja jonkun mielestä Älvsby on halpa...

Älsby on halpa, mutta jos tekee muutoksia ja valitsee kalliit sisustukset niin hinnan saa nousemaan.

Hintaa on vaikee arvioida etukäteen, riippuu ihan mitä materiaaleja ja luksusta valitsee.
Tonttien hinnatkin vaihtelee huimasti, saako halvalla kunnalta vai ostaako kalliin rantatontin.
Sitten rakennuslupien haku ja nekin maksaa. Tonttien raivaustyöt, tekeekö itse vai teettääkö, koneiden vuokrat jne. Pohjatyöt...
Sähkö- ja vesiliittymät. Niidenkin hinta riippuu siitä, että miten kaukaa joutuu vetämään. Esim. meillä oli tontilla sähköt jo valmiina, mutta liittymä oli irtisanottu aikoinaan, pulitimme sähköjutuista kaikenkaikkiaan pari tonnia. Tontin sijainnista myös riippuu myös nuo vesihommat, ihan maalle ei mitään kunnanvesiputkia ihan noin saakkaan ja silloin pitää tehdä kaivot ja imeytyskentät sun muut.
Ja sitten itsessään talopaketti, senkin hinta riippuu materiaalista, koosta ja paikasta mistä ottaa. Ja se, että tekeekö miten paljon itse vaikuttaa hintaan ja lvi-työt lisäksi, jos ei sen taitoisia ihmisiä lähipiiristä löydy.
Hyvät ihmiset, yrittäkää ymmärtää, että kenenkään muiden talopakettien hinnat tuskin on juuri sinun talopakettisi tuleva hinta. Hintoihin liittyy niin paljon eriäväisyyksiä, että on edes mahdotonta yrittää jollekin sanoa noin hintaa.

Tässä esitelty paljon riippuuustekijöitä, erittäin hyvä lista.
Olen kokenut sen kaiken, en alkaisi uudelleen, olen aina kiinnostunut jostain syystä rakentamisesta. Silmiini pisti Siivouskoneet-toimistotarvikkeet-siivoustarvikkeet - sivustossa mainos avaimet käteen hintaan 309000 n. 200 m2 talo, siinä on hinta kohdallaan, itse en rakentaisi muuten kuin avaimet käteen.
Jotka rakentaa, ei muuta kuin sitkeyttä!
Paljon oikeita valintoja!

Nyt on tullut uutena semmoinen kuin deko-talo, avaimet käteen periaatteella.
Kuulosti messuilla kyllä tosi houkuttelevalta. alk 1200e neliö.
Kiinnostuttiin kovasti..
220000 budjetti, pitäs saaha tontti ja talo??

Yhteistyössä