voiko rexonan suihkusaipualla pestä hiukset?

vieras
Ainakin Rexonan Sportilla (vai mikä se sininen nyt olikaan) voi pestä hiukset. Siinä mainitaan että voi hiukset pestä, mutta vaikka noissa muissa ei mainittaisikaan niin kyllä mä pesisin. Ei ne siitä pilallekaan mene. =)

Meillä miesväki pesee vallan suihkusaippualla hiuksetkin.
Itse en pese sen takia, että hiukset on tosi kuivat ja pärjään oikein hyvin muutaman päivän pesemättäkin -suihkusaippualla pesu kuivattaa niitä viellä lisää ja tekee karheiksi ja vaikeasti kammattavaksi.

vierass
Voi. Esim. matkalle ei kannata ottaa kuin shampoota ja sopimattomat shampoot voi aina kayttaa loppuun suihkugeelina. pH tulee olla tietysti ihoystavallinen, muuten ei kannata alakertaa pesta kuten ei huonoilla suihkugeeleillakaan. Ei ole yleensa enaa ongelma, jos ei ole jostakin Venajalta shampoo. Jos shampoossa ei ole juuri hoitavia aineita, niin hatatilassa silla voi pesta kasipyykkiakin.

vierass
Ja tarkennukseksi, etta sisalloltaan shampoo ja suihkugeeli ovat hyvin lahella toisiaan. Yksinkertaisessa kosmetiikassa voivat olla jopa taysin samoja reseptiltaan. Shampoo on normaaleille ja rasvaisille hiuksille suunnatuissa yleensa pesevampaa kuin suihkugeeli. Mahdollinen kuivuuden tunne suihkugeelilla pesemisen jalkeen ei valttamatta tule itse aineesta vaan sahkoisyytta poistavien ja sileytta lisaavien tensidien puutteesta ja siloittavien "kvattien" puutteesta. Nuo aineet eivat oikeasti hoida vaan perustuvat siihen kerrokseen, joka niista hiuksen paalle muodostuu. Tama on korvattavissa seuraavissa pesuissa tai hoitoainekasittelyissa. Suihkugeelin kayttaminen ei siis normaalisti tuhoa hiuksia.

Yhteistyössä