Pärjäättekö naiset jos joku hyökkää kimppuun?

  • Viestiketjun aloittaja ulkona
  • Ensimmäinen viesti
Juupajuu..
Jonkun aikaa saattaisin taistella vastaan, potkia, lyödä, purra ja sylkeä, mut jos ei auttais niin varmaan väsähtäisin :D mutta onneksi mulla on täällä pimeällä alueella lenkeillä koira mukana, mikä ei ihan mikään pikkupuudeli ole, vaan 60 kiloinen laumanvartijahauva joka inhoaa yli kaiken vieraita :) googlesta löytyy kuvia kaukasianpaimenkoirasta! ;)
Muistat varmaan että olet korvausvelvollinen jos se hauvasi käy kiinni siihen hyökkääjään?
En tarkoita että mitään ei saisi tehdä jos joku tulee päälle, mutta varovainen olisin usuttaessani koiraa kenenkään kimpppuun..Ja jos ei tarttee usuttaa, niin sellaisen kanssa ei ole kovin järkevää kulkea ihmisten seassa..
 
khgctt
Jonkun aikaa saattaisin taistella vastaan, potkia, lyödä, purra ja sylkeä, mut jos ei auttais niin varmaan väsähtäisin :D mutta onneksi mulla on täällä pimeällä alueella lenkeillä koira mukana, mikä ei ihan mikään pikkupuudeli ole, vaan 60 kiloinen laumanvartijahauva joka inhoaa yli kaiken vieraita :) googlesta löytyy kuvia kaukasianpaimenkoirasta! ;)
Mietin joskus millaiset ihmiset ottavat kaukkkarin...
 
Suolelijanahauva
Muistat varmaan että olet korvausvelvollinen jos se hauvasi käy kiinni siihen hyökkääjään?
En tarkoita että mitään ei saisi tehdä jos joku tulee päälle, mutta varovainen olisin usuttaessani koiraa kenenkään kimpppuun..Ja jos ei tarttee usuttaa, niin sellaisen kanssa ei ole kovin järkevää kulkea ihmisten seassa..
Tiedän kyllä. Mutta jos joku ukko kävis kimppuun yhtäkkiä, en usko että se ehtisi edes mua hipasta ennenkun toi hyökkäis päälle. Siinä oliskin sitten tukala tilanne, jos ei olis näyttöä että se tuntematon olisi mun päälle ollut käymässä. Mutta silti, mulla on todella turvallinen olo tuon seurassa. Asutaan ihan maalla, joten naapureitakaan ei kovin lähellä ole. Kerran oli tilanne kun eräs ulkomaalainen käveli kadulla lähestyi nopeasti takaapäin ja huusi jotakin samalla kun lähestyi. Se yritti jotain kai kaupata, muttei uskaltautunut lähemmäs kun dogi oli kiristetty hihnan pääs hampaat irvessä, niskanarvat pystyssä ja murisi siinä :D kyllä se mua tottelee tiettyyn rajaan asti jos hoen että kaikki ok. Kaukkareillahan uskotaan olevan kyky erottaa oikea uhka väärästä. Tulipas sepustus! :)
 
"Sirkkeli"
Munkin koiraa moni pelkää, koska räksyttää kaikkea mikä liikkuu. Varsinkin miehiä ja isoja koiria. Varmaan jonkun verran hätistää ajatuksia hyökätä mun kimppuun, mutta todellisuudessa ei tarvitse kuin haukkua takas, niin tuo koira on mun jalkojen takana piilossa.

Jos ei hyökkääjä pistäs koiraa ensin hiljaiseksi(mulla on melkein aina liikkuessani koira mukana), niin auttaishan tuo piski sillä, että se raiskaus olisi hyvin epämukava myös raiskaajallle, kun piski haukkuu korvanjuuressa. Tolla piskillä on niin stanan kova hermoja raastava ääni. En tiedä, että lohduttasko se nyt hirveästi mua...

Ei ole ikinä ollut tarkoitus opettaa tuota haukkumista pois, koska olen introvertti, ja tuo pitää ihmiset poissa mun luota. Ja tosiaan varmaan osan hyökkääjistä.
 
minnee
En tiedä, pärjäisinkö. Sellaista tilannetta, että olisin joutunut kaikin voimin taistelemaan vastaan, ei ole tullut. Olen ymmärtänyt, että lopulta tuollaisessa tilanteessa vaikuttavat psyykkiset asiat enemmän, kuin varsinainen fyysinen voima. Eikö esimerkiksi lamaantuminen ole aika yleinen ja tahdosta riippumaton reaktio uhkatilanteissa?

Yllätin itseni viikko sitten nostamalla mieheni hetkeksi ilmaan. Nostelin tyttöäni ja temppuiltiin siinä jotain. Mies sitten sanoi, että "Minä kans" mihin minä, että "Heko heko, just joo! No, katsotaanpa." Ja niin se liki parimetrinen 95-kiloinen mies nousi. :O Mutta se ei ollut pätkääkään uhkaava tai vaarallinen tilanne, joten en tiedä, teenkö sillä taidolla "tositilanteessa" mitään.

Mietin muuten, että vaikka lamaantuisin uhan kohdistuessa itseeni, tilanne voisi olla toinen jos esimerkiksi lapseni olisi uhattuna. Muistan nuoruusvuosilta yhden tilanteen, jossa siro ystäväni puolusti silloista poikaystäväänsä. Olimme lauantai-iltana kaupungilla. Joku mies hyökkäsi yhtäkkiä ystäväni poikaystävän rinnuksille ja reuhasi jotain tyyliin "Olitko se sinä?" (Jälkeenpäin kävi ilmi, että joku oli heittänyt hänen tyttöystäväänsä pullolla.) Tuijotin monttu auki, kun 52-kiloinen ystäväni kiskoi tämän jampan niskaotteella poikaystävänsä kimpusta ja sysäsi tämän parin metrin päähän. Tahtoo sanoa, että sitä voi puhua pystyvänsä siihen tai tähän TAI olevansa pystymättä, mutta lopulta ei voi tietää, miten toimii/toimisi.
 
Riippuu täysin tilanteesta. Onko saanut minusta kunnon otteen etc.

Sanotaanko että jos ei ole saanut hyvää otetta, niin voi mulla olla jokunen mahdollisuus selviytyä. Olen tällaisessa tilanteessa joskus ollut. En jäädy.

Fyysisesti olen tietysti miestä heikompi.
Jos on taitamaton pulliainen niin äkkiäkös sellaista potkasee arkaan paikkaan, kunhan vähän etäisyyttä saa. Siihen vielä adrenaliinit päälle niin kyllä naisestakin löytyy sellaisia voimia mitä ei edes uskoisi.

Jos hyökkääjä tietää mitä tekee ja vaikka olisi pienikokoisempikin, niin eihän siinä auttais muu kun odottaa virhettä siltä hullulta.
 
Viimeksi muokattu:
Lisäisin vielä sen, että yleisimminhän väkivaltaa ja raiskauksia kohtaa läheisten ihmisten taholta, joten säälittömään puolustautumiseen asennoituminen voisi olla sikälikin hankalampaa eikä tapahtuisi tarvittavan nopeasti.
 
vierailija
Minulla on notkeat jalat , ja potku lähtee nopeasti. Kengät kun on jalassa , niin on hyvä potkia.
Uskomatonta, että osallistun tällaiseen keskusteluun. Näitä käytiin silloin alta yläasteiässä paljon...

Kuitenkin. Potku on keskimäärin todella huono itsepuolustuskeino. Jalan liike on liian hidas. Se on helppo väistää tai torjua vähän huonommillakin taidoilla paitsi jos on hirveässä humalassa. (Jos nyt siis jätetään joku huipputreenattu vapaaottelija tästä keskustelusta pois tosin vapaaottelussakin yleensä tulos tehdään nyrkeillä ja mattotekniikoilla). Jos uhri on vielä potkuetäisyydellä, oikea ratkaisu on yrittää karkuun.
 
vierailija
Joskus sitä voi pienikin pärjätä..
Kiusasin mun 12 vuotiasta siskon tyttöä laittamalla karkkipussin pöydälle mun selän taakse ja ite seisoin välissä ettei se saa sitä. Tää tyttö sitten otti ja potkaisi täysillä suoraan mua kasseille.

Tappelussa varmaan pärjäisin hänelle kun olisin varautunut, mutta kyllä hieman hävettää kun olen 90kg ja 180cm mies ja meen ottamaan 12vuotiaalta TYTÖLTÄ turpaan 😂 Tytön äiti (eli mun sisko) pikkusen nauroi kun tuli keittiöön ja näki kun olin polvillaan maassa ja tyttö vieressä veteli karkkia iloisena
 
Hyvä koira on maailman paras lenkkikaveri ja suojelija. Jokaisella pitäisi kulkea oma bodyguard mukana.❤

Saa aina olla ihan rauhassa ihan missä vain. Koira ilmoittaa kaikista vaaroista/vieraista ja suojelee ulkona, kotona, mökillä, maatalossa missä vain!❤

Hyvän seuran lisäksi koira on erinomaisen kätevä ase/työkalu.
 
vierailija
Hyvä koira on maailman paras lenkkikaveri ja suojelija. Jokaisella pitäisi kulkea oma bodyguard mukana.

Saa aina olla ihan rauhassa ihan missä vain. Koira ilmoittaa kaikista vaaroista/vieraista ja suojelee ulkona, kotona, mökillä, maatalossa missä vain!

Hyvän seuran lisäksi koira on erinomaisen kätevä ase/työkalu.
Minkä rotuinen koira sulla on?
 
Ja aiheeseen.

Ekaksi toki yrittäisin juoksemalla karkuun. Seuraavaksi potkua sääriluuhun ja pikasprinttiä.

Mut jos ollaan jo painimassa niin koska hiv pystytään nykyään lääkitsemään ja oon ottanut hepatiittiroketteet ja tiedän, miten kettumaiselta tuntuu kun joku puree niin käyttäisin hampaitani.

Korva irti ellei alempia osia olisi paljaana.


Toki itseni painoisen nykyrimpula-toimistotyömiehen pistäisin pakettiin ihan muuten vaan.
 

Yhteistyössä