Zoely??

  • Viestiketjun aloittaja FairyC
  • Ensimmäinen viesti
tähti
Mun täytyy tuoda negatiivista kokemusta pillereistä. Aloitin pillerit noin neöjä kuukautta sitten. Migreenit alkoivat ja äitiyvät pahaksi,varsinkin liuskan loppupuolella. Lisäksi olen todella ärtynyt ja miltei masentunut ajoittain. Tulen vaihtamaan minipillereihin kevään aikana. Mutta nämähän on yksilöllisiä,mikä käy kellekin. Minulla on auraton ns. Niskamigreeni.
 
Iris
Olen päässyt ensimmäisen liuskan paremmalle puolelle. Akne taitaa olla ainoa oire, jota ei ole tullut :) Tosin minulle ei sovi minkäänlainen hormoniehkäisy. Käytän näitä yhden liuskan verran siksi, että kohdun limakalvo pysyisi ohuena sterilisaatioon asti.

Kuukautiskivut olivat ehkä aavistuksen lievemmät, mutta otin saman määrän ibuprofeenia kuin ennenkin. Vuoto oli tavallista runsaampaa ensimmäiset kolme päivää ja jatkui niukkana vielä kuuden päivän ajan (ennen 2 tavallista + 2-3 erittäin niukkaa).

Ihan alussa huomasin, että klitoris oli vähemmän herkkä, eli pystyin käyttämään enemmän voimaa ja sain orgasmin helpommin. Mutta viikon jälkeen se ei paisunut lainkaan ja tunto oli vähentynyt niin, että orgasmin saaminen oli työn takana. Kostuminen oli alussa hyvin vähäistä, eikä ole palautunut kuin hieman. Seksi ei ole käynyt spontaanisti mielessä kertaakaan.

Alussa tuntui kuin kurkussa olisi soraa. Nyt sitä puristaa ja ääni on käheä. Tämä johtunee estrogeenin vaikutuksesta kilpirauhashormoneihin (sairastan vajaatoimintaa).

Lihasvoima on odotetusti heikentynyt. Tärisen deekumaisesti, jalat eivät tahdo kantaa lenkillä. Pilates-liikkeet saa jotenkuten vedettyä läpi. Näin kävi Nuvaring-kokeilun aikana kymmenen vuotta sitten ja käy edelleen kuukautisten ja ovulaation aikana.

Päätä on särkenyt herkemmin. Viime sunnuntaina oikeaan silmään ilmestyi kirkas alue, joka kasvoi ja muuttui sokeaksi alueeksi jonka ympärillä pyöri välkkyviä valoja ja tähtikuvioita (sinänsä kauniita ja yllättävän symmetrisiä). Näköhäiriöt ja valoherkkyys vaihtuivat pieneen päänsärkyyn sopivasti ennen lempiohjelman alkua. Maanantaina oli vielä niskakipua, pahoinvointia ja huippausta. Normaalisti päätä ei särje usein, mutta tarkemmin ajateltuna tällaista on ollut lievempänä ennenkin (siis pää- ja niskansärkyä ja "sokaistumista", kuin olisi katsonut kirkasta valoa).

Paino on pysynyt samana, tosin ruokahalua ei juuri ole, joten olen syönyt tavallista kevyemmin.
 
nasu
Olen päässyt ensimmäisen liuskan paremmalle puolelle. Akne taitaa olla ainoa oire, jota ei ole tullut :) Tosin minulle ei sovi minkäänlainen hormoniehkäisy. Käytän näitä yhden liuskan verran siksi, että kohdun limakalvo pysyisi ohuena sterilisaatioon asti.

Kuukautiskivut olivat ehkä aavistuksen lievemmät, mutta otin saman määrän ibuprofeenia kuin ennenkin. Vuoto oli tavallista runsaampaa ensimmäiset kolme päivää ja jatkui niukkana vielä kuuden päivän ajan (ennen 2 tavallista + 2-3 erittäin niukkaa).

Ihan alussa huomasin, että klitoris oli vähemmän herkkä, eli pystyin käyttämään enemmän voimaa ja sain orgasmin helpommin. Mutta viikon jälkeen se ei paisunut lainkaan ja tunto oli vähentynyt niin, että orgasmin saaminen oli työn takana. Kostuminen oli alussa hyvin vähäistä, eikä ole palautunut kuin hieman. Seksi ei ole käynyt spontaanisti mielessä kertaakaan.

Alussa tuntui kuin kurkussa olisi soraa. Nyt sitä puristaa ja ääni on käheä. Tämä johtunee estrogeenin vaikutuksesta kilpirauhashormoneihin (sairastan vajaatoimintaa).

Lihasvoima on odotetusti heikentynyt. Tärisen deekumaisesti, jalat eivät tahdo kantaa lenkillä. Pilates-liikkeet saa jotenkuten vedettyä läpi. Näin kävi Nuvaring-kokeilun aikana kymmenen vuotta sitten ja käy edelleen kuukautisten ja ovulaation aikana.

Päätä on särkenyt herkemmin. Viime sunnuntaina oikeaan silmään ilmestyi kirkas alue, joka kasvoi ja muuttui sokeaksi alueeksi jonka ympärillä pyöri välkkyviä valoja ja tähtikuvioita (sinänsä kauniita ja yllättävän symmetrisiä). Näköhäiriöt ja valoherkkyys vaihtuivat pieneen päänsärkyyn sopivasti ennen lempiohjelman alkua. Maanantaina oli vielä niskakipua, pahoinvointia ja huippausta. Normaalisti päätä ei särje usein, mutta tarkemmin ajateltuna tällaista on ollut lievempänä ennenkin (siis pää- ja niskansärkyä ja "sokaistumista", kuin olisi katsonut kirkasta valoa).

Paino on pysynyt samana, tosin ruokahalua ei juuri ole, joten olen syönyt tavallista kevyemmin.

Kävin lueskelemassa tätä ketjua, koska olen itse juuri aloittamassa Zoelynin syömisen ja kuten arvattua, porukka reagoinut todella erilailla pillereihin. Kiva kuitenkin kuulla erilaisia kokemuksia, onpahan jotain osviittaa miten voi käydä..

Irikselle on kuitenkin pakko kommentoida, että kertomuksesi ei ole täysin reilu muita kokeilijoita kohtaan; kuten itsekin kerrot alussa, sinulle ei sovi hormonaalinen ehkäisy ja olet aikeissa syödä vain yhden laatan sterilisaation takia. Sen takia tuntuu harmilliselta että kerrot täällä aikamoista "kauhutarinaa", joka vääristää kyseisen tuotteen käyttökokemuksia ja joku voi peloissaan jo jättää kokeilematta kokonaan! Kilpirauhasen vajaatoiminnan ja kuvailemiesi migreenin auraoireiden takia et missään tapauksessa saisi edes syödä koko tuotetta! :/ Toivottavasti kuitenkin sterilisaation jälkeen löydät balanssin takaisin!

Itse taas odotan mielenkiinnolla miten käy, Mercilonin lopettaminen vähensi migreenit minimiin ja nyt toivon etteivät tule takaisin jos tuote muuten sopisi.
 
Viimeksi muokattu:
Iris
Sen takia tuntuu harmilliselta että kerrot täällä aikamoista "kauhutarinaa", joka vääristää kyseisen tuotteen käyttökokemuksia ja joku voi peloissaan jo jättää kokeilematta kokonaan! Kilpirauhasen vajaatoiminnan ja kuvailemiesi migreenin auraoireiden takia et missään tapauksessa saisi edes syödä koko tuotetta! :/ Toivottavasti kuitenkin sterilisaation jälkeen löydät balanssin takaisin!
Eiköhän se siitä :) Yhden tutkimuksen mukaan yhdistelmäehkäisypillereitä pitkään käyttäneillä SHBG jäi koholle verrattuna sellaisiin, jotka eivät olleet koskaan käyttäneet (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16409223). Mutta näin lyhyellä kuurilla tuskin on pysyviä haittavaikutuksia. Ja vaikka olisikin, niitä voi hoitaa (esim. doping-aineita käyttävien kehonrakentajien suosima danatsoli).

Mielestäni kertomatta jättäminen vääristäisi kokemuksia, oli syy käyttöön mikä tahansa. En ole poikkeustapaus. Kilpirauhasen vajaatoiminta ja migreeni ovat melko yleisiä.
 
Viimeksi muokattu:
Herkkä
Minulla menossa viides liuska on ongelmia on ollut alusta saakka. Kärsivällisesti ja toivossa eläen olen näitä kuitenkin nyt syönyt. Kärsin aiemmin jatkuvista kuukautiskivun tapaisista vatsakivuista. Kivut jatkuvat edelleen, ehkä hiukan lievempinä, mutta jatkuvat kuitenkin. Tiputtelua on jatkuvasti, välillä ehkä päivä pari ettei tiputtelua ole. Raivostuttavaa! Varsinaiset kuukautiset ovat jääneet kokonaan pois tai kestävät korkeintaan päivän. Olen myös itkuinen ja kiukkuinen, aiemmin ei ollut tällaisia "vaivoja" ollenkaan.

Epätoivo tässä tulee kun mitkään pillerit eivät minulle näytä sopivan. Sterilisaatio taitaa olla ainoa mahdollisuus kun näiden hormonivalmisteiden kanssa ei enää jaksa pelata.

Mulla on juuri samanlaisia oireita. Tiputtelua on jatkuvasti ollut kahden liuskan ajan. Toissapäivänä loppui liuskasta hormonitabletit ja päätin että nyt tää saa loppua. Eilen ja tänään en oo enää ottanu pillereitä, ja tiputtelu on loppunu samantien. Menkkoja ei näy eikä kuulu. Mieliala on ollu paljon vakaampi. Minä en suosittelis näitä pillereitä omien käyttökokemuksieni takia kenellekään. Viimeiset kaks kuukautta on olleet tosi raskaat. Itkettyä on tullu melki joka toinen päivä ellei useemminkin. Oon välillä ollut paisuksis ku pullataikina. Mullakaan ei aikaisemmin oo ollu tällasta ollenkaan. Mulle kans gynekologi suositteli näitä kun ovat muka 'kaikille parhaita mahdollisia' pillereitä. En allekirjoita.
 
Viimeksi muokattu:
querelle
Ajattelin lyhyesti kertoa omia kokemuksiani Zoelyistä, joita on olen nyt syönyt (vasta) parisen liuskaa. Ennen Zoelyjä söin Yasmineja ja tätä ennen Yazia. Yasminit ja Yazit aiheuttivat itselleni menkkamaista vatsakipua, joka kesti kolme viikkoa kuukaudesta. Vain taukoviikolla tilanne helpotti. Saman ajan myös rinnat olivat totaalisen kosketusarat, en edes voinut kuvitella nukkuvani ilman rintsikoita. Lisäksi Yasmineiden kohdalla tiputtelu alkoi lähes aina, jos unohdin ottaa tabletin täysin ajallaan. Henkiseen hyvinvointiin liittyviä sivuoireita en omalla kohdallani kuitenkaan spotannut.

Zoelyjen kanssa olen onnekseni päässyt eroon jatkuvista vatsa- ja rintakivuista. Yasminien ja Yazien kanssa taukoviikkoa ja tyhjennysvuotoa oikein odotti, koska koin sen jotenkin nollaavan tilanteen ja helpottavan oireita hetkeksi. Yasminien ja Yazien kanssa vuoto kesti lähes viikon, vaikka ilman hormonaalista ehkäisyä vuoto kesti omalla kohdallani jonkin verran lyhyemmän ajan, noin viitisen päivää. Zoelyjen kanssa ensimmäinen vuoto kesti suhteellisen niukkana neljä päivää, joista oikeita vuotopäiviä oli vain kaksi.

Summa summarum, Zoelyt ovat helpottaneet oireitani huimasti. Ensimmäisen liuskan aikana muutamana päivänä tuli tiputteluvuotoa ja ihoni kunto on huonontunut hieman, muita oireita en ole huomannut. Voin ensimmäistä kertaa ajatella syöväni pari läpipainopakkausta peräkkäin, koska vatsa- ja rintakipua ei esiinny. Tähän mennessä olen ollut Zoelyihin aivan supertyytyväinen, joskin tunnistan, että kroppani edelleen totuttelee uuteen hormonaaliseen ehkäisyyn, ja tilanne voi vielä muuttua.
 
Emss
Lueskelin viestiketjua ja ajattelin kertoa myös omat kokemukseni Zoleysta.
Söin aikaisemmin 7 vuotta Meliane pillereitä, mutta koska kärsin kovasta migreenistä ja jatkuvasta päänsärystä muutenkin, päätin kokeilla Zoleyta. Nyt olen syönyt Zoleyta 6kk ja migreenini on hävinnyt kokonaan! Zoleyn avulla pääsin eroon vuosia kiusanneesta kovasta päänsärkyvaivastani, nyt 6kk aikana yhtään migreenikohtausta ei ole tullut ja lievempiäkin päänsärkyjä vain juhlimisesta johtuen.

Myös turvotusta on aikaisemmin ollut etenkin jaloissa, mutta turvotuksen katoaminen saattaa johtua myös kilpirauhaslääkityksen aloituksesta. En siis tiedä onko yhteyttä Zoleyyn mitenkään.

Ainoana miinuksena Zoleyn aloituksessa on ollut se, että 6kk aikana minulla ei ole kertaakaan ollut kuukautisia. Nyt ajattelinkin siis pitää reilumman tauon pillereistä, jotta kuukautiset tulisivat. Ilmeisesti kuukautisten poisjäänti on tavallista osalle Zoleyn käyttäjille.. Raskaustestikin on tehty varmuudenvuoksi näyttäen negatiivista. Käteväähän tämä kuukautisten poisjäänti on, mutta olisi jotenkin huojentavaa, että ne välillä kuitenkin tulisivat.

Onko muilla kokemuksia pidempään jatkuneesta kuukautisten poisjäännistä?
 
Zoë Castillo
Huomenna pitäisi aloittaa Zoelyt. Tätä ennen olen käyttänyt 6 vuotta Nuvaringiä, joka on ainakin viimeiset 2 vuotta aiheuttanut taukoviikolla ihan järjettömän, migreenimäisen päänsäryn, joka kestää 4-5 päivää. Siksi siis ajattelin noita Zoelyita kokeilla.

Olen lueskellut näitä Zoely-kauhukokemuksia netistä, ja ajattelinkin kysellä että miten meillä hieman iäkkäämillä naisilla Zoelyt ovat vaikuttaneet ihoon? Itse olen 28-vuotias, joten finnejä ei nyt ihan kauheasti ole ja talvisin ihoni on suorastaan kuiva, joten saankohan aknen miten suurella todennäköisyydellä enää tässä iässä?

Toinen huolestuttava seikka on se mahdollinen kuukautisten loppuminen Zoelyiden kanssa. Mistä ihmeestä silloin voi tietää, onko pillerit pettäneetkin? Joka kuukausiko pitää tehdä raskaustesti? Itselleni kuukautisten alkaminen on aina ollut sellainen helpotus, että jes en ole raskaana. En tiedä kestänkö moista epävarmuutta Zoelyiden kanssa... Epäilyttää kovasti aloittaa moisia vain sen vuoksi, etten tarvitsisi kärsiä joka kuukausi 4-5 päivän päänsärystä.
 
Tyttönen
Söin monta vuotta Yasmin nimisiä pillereitä. Hankin pillerit aikoinaan sairauden hoitoon (paha akne ja helvetilliset kuukautiset)... Monta vuotta meni Yasminien kanssa hienosti kunnes en enää voinut syödä kahta liuskaa putkeen sekä välivuotoja tuli jo 10 otetun pillerin jälkeen... Sain siis Zoelyt... Eka liuska menny ja toisesta olen ottanu kaksi pilleriä. Otin ekan zoelyn kun menkat alkoivat. Menkat kesti n. viikon... viikko eteenpäin ja alkoi taas ja kesti viikon... tosin välillä vain pientä tiputteluvuotoa... eka lumetabletti ja heti alko menkat ja kunnolla... nyt kuudetta päivää vuodan vaikka jo pari oikeaa pilleriä olen ottanu... ja tosiaan muita haittavaikutuksia niin turvotus... ja pari kiloa painoa lisää... ja masentaa meinaa myös... ei kiva kun kesä tulossa ja elimistö aivan sekaisin! :(
 
Kissa
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttönen;11460764:
Söin monta vuotta Yasmin nimisiä pillereitä. Hankin pillerit aikoinaan sairauden hoitoon (paha akne ja helvetilliset kuukautiset)... Monta vuotta meni Yasminien kanssa hienosti kunnes en enää voinut syödä kahta liuskaa putkeen sekä välivuotoja tuli jo 10 otetun pillerin jälkeen... Sain siis Zoelyt... Eka liuska menny ja toisesta olen ottanu kaksi pilleriä. Otin ekan zoelyn kun menkat alkoivat. Menkat kesti n. viikon... viikko eteenpäin ja alkoi taas ja kesti viikon... tosin välillä vain pientä tiputteluvuotoa... eka lumetabletti ja heti alko menkat ja kunnolla... nyt kuudetta päivää vuodan vaikka jo pari oikeaa pilleriä olen ottanu... ja tosiaan muita haittavaikutuksia niin turvotus... ja pari kiloa painoa lisää... ja masentaa meinaa myös... ei kiva kun kesä tulossa ja elimistö aivan sekaisin! :(

Zoely:ssä välivuotoa kesti 3 viikkoa aloituksesta. Tauko ennen kuukautisia.
Tiukat kuukautiset kestivät vain 3 päivää normaalin runsaiden 7 päivän sijaan.
Rinnat kasvoivat hieman.
Söin 3 listaa.

Haittavaikutuksia: yöhikoilukohtaus, ärtyneisyys viikko ennen kuukautisia ja agressiivisuus.

Vaihdan nyt toiseen merkkiin koska minusta on tullut satamajätkä. Ennen pillereitä en kiroillut koskaan nyt kiroilen joka päivä sekä pinna on lyhentynyt valtavasta. Nykyään riitelen melkein kaikesta mieheni kanssa. Eli minusta tuli agressiivinen ja melkein väkivaltainen. Eli e-pillerit nostivat kortisolitasojani/stressihormooni.
 
tyttönen
Itse vuodan jo kahdeksatta päivää, tosin enää ainoastaan rusehtavaa vuotoa. Lohduttavaa kyllä kuulla, että muillakin on kyseisten pillereiden kanssa ongelmia. Saisinko vielä kysyä mihin pillereihin vaihdat/vaihdoit?
 
Kissa
Alkuperäinen kirjoittaja tyttönen;11461875:
Itse vuodan jo kahdeksatta päivää, tosin enää ainoastaan rusehtavaa vuotoa. Lohduttavaa kyllä kuulla, että muillakin on kyseisten pillereiden kanssa ongelmia. Saisinko vielä kysyä mihin pillereihin vaihdat/vaihdoit?
Vaihdoin femilariin mutta epäilen että nämäkään ei käy.
Seuraavaksi kokeiluun qlaira.
 
Minde
Olen 42-vuotias ja sain kuukausi sitten Zoelyt kovien vatsakipujen vuoksi. Olin kuukauden sisällä pari kertaa tiputuksessa ja epäilivät endometrioosin uusiutuneen. Parin viikon kohdalla alkoi tiputteluvuoto ja on nyt jatkunut kohta kaksi viikkoa. Kivut ovat poissa, mutta paino on noussut ja ruokahalu on aivan järkyttävä. Ahmisistarve on kova ja voisin syödä hevosen kolme kertaa päivässä. Vähintään.
Lievää kiukkuisuutta on myös esiintynyt. Aknea en ole havainnut.

Suositus oli vetää kolme levyä putkeen ja aloitan nyt ainakin toisen.
Onhan se hienoa, ettei enää ole kipuja, mutta tuo vuoto alkaa jo kyllästyttää ja samaten ahmiminen.
 
keiju84
Aloitin eilen illalla zoely pillerit,ja kuukautisvuotoa ei yön aikana ollut tullut yhtään. ja nyt päivällä ihan pieni määrä ( pikkuhousunsuojaakin tuntuu tyhmältä pitää) Voiko jo yksi pilleri vaikuttaa noin hyvin kuukautiskiertoon???
 
Taz
Itsellä ollut nyt 3kk kokeilussa tuo Zoely, vaihdoin Yazista tähän merkkiin. Yhden kerran ollut kuukautiset heti aloittamisen jälkeen, kahdesti jäänyt välistä vaikka oon lumepillerit ottanu kaikki 4.

Ärtyneisyyttä ja lyhytpinnaisuutta ilmennyt tosi nopeasti aloittamisen jälkeen, ja stressin sietokyky vähentynyt huomattavasti kun pienetkin asiat itketyttää. Nyt viikon ajan ollut nonstoppina migreeniä ja päänsärkyä. Limakalvojen kuivuutta oli ensimmäisen kuukauden aikana jolloin yhdynnästä ei tullut yhtikäs mitään kun sattui niin pirkuleesti. Painonnousun huomasin myös heti ekan 2kk aikana, vaikka kuinka urheilis ja ruokavaliota parannettu niin paino joko pysyy samana tai nousee.


Minulla taustalla myös masennustaipumusta, joten tää mielialojen vaihtelu ei oikein sovi tähän taustaan, heti huomasin ku alko mielialat muuttuu et menee ihan ääripäihin, eli masennustilasta maailman onnellisimmaksi. Poikaystävä sanonut huomanneen eron, eikä pidä muuttuneesta minusta, enkä minäkään.

Ikää 20v, vaihdan varmaan takaisin Yaziin tai toiseen valmisteeseen, Zoelysta huomasin heti eron migreenien ilmaantumistiheydessä ja omassa mielialassa.
 
Zoë Castillo
Olen nyt 1. liuskan loppupuolella, 2 lumetablettia olen ottanut siis. Kuukautisia ei ainakaan vielä ole kuulunut, eikä mitään tiputteluakaan ollut.

Zoelyt tosiaan pistävät pissattamaan hirveästi, mikä on mielestäni vain hyvä, koska silloin turhat nesteet ja turvotus lähtevät kehosta.

En oikeastaan ole huomannut vielä mitään varsinaista haittavaikutusta. Finnejäkään ei ole näkynyt normaalia enemmän, tosin ehkä on ollut pari sellaista aknemaisen syvää finniä, joita ei ole voinut puristaa, mutta nekin ovat kadonneet parissa päivässä kun antaa vain olla.

Mielialaan vaikutuksesta en osaa sanoa mitään, koska olen muutenkin masentuvainen ja heittelehtivä päästäni. Ainakaan se ei ole pahempaa kuin ennen.

Mietin tuota kuukautisten poisjäämistä, että onko se vaarallista pidemmän päälle? Eikö kohdun limakalvon pitäisi kuitenkin uusiutua? Kasvaako sinne sisuksiin nyt joku ikuisuuden vanha limakalvo, joka sitten poistuu, jos/kun Zoelyt joskus lopettaa?
 
Zoë Castillo
4. lumetabletin kohdalla oli sitten normaali jäätävä päänsärky, joka taukoviikolla vaivasi Nuvaringinkin kanssa.

Kuukautisia ei tullut missään vaiheessa! Olenko nyt sitten raskaana? Hävettää mennä testiä ostamaan, mutta pakko kai se on...
 
Zoë Castillo
Kirjoittelen tänne varmaan yksinäni, mutta aika moni oli aiemmin kirjoittanut noista mielialan vaihteluista, niin huomasinpa Zoelyn pakkausselosteessa tällaisen kohdan "Joissakin tilanteissa sinun on oltava erityisen varovainen yhdistelmäehkäisytablettien käytössä." alla:

jos sairastat masennusta

En ole missään muussa ehkäisypillerissä huomannut samaa kehotusta varomaan pillereiden käytössä. Nyt tietysti säikähdin entistäkin enemmän... Sen lisäksi että voin olla raskaana, masennukseni saattaa varmaan paheta tai jotain. Voi pyllyreikä.
 
Marika
Heippa Zoe C., täällä kans yksi iäkkäämpi Zoelyn käyttäjä ;) 27v. Aloitin keskiviikkona Zoelyt eli vasta ekaa viikkoa viedään. Vaihdoin Yasminesta, jota olin syönyt 10v. Aloin jossain vaiheessa miettimään, miksi olen niin kiukkuinen jatkuvasti ja kevään aikana tuli myös painonnousua ym... Ja tätä sitten suositeltiin. Minulle terveydenhoitaja sanoi, että Zoelyn kanssa voivat kuukautiset jäädä vaikka kokonaan pois. En siis usko, että olet raskaana, jos olet säännöllisesti tabut ottanut. Omaa mielenrauhaa voi testi tietysti auttaa! Olisi kiinnostavaa kuulla, onko sulle tullut sivuoireita. Itse pelkään, ettei mieliala ja painonnousu helpotu, ja että päälle pukkaa vielä akne. Toivotaan parasta, pelätään pahinta :D
 
Zoë Castillo
Tein raskaustestin tuolloin ekan liuskan jälkeen, ja se näytti negatiivista onneksi. Nyt toisen liuskan viimeisiä tabletit ovat meneillään. Ajattelin soittaa lääkärille, jos kuukautisia ei taaskaan tule, että onko näitä nyt lainkaan hyvä syödä... Aknea ei ole ainakaan vielä pukannut mulla, mutta olen huomannut ihan mieletöntä aggressiivisuutta viime aikoina, mutta tietysti se ei välttämättä johdu pillereistä. En helpolla haluaisi laittaa niiden syyksi mielialanvaihteluitani, kun muutenkin olen aika epätasapainoinen mieleltäni.

Luultavasti natustan syödä vielä kolmannen liuskan, ja jos päänsärky/migreeni/mikälie on edelleenkin vaivani, mietin sitten vaihtamista takaisin Nuvaringiin, koska silloin on oikeastaan se ja sama mitä syön, jos kuitenkin jouduin syömään särkylääkkeitä joka kuukausi, jotta pystyn edes jotenkin tekemään työni taukoviikolla. Nuvaringin kanssa sentään kuukautiset tulevat, ja antavat mielenrauhan.
 
Marika
Mulla on ollut nyt eilen ja tänään ikävää huimausta ja päänsärkyä. Lieköhän pillereistä johtuvaa... Toivottavasti menee pian ohi, koska muuten tulee olemaan hankalaa töissäkin. Särkylääke ei auttanut.
 
Zoë Castillo
Joo, ei tullut kuukautisia toisenkaan liuskan lumepillereiden aikana. Taas sitten raskaustestiä tekemään. Muuten ei kyllä valitettavaa, eikä tietysti sinänsä tuon kuukautisten poisjäämisen takiakaan, mutta aika kalliiksi tulee tehdä joka kuukausi raskaustestejä...
 
Marika
Päänsärky yms helpotti onneksi. Mieliala ollut parempi, ei samanlaista ahdistusta ja kiukkua kuin aiemmilla pillereillä. Rinnat tuntuvat turvonneilta ja olo muutenkin edelleen aika pöhöttynyt, vaikka nestettä tuntuukin poistuvan reippaammin. Mahtaakohan turvotus helpottaa ajan myötä...?
 
Zoë Castillo
Zoelyt saavat mun osalta nyt vaihtua takaisin Nuvaringiin ja tuttuun päänsärkyyn.
En kestä sitä epävarmuuden tunnetta, kun kuukautisia ei tule. Lisäksi mulla oli tässä kolmen laatan aikana ihan ihmeellisiä mielialavaihteluita välillä, niin toivoton masennus ilman mitään syytä että ajatukseni olivat suorastaan itsetuhoisia ja sitten seuraavassa hetkessä taas olin normaali, kuten nytkin.

Ehkä vuoden päästä 30 täyttäessäni toteutan pitkäaikaisen unelmani ja teetän itselleni sterilisaation, niin loppuisi tämä ikuinen stressi raskaudenpelosta.
 
Zoë Castillo
Kirjoittelen täällä näköjään yksinään, mutta haluan tuoda erään asian Zoelyn käyttäjien tietoon.
Jatkoin sittenkin Zoely-pillereillä, vaikka tarkoitus oli vaihtaa takaisin Nuvaringiin, koska tavallaan pidin siitä, ettei kuukautisia ollut ja mielialaoireetkin alkoivat tasoittua. Halusin antaa Zoelylle vielä mahdollisuuden, mutta nyt kaduttaa...

Niin, nyt on menossa 5. liuska melko keskivaiheilla ja pari päivää sitten alkoi ilmetä kaikenlaisia ihmeellisiä raskauteen (?) viittaavia oireita kuten ällötystä, alaselkäkipua, päänsärkyä ja paineen tunnetta jaloissa. Raskaustestin tein Clearbluella, ja tietysti tulos oli todella epäselvä kummajainen, plusviiva oli ohut ja erittäin haalea ja jotenkin muutenkin sekava (vertailemalla netistä muiden testeihin, aika monella tämä oli kuitenkin tarkoittanut lopulta negatiivista). Aloinkin miettiä, että jos nämä oireet ovatkin sittenkin kuukautisoireita, koska olo on sellainen kuin minulla oli ennen Nuvaringin kanssa kuukautisten aikaan. Mitään kuukautisvuotoa ei kuitenkaan ole tullut. Tai voiko kyse olla ovulaatio-oireista (ei kai sitä pitäisi edes pillereitä syödessä olla)?

Voisiko olla, että pitkä kuukautisten puuttuminen (viimeksi minulla oli kuukautiset huhtikuun alussa) on nyt jotenkin aiheuttanut nämä oireet?

Joo, että sellaista kivaa. Halusin vain kertoa tämän, että jos muilla Zoelyn käyttäjillä olisi tullut tällaisia oireita hiukan pidempään näitä pillereitä syötyään.

Mielenterveyteni ei enää kestä Zoelya, koska kuukautisten puuttuessa en voi ikinä olla varma, olenko raskaana. En ole ikinä pelännyt elämässäni näin paljon raskauden mahdollisuutta, varsinkin kun olen noita pillereitä syönyt säännöllisesti ja ripulinkin yllättäessä olen korvannut mahdollisen liukenemattoman pillerin ottamalla toisen. Sekin on vallan kivaa, etten voi tietää milloin testaisin raskautta, kun niitä hemmetin kuukautisia ei ole!

Kaikki hermoheikot ihmiset, joilta Zoely vie kuukautiset pois, älkää ikunakikuna syökö näitä pillereitä.
 

Yhteistyössä