Zoely??

  • Viestiketjun aloittaja FairyC
  • Ensimmäinen viesti
FairyC
Kokemuksia Zoely-merkkisistä e-pillereistä? Kuulemma melko uudet pillerit ovat ja kokemuksia kaipailisin. Itse söin ennen Qlairoja, mutta ne piti vaihtaa vuoto-ongelmien takia tähän Zoelyyn. Laatan kyllä olen aloittanut, mutta hankala vielä sanoa, minkälainen merkki on kyseessä.
 
Violet70
Kokemuksia Zoely-merkkisistä e-pillereistä? Kuulemma melko uudet pillerit ovat ja kokemuksia kaipailisin. Itse söin ennen Qlairoja, mutta ne piti vaihtaa vuoto-ongelmien takia tähän Zoelyyn. Laatan kyllä olen aloittanut, mutta hankala vielä sanoa, minkälainen merkki on kyseessä.
Moikka,
mulla samat kuviot :) Loppuvuodesta kokeilin 3kk Qlaira-pillereitä ja mieliala heitteli pillereiden hormonien mukaan :( Ja nyt sitte ensimmäinen laatta siitä 2 ekaa viikkoa syöty Zoely-pillereitä. Tähän asti kaikki hyvin. Oon ottanu pillerin iltasin.
Alotin pillerit esivaihdevuosioireisiin, ikää reilu 41v., ja sit mahdollisesti ehkäisemään munasarjakystien muodostumista. Mulle gyne määräs lisäks lisäestrogeeniä, jos pillereiden estrogeeni ei riitä ja sitä olenkin lisänä käyttäny.
Olo tuntuu tasasemmalta ja sellasia mielialanvaihteluita ei oo niin rajusti tullu. Mulla ennen pillereitä ns.PMS oireet alko tulemaan jo puolivälissä kiertoa ja kierto oli lyhentyny 23pv.
Mimmonen sun tilanne FairyC on?
 
Viimeksi muokattu:
Violet70
Kokemuksia Zoely-merkkisistä e-pillereistä? Kuulemma melko uudet pillerit ovat ja kokemuksia kaipailisin. Itse söin ennen Qlairoja, mutta ne piti vaihtaa vuoto-ongelmien takia tähän Zoelyyn. Laatan kyllä olen aloittanut, mutta hankala vielä sanoa, minkälainen merkki on kyseessä.
Moikka taas,
mites sulla on pillereiden kanssa menny? Mulla on ihan hyvin, olo on ollu melko tasainen tosin vaihtelee vielä kierron mukaan. Nyt puolivälin jälkeen tuntuu vähän mielialan vaihteluita ja hikoilua öisin, lisäks on nivel ja lihaskipuja. Mut eka liuska vasta menossa ni vaikutus ei varmaan vielä oo täydellinen.
Ootko huomannu et Zoelyt poistais nestettä? Minä oon ottanu pillerin iltasin ja n.klo 01 joudun käymään poikkeuksetta vessassa. Koitan siirtää pillerin pikkuhiljaa aamuun.
Saas nähdä millanen vuoto tulee vai tuleeko ollenkaan :)
 
Viimeksi muokattu:
FairyC
Moikka taas,
mites sulla on pillereiden kanssa menny? Mulla on ihan hyvin, olo on ollu melko tasainen tosin vaihtelee vielä kierron mukaan. Nyt puolivälin jälkeen tuntuu vähän mielialan vaihteluita ja hikoilua öisin, lisäks on nivel ja lihaskipuja. Mut eka liuska vasta menossa ni vaikutus ei varmaan vielä oo täydellinen.
Ootko huomannu et Zoelyt poistais nestettä? Minä oon ottanu pillerin iltasin ja n.klo 01 joudun käymään poikkeuksetta vessassa. Koitan siirtää pillerin pikkuhiljaa aamuun.
Saas nähdä millanen vuoto tulee vai tuleeko ollenkaan :)
Ihan hyvin on mennyt ainakin tähän asti. Nyt on tosiaan pari ekaa viikkoa mennyt tuosta pillerilaatasta. Mitään mielialan heittelyjä en ole huomannut eikä myöskään ikäviä välivuotoja ole tupannut, vaikka heti Qlairan hormoneja sisältävien pillerien perään nämä aloitinkin. Nyt ainakin vaikuttaa ihan hyvältä, joten toivottavasti toimivat jatkossakin.

Ihan ehkäisyä varten näitä syön. Ihan ilman hormoneita tuppaa olemaan todella runsaat ja kivuliaat kuukautiset, joten helpottaa nämä pillerit sitäkin puolta, varsinkin jos mitään vuotoja ei tule. Muut pillerit eivät oikein sopineet, joten toivottavasti näitä ei enää tarvitsisi vaihtaa pois.
 
Viimeksi muokattu:
Violet70
Moikka taas,

mulla on kohta eka liuska pillereitä syöty, huomiselle vielä 1 hormooniton pilleri. Pientä tihkuttelua on ollu perjantaista asti, eikä sitä mun mittapuun mukaan voi sanoa edes kuukautisvuodoksi. Voi toki olla että eka kierto menee näin ja toisessa tulee normaali vuoto.

Muuten on menny tasaisemmin, ainoastaan nyt viimeiset n.5pv. on ollu PMS-tyyppisiä oireita ja melko kovaakin ärtymystä. Toivotaan että pian helpottaa kun aloitan uuden liuskan.

Ostin rohkeasti nyt 3kk satsin pillereitä ja toivonkin kovasti että sopivat ja olo tasaantuu :)

Kirjottele FairyC kuulumisia taas.
 
Vadelma
Täällä myös yksi (24 v), joka sai reseptin näihin zoelyihin. Olen 7 vuotta syönyt e-pillereitä. Harmonetit aiheutti turvotusta ja tiputtelua, yasminet piti ihon hyvänä ja vartalon hoikkana, mutta lopetin nekin pillerit kun tajusin, että pitkään jatkunut migreeni oli pillereiden syytä. Jotain jatkuvampaa ehkäisyä tarvitsevana (ja estrogeeniherkkänä=migreeni) vaihtoehdot on aika vähissä. Toivotaan, että nyt tuo zoelyn luonnolisempi estrogeeni sopisi paremmin, eikä myöskään aiheuttaisi painonnousua tai ihon huononemista. Onko teillä kokemuksia tällaisista sivuvaikutuksista? Ja siis sanottakoon vielä, etten ole vielä aloittanut näitä zoelyitä.
 
FairyC
Täällä myös yksi (24 v), joka sai reseptin näihin zoelyihin. Olen 7 vuotta syönyt e-pillereitä. Harmonetit aiheutti turvotusta ja tiputtelua, yasminet piti ihon hyvänä ja vartalon hoikkana, mutta lopetin nekin pillerit kun tajusin, että pitkään jatkunut migreeni oli pillereiden syytä. Jotain jatkuvampaa ehkäisyä tarvitsevana (ja estrogeeniherkkänä=migreeni) vaihtoehdot on aika vähissä. Toivotaan, että nyt tuo zoelyn luonnolisempi estrogeeni sopisi paremmin, eikä myöskään aiheuttaisi painonnousua tai ihon huononemista. Onko teillä kokemuksia tällaisista sivuvaikutuksista? Ja siis sanottakoon vielä, etten ole vielä aloittanut näitä zoelyitä.
Vasta kolmisen viikkoa olen näitä pillereitä syönyt, joten vielä ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia. Iho tällä pysyy mielestäni samanlaisena kuin Nuvaringillä ja Qlairalla. Mitään turpoamistakaan en ole huomannut. Vielä ei mitään välivuotojakaan ole tullut ja elän toiveissa, että vuodot jäisi kokonaa pois. Mitään negatiivista en nyt näistä pillereistä keksi. Toivotaan, että olo näiden pillereiden kanssa jatkuu samanlaisena.
 
Viimeksi muokattu:
Kaisa
Olen syönyt Zoelyitä vajaat kaksi liuskaa. Alku tuntui hyvältä (aikaisemmat Yaz, rinkula ja Cerazetet lopetin kaikki mielialavaihteluiden ja järjettömän luonteenmuutoksen takia), mutta viime viikot olen ollut todella ärtynyt, eikä pinnani kestä edes minuuttia. Mielialavaihteluita on edelleen, mutta ne ovat nopeampia ja arvaamattomampia kuin Cerazeteilla. Niiden kanssa itkin monta kertaa päivässä, näiden kanssa huudan päivittäin. Toivo hiipuu.
 
Elisa
Minä myös aloitin juuri kyseisen merkin käyttämisen. Aiemmin käytin neljä vuotta meliane pillereitä, mutta haluttomuudesta johtuen tahdoin kokeilla joitain toisia, vaikka ne muuten sopivat tosi hyvin mulle. Lääkäri sitten ehdotti tätä ja kyllähän vähän arveluttaa kun se on niin uusi, vaikka onhan sitä tutkittu paljon. Unohdin ottaa pillerin päivän 23 kohdalla, joen syön toista laattaa putkeen. Tyhjennysvuoto siis jäi välistä eikä vielä onneksi ole mitään tiputtelua ollut. Näppylöitä on kyllä alkanut tulla naamaan ja yläselkään, mikä harmittaa ihan hirveästi! Niitä oli paljon myös ennen kuin aloitin pillerit, mutta melianet saivat ne lähtemään enkä kestä jos nyt yli kaksikymmpisenä rupee naama taas kukkimaan :D
 
Vadelma
Vihdoin sain minäkin alotettua Zoelyt, vasta ekaa viikkoa mennään mutta nyt jo huomaan turvotusta vatsassa. Normaalisti olen hoikka, joten pieni turvotus näkyy ja tuntuu heti :/ Harmonetien kanssa tämä turvotus toi lähes 8 kiloa lisää, jotka sitten ropisemalla tippui kun vaihdoin Yasmineihin.. Toivottavasti tämä on jotain ohimenevää, muuten kyllä lähtevät nämä vaihtoon. Ei vaan ala olemaan kovinkaan paljon vaihtoehtoja kun migreeniä pukkaa monista pillereistä ja minipillereitä en uskalla edes ajatella. Ootteko muut huomanneet jotain turvottelua?
 
Violet70
Kohta on kaksi liuskaa eli kaksi kiertoa Zoelyjen kanssa menny. Toisesta liuskasta on vielä 1vk jäljellä. Vointi on ollu tasaisempi ja parempi, pahin ahdistus on poissa :)
Vähän hirvittää tää kierron loppu, kun silloin niitä oireita on enemmän ollu. Kävin myös eilen gynellä kystakontrollissa ja siellä todettiin että kysta on pois kuivunut (?). Olisko myös pillereiden ansiota.
Samalla jutusteltiin näiden uusien pillereiden sopivuudesta ja koska minä joudun käyttämään lisäestrogeeninä laastaria, kyselin vaihtoehtoja tolle keltarauhashormonille. Päädyin kuitenkin siihen että jatkan nyt tällä kun on mennyt melko hyvin.
Voin kuulemma jättää lumepillerit silloin tällöin välistä kokonaan ja aloittaa uuden liuskan heti hormonipitoisten viimeisten pillereiden perään. Pitkät vuodottomat jaksot lisäävät välivuotojen riskiä ja siksi aina välillä, vähintään 6kk välein tulisi pitää tauko. Mullahan vuoto väheni jo ennen pillereitäkin ja nyt ekassa pillerikierrossa se oli minimaalista eli ei haittaa vaikka tulisikin. Kuukuppi myös käytössä ja sitä suosittelen kaikille :)
Iho näiden pillereiden aikana kasvoissa on ollu parempi, mutta yläselkä on kukkinu senkin edestä. Turvottelua en oo huomannu, tosin ruokahalu on kohentunut ja pitääkin olla tarkkana sen suhteen.

Mitä muille Zoelyn-käyttäjille kuuluu??
 
FairyC
Minulla on menossa toinen laatta Zoelyjä. Olen kyllä ollut tyytyväinen ainakin vielä näihin pillereihin. Mitään turpoamista tai ihon huononemista en ole huomannut kyllä ollenkaan. Lisäksi vuoto ensimmäisen pilleriliuskan lopussa oli todella pientä. Kesti varmaan joku kolme päivää ja vuoto oli niukkaa. Toivotaan, että pillerit ovat jatkossakin yhtä käyttäjäystävälliset minulle.
 
minä
Poistatin hormonikierukan reilun vuoden käytön jälkeen jatkuvien vuotojen ja lopulta kovien kipujen takia. Se oli aiheuttanut kystia molempiin munasarjoihin. Kestin kierukkaa ja sen aiheuttamaa (niukkaa)vuotoa noin kauan, koska koin muuten oloni ja mielialani hyväksi, ei migreeniä eikä pillerin ottamisen muistamista. Toivoin, että elimistöni tottuu siihen, mutta ei.
Gyne määräsi minulle Zoely-pillerit ja tänään otin ekasta laatasta viimeisen. Aloitin pillerit kierukan poistoa seuraavana päivänä.
Kierukan poiston jälkeen runsas vuoto kesti noin viikon. Sitten viikko vuodotta! Ja sitten taas 5pv tosi reilu vuoto :( Vajaa viikko vuodotta ja taas alkoi vuoto, päivänä jolloin otin ensimmäinen lumepillerin.
Taitaa olla elimistöni tosi sekaisin tuon kierukan jäljiltä ja hermot aika loppu ainaisen vuodon vuoksi. Kiva, että monelle teille viestiin kirjoittaneista Zoely tuntuu sopivan. Toivon todella, että minullekin.
 
Ss
Alkuperäinen kirjoittaja minä;11182456:
Poistatin hormonikierukan reilun vuoden käytön jälkeen jatkuvien vuotojen ja lopulta kovien kipujen takia. Se oli aiheuttanut kystia molempiin munasarjoihin. Kestin kierukkaa ja sen aiheuttamaa (niukkaa)vuotoa noin kauan, koska koin muuten oloni ja mielialani hyväksi, ei migreeniä eikä pillerin ottamisen muistamista. Toivoin, että elimistöni tottuu siihen, mutta ei.
Gyne määräsi minulle Zoely-pillerit ja tänään otin ekasta laatasta viimeisen. Aloitin pillerit kierukan poistoa seuraavana päivänä.
Kierukan poiston jälkeen runsas vuoto kesti noin viikon. Sitten viikko vuodotta! Ja sitten taas 5pv tosi reilu vuoto :( Vajaa viikko vuodotta ja taas alkoi vuoto, päivänä jolloin otin ensimmäinen lumepillerin.
Taitaa olla elimistöni tosi sekaisin tuon kierukan jäljiltä ja hermot aika loppu ainaisen vuodon vuoksi. Kiva, että monelle teille viestiin kirjoittaneista Zoely tuntuu sopivan. Toivon todella, että minullekin.

Oliko sulla useita kystia/millaisia ja miten todettiin? Kirjoitin tuonne aiemmin omista kystistani ja kyselin muiden kokemuksia.
 
Ninja.
Minä vaihdoin Zoelyyn, koska mikään muu pilleri ei ole sopinut, mitä olen aiemmin kokeillut. Mutta eipä tuntunut Aoelykään sopivalta, joten annan olla suosiolla. Mietin jo pakkausselostetta lukiessani, että jos kuukautiset jäävät kokonaan pois suurimmalla osalla käyttäjistä, onkohan se aivan normaalia? Tottakai keho reagoi, jos ei voi toimia luonnollisesti. Luonnollisia pillereitä tuskin on olemassa, oisko taas uusi markkinointikikka. :(

Minä ainakin olen ollut samanlailla Zoelyn kanssa kuiva, haluton, ärtynyt ja turvoksissa, ei paljoa naurattanut, nyt odottelen, josko olisin onnekas ja saisin palata normaaliin elämään itseni kanssa pikkuhiljaa...
 
minna
Ennen kaikkea haluaisin Vadelmalle vastata, kuulosti hänen tarina hyvin samalta kuin omani. Olen käyttänyt vuosia e-pillereitä (ties mitä merkkejä) ja havahduin vasta muutama kuukausi sitten siihen että olen pillereitten takia kärsinyt aurattomasta migreenistä jo vaikka kuinka kauan!
vaihdoin sitten minipillereihin kun oletin että migreeni lähtisi sillä..no niin se lähtikin saman tien! elämä on ollut aikas ihanaa ilman jokapäiväistä päänsärkyä! mutta minipillerit ovat tuoneet takaisin myös finnit :( niitä pirulaisia on nyt naamassa, rintakehässä ja selässä.
Nyt ajattelinkin että toivottavasti tämä zoely voisi olla sellainen sopiva välimuoto e-pillereiden ja minipillereiden välillä?
en siis ole vielä zoelya aloittanut mutta tarkoituksena olisi. ja kuulisin vielä mielelläni kaikkien kokemuksia näistä pillereistä! :)
 
mörrimöykky
Tosiaan, laittelin tuonne toiseen viestiketjuun jo kokemuksiani Zoelyistä. Olen 20-vuotias nainen. Ensimmäinen liuska nyt mennyt ja mietinki tässä että alotanko nyt heti toisen liuskan putkeen eli huomenna ilman että söisinkään lumetabletteja. kiertohan sitten taas muuttuis että alotuspäivä vaihtuis... Menkat alkoi viikkoa aikaisemmin Zoelyiden kanssa mitä yleensä vaikka periaatteessa pitäis alkaa vasta lumetablettien aikaan joten kierto sekasin prkle...eli alkoivat 21. päivän kohdalla. Entiset oli Vreya-merkkiset mut turvotti tosi paljon ja teki ihan ihme oireita virtsaoireet yms???? Sen siitä saa ku vaihtaa matalempihormonisiin ja muutenki jänskättää kaikki raskaaks tulemisen pelko yms. Helvetin turvonnut olo ollu nyt menkkojen aikaan. Verenpaineet laskeneet ja mieliala heittelee (?) mut ei saata välttämättä johtua pillereistä. Taitaa olla sama juttu kun Qlairojen kanssa... ne kyllä teki miut hulluks :D Mut kokemuksia kiitos ;) !!
 
BB
Ihanaa että löysin tämän viestiketjun! Olen aivan maassa. Olen syönyt vaikka mitä pillereitä, Yasmin, Melian jne. Yasminin lopetin n. vuosi sitten koska aina viikko ennen kuukautisia, paikkani kuivuivat ja olin lähes liikuntakyvytön haavaumien jne takia, yhtä helvettiä siis oli se! Vaiva poistui kun pillerit lopetin, mutta tilalle tulikin akne. Se on tullut aina kun pillerit olen lopettanut.
Nyt halusin taas ihon kuntoon ja aloitin Zoelynit lääkärin niitä suositellessa. Nyt toinen lista aluillaa, ensimmäiset (niukat ja tosi kivuttomat) kuukautiset takana, ja paikat AIVAN hajalla taas. Ei niinkään näkyviä haavoja mutta kirvelee-kutittaa-polttaa.. ei naurata. Onko kellään muulla ollu näit kuivuusongelmia?
 
Mytty
Kokemuksia Zoely-merkkisistä e-pillereistä? Kuulemma melko uudet pillerit ovat ja kokemuksia kaipailisin. Itse söin ennen Qlairoja, mutta ne piti vaihtaa vuoto-ongelmien takia tähän Zoelyyn. Laatan kyllä olen aloittanut, mutta hankala vielä sanoa, minkälainen merkki on kyseessä.

Sain juuri itse testiin kyseiset pillerit. Vähän arvoitukseksi jäi miksi näiden pitäisi olla paremmat kuin entiset, mutta aikaisemmin olen syönyt Diane Novaa, joka vaihdettiin kuivuuden takia Nuvaringiin. Nuvaringistä tuli kiukuttelukohtauksia ja Nuvaringistä vaihdoin Yasminin tai Yasminellen (ei voi muistaa) kautta Merciloniin ja silti tuntuisi olevan vähän kuivaa ja tulehduksia. Viimeisimmän eli Mercilonin kanssa tilanne on kyllä hieman parantunut.

Lääkäri sanoi että synnyttämättömälle naiselle ei välttämättä kierukka ole hyvä ja siitäkin voi tulla tulehduksia. Ja lisäksi on kuulemma pieni kohtu, sillä ei kyllä tainnut olla merkitystä mihinkään ongelmistani :) Minipillereitä ei suositellut tai ottanut edes puheeksi.

Ihmettelen tuota että jos kaikissa Zoely-pillereissä on sama määrä hormonia, niin kuin pakkausseloste antaa mielestäni ymmärtää, niin miksi pitää ottaa ne neljä lumetablettia? Eikö niitä voi vain jättää syömättä ja aloittaa sitten uuden liuskan kun on kulunut neljä päivää.
 
Viimeksi muokattu:
Satakieli70
Sain juuri itse testiin kyseiset pillerit. Vähän arvoitukseksi jäi miksi näiden pitäisi olla paremmat kuin entiset, mutta aikaisemmin olen syönyt Diane Novaa, joka vaihdettiin kuivuuden takia Nuvaringiin. Nuvaringistä tuli kiukuttelukohtauksia ja Nuvaringistä vaihdoin Yasminin tai Yasminellen (ei voi muistaa) kautta Merciloniin ja silti tuntuisi olevan vähän kuivaa ja tulehduksia. Viimeisimmän eli Mercilonin kanssa tilanne on kyllä hieman parantunut.

Lääkäri sanoi että synnyttämättömälle naiselle ei välttämättä kierukka ole hyvä ja siitäkin voi tulla tulehduksia. Ja lisäksi on kuulemma pieni kohtu, sillä ei kyllä tainnut olla merkitystä mihinkään ongelmistani :) Minipillereitä ei suositellut tai ottanut edes puheeksi.

Ihmettelen tuota että jos kaikissa Zoely-pillereissä on sama määrä hormonia, niin kuin pakkausseloste antaa mielestäni ymmärtää, niin miksi pitää ottaa ne neljä lumetablettia? Eikö niitä voi vain jättää syömättä ja aloittaa sitten uuden liuskan kun on kulunut neljä päivää.
Kyllä ne voi silloin tällöin jättää ottamatta, mutta kun niiden aikana pitäisi vuodon alkaa on tärkeää että sen tauon myös aika-ajoin pitää. Mulla kävi niin että olin syönyt kolmatta liuskaa putkeen ilman lumepillereitä, mulla alkoi pieni välivuoto vaikka vuoto muuten pillereiden ansiosta oli niukentunut ja jäänyt melkein pois. Pidin sitten kesken liuskaa sen tauon ja nyt aloittelin uudelleen. Se pitää itse kokeilla, montako liuskaa kestää ilman välivuotoa, mut luulisin että 3-4 vuotoa vuodessa olis vielä ok.
 
Viimeksi muokattu:
Hep
Ihanaa että löysin tämän viestiketjun! Olen aivan maassa. Olen syönyt vaikka mitä pillereitä, Yasmin, Melian jne. Yasminin lopetin n. vuosi sitten koska aina viikko ennen kuukautisia, paikkani kuivuivat ja olin lähes liikuntakyvytön haavaumien jne takia, yhtä helvettiä siis oli se! Vaiva poistui kun pillerit lopetin, mutta tilalle tulikin akne. Se on tullut aina kun pillerit olen lopettanut.
Nyt halusin taas ihon kuntoon ja aloitin Zoelynit lääkärin niitä suositellessa. Nyt toinen lista aluillaa, ensimmäiset (niukat ja tosi kivuttomat) kuukautiset takana, ja paikat AIVAN hajalla taas. Ei niinkään näkyviä haavoja mutta kirvelee-kutittaa-polttaa.. ei naurata. Onko kellään muulla ollu näit kuivuusongelmia?

Juu on. Se, mikä kuivatta finnit pois kuivattaa myös limakalvot. Välttämättä kyse ei enää ole vain kuivuudesta vaan vaivasta nimeltä vulvodynia. Itselläni se on lauennut aina pillereiden käytön yhteydessä. Yksi, mitä kannattaa kokeilla, on lisäestrogeeni (lääkäriltä resepti Vagifem, tai ilman reseptiä apteekista Ovestin-voide). Se saattaa auttaa, koska vahvistaa limakalvoja (tämän ohjeen sain gynekologilta). Lääkärit eivät kovin hyvin tunne vulvodyniaa - usein vian väitetään olevan korvien välissä. Katso netistä esim. ENSITIETOA VULVODYNIASTA Vulvodynia – mitä se on?
 
Viimeksi muokattu:
Potsi
Neljäs päivä nyt Zoelyillä ja oon kans huomannu tuon nesteenpoiston! :D kumma juttu, koko ajan saa juosta vessassa. Vuoto tosi säälittävää verrattuna menkkoihin ennen pillereitä, oon niin ilonen! :) Myöskin toisinaan helvetilliset kivut poissa ja sekin on mahtavaa että menkoista ei tarvi kärsiä väärällä hetkellä vaan voi helposti siirtää. Miksen oo alottanu pillereitä jo aiemmin! Toivon että painonnousuilta ja akneilta vältytään...
 
BB
Juu on. Se, mikä kuivatta finnit pois kuivattaa myös limakalvot. Välttämättä kyse ei enää ole vain kuivuudesta vaan vaivasta nimeltä vulvodynia. Itselläni se on lauennut aina pillereiden käytön yhteydessä. Yksi, mitä kannattaa kokeilla, on lisäestrogeeni (lääkäriltä resepti Vagifem, tai ilman reseptiä apteekista Ovestin-voide). Se saattaa auttaa, koska vahvistaa limakalvoja (tämän ohjeen sain gynekologilta). Lääkärit eivät kovin hyvin tunne vulvodyniaa - usein vian väitetään olevan korvien välissä. Katso netistä esim. ENSITIETOA VULVODYNIASTA Vulvodynia – mitä se on?
Kiitos tuosta linkistä! Mulla tällä hetkellä paikat suht ok kunnossa, kävin hakemassa apteekista hiivalääkkeen ja uutta voidetta nimelta Vagisan. Ovestinia olen käyttänyt myös kuurin aikoinaan, auttoi kyllä, mutta taitaa olla hieman kiistelty tuote.. äitini sanoi että lopeta sen käyttö :D Kyllä minä heivaan pillerit roskiin jos tämä rumba tulee jatkumaan joka kuu. Mielummin kumi käytössä ja iho huonossa kunnossa, kun piusa hajalla. Voimia Zoelynin käyttäjille, ei oo heleppoo olla nainen!!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä