Zoely??

  • Viestiketjun aloittaja FairyC
  • Ensimmäinen viesti
suddura99
Täällä myös yksi (24 v), joka sai reseptin näihin zoelyihin. Olen 7 vuotta syönyt e-pillereitä. Harmonetit aiheutti turvotusta ja tiputtelua, yasminet piti ihon hyvänä ja vartalon hoikkana, mutta lopetin nekin pillerit kun tajusin, että pitkään jatkunut migreeni oli pillereiden syytä. Jotain jatkuvampaa ehkäisyä tarvitsevana (ja estrogeeniherkkänä=migreeni) vaihtoehdot on aika vähissä. Toivotaan, että nyt tuo zoelyn luonnolisempi estrogeeni sopisi paremmin, eikä myöskään aiheuttaisi painonnousua tai ihon huononemista. Onko teillä kokemuksia tällaisista sivuvaikutuksista? Ja siis sanottakoon vielä, etten ole vielä aloittanut näitä zoelyitä.
Hei Vadelma!
Onko Migreeni pysynyt poissa?

Entäs muilla käyttäjillä,kokemuksia????
 
Viimeksi muokattu:
Satakieli70
Mulla on reilut 5 liuskaa Zoelyjen kanssa takana ja ei ainakaan vielä :) oo migreeniä tullu. Mulla kyllä muutenkin harvoin särkee päätä, mutta joskus kuukausia edeltävästi on sitäkin ollu.
Muuten tuntuu että vie melko monta kuukautta että kroppa tottuu pillereihin.
Mulla on estrogeeniä lisänä, oon saanu pillerit esivaihtareiden hoitoon.

Kannattaa kokeilla, nää on niin yksilöllisiä ja omat tuntemukset tietää vasta kokeiltuaan ;)
 
es
Ehdin itse syödä muutaman päivän kyseisiä pillereitä, kunnes piti alkaa ramppaamaan jatkuvasti pissalla (olen lukenut, että muillekkin tullut tätä oireitta), ja lopulta sain pissatulehduksen. Lääkärissä sanottiin sen enempiä kyselemättä, ettei voi johtua zoelynistä, mutta empä itse keksi muutakaan kun tämmöisiä oireita ei ennen ole ollut ja juuri sopivasti nuiden pillereiden aloittamisen jälkeen alkoivat. En aijo jatkaa ainakaan nyt, yhtä tyhjän kanssa hoitaa pissatulehdus pois jos samalla syö jotain, mikä luultavasti minulle aiheuttaa tuon.
 
zoely
Itsellä 3 liuska menossa Zoelyjä, kuukautiset jäivät heti pois ensimmäisen liuskan aikana, eikä tiputteluakaan ole tullut.. Turvotusta on tullut vatsaan sekä rintoihin ja painokin noussut muutaman kilon. Mielialaan ei ole vaikuttanut eli siis loistavat pillerit lukuunottamatta turvotusta. :D
Toisaalta aika outoa kun kuukautisia ei ole tullut, kun ennen tuli säännöllisesti, pitäisikö pitää taukoja ja antaa kuukautisten tulla ku jotenki tuntuu et ei tee keholle hyvää jos pitkän aikaa on ilman kuukautisia?
 
Molly
Moni gynekologi on sanonut minulle, että on ihan ok syödä pillereitä 3 laattaa putkeen. Niinpä vuodessa tulee 4 kuukautiset. Itse syön kaksi laattaa, koska sen jälkeen on olo, että nyt pitää saada tyhjennys, alkaa tuntua kropassa ja päässä. Mutta ei siis ole mitään haittaa syödä useampaa laattaa peräkkäin, onhan nuo pillereillä aiheutetut kuukautiset muutenkin "epäluonnolliset".
 
Em
Itselläni on toinen laatta Zoelya menossa. Ensimmäisen laatan aikana tuli koko ajan välivuotoa ja myös lumepillereiden ajan jatkui välivuotomaista tiputtelua, jota en kutsuisi varsinaiseksi kuukautisvuodoksi. Seuraavan laatan alussa välivuoto viimein loppui, mutta nyt menkat alkoivat siitä huolimatta, että seuraaviin lumepillereihin on vielä noin viikko. Vuoto on niukkaa, eikä vatsakaan satu kovin paljon. Toivoisin hormonien ja menkkojen vihdoin tasaantuvan kolmannen laatan jälkeen, muuten täytynee vaihtaa merkkiä. Painossa en ole havainnut muutosta, ja akne on ilmoitellut itsestään parilla säälittävällä aknefinnillä hiusrajan tuntumassa. Ei siis mitään näkyvää tai erityisen häiritsevää, iho näyttää muuten puhtaalta. Mieliala ei ole heitellyt eikä limakalvot ole kuivuneet.
 
diipadaapa
Mulla on jäänyt menkat nyt kahtena ekana kuukautena zoelynin aloittamisen jälkeen. Oon varmaan viis raskaustestiäkin tehnyt negatiivisella tuloksella, joten menkkojen pois jäänti johtunee e-pillereistä. Mulla on kokoajan kamal vessahätä sekä ikävää kirvelyä ja kutinaa alapäässä. Ihoni on alkanut huonontumaan aloitettuani Zoelynin syömisen. Mullakin on kokoajan todella turvonnut olo, mutta paino on vaan laskenut. En oo yhtään tyytyväinen Zoelyn pillereihin. Mun osalta menee vaihtoon.
 
kataa
Minä olen nyt syönyt yksi ja puoli liuskaa! Jätin menkatkin ottamasta välissä! Ei ole ollut minkäälaista välivuotoa ja menkkakivutkin ovat helpottaneet. Finnejä on tullut hiukan lisää mut toivon ihon paranevan kun elimistö tottuu pillereihin. Lisäksi olen huomannut hermostuvani hiukan helpommin ja todella oudoksi sivuoireeksi olen huomannu hienmäärän lisääntymisen! Urheillessa hikoillen todella paljon mitä ei ennen tapahtunut! onko kukaan muu huomannut tätä oiretta? Muuten olen ollut kyllä todella tyytyväinen :) Toivon että sivuoireet helpottuvat kun totun pillereihin. Ostin 9 kuukaudeksi Zoelyjä koska olen lähdössä vaihtoon nii todella toivon näiden olevan sopivat minulle tulevaisuudessakin :D
 
kukkuu
Minulle vaihdettiin Zoelyt Yasminen tilalle, sillä gynekologi oli ihastunut niihin. Sanoi, että on kaikille paras pilleri. No ei ollut minulle!
Kuukautiset oli niin runsaat, että meinasi järki lähteä. Lisäksi sain "supistusmaisia" kramppeja koko kuukautisten ajan. Edes särkylääkkeet eivät siihen auttaneet... Kuukautiset kestävät viikon verran ja tiputtelu alkaa jo ennen lumetabletteja. Olen turvonnut kuin norsu (tosiaan näkyy, kun olen urheilullinen ja nykyisin hoikassa kunnossa). En saa nukuttua kun ramppaan vessassa koko yön ja muutenkin tunnen oloni koko ajan epämiellyttäväksi. Mieskin sanoi, että olen kauhean itsetietoinen kehostani nyt (negatiivisessa mielessä) ja aiemmin koin itseni hyvinkin kauniiksi.

Sain onneksi Yasminit pelkällä puhelinsoitolla takaisin, sillä tätä kärsimystä en kestä enää sekuntiakaan (paitsi tietysti tämän laatan loppuun)
Hienoa teille, kenelle valmiste sopii. Itsekin toivoin sitä, mutta ei kyllä käy tämä yhtään! Muuten lähtee vielä järki.
 
Itkupilli
Minulla menossa viides liuska on ongelmia on ollut alusta saakka. Kärsivällisesti ja toivossa eläen olen näitä kuitenkin nyt syönyt. Kärsin aiemmin jatkuvista kuukautiskivun tapaisista vatsakivuista. Kivut jatkuvat edelleen, ehkä hiukan lievempinä, mutta jatkuvat kuitenkin. Tiputtelua on jatkuvasti, välillä ehkä päivä pari ettei tiputtelua ole. Raivostuttavaa! Varsinaiset kuukautiset ovat jääneet kokonaan pois tai kestävät korkeintaan päivän. Olen myös itkuinen ja kiukkuinen, aiemmin ei ollut tällaisia "vaivoja" ollenkaan.

Epätoivo tässä tulee kun mitkään pillerit eivät minulle näytä sopivan. Sterilisaatio taitaa olla ainoa mahdollisuus kun näiden hormonivalmisteiden kanssa ei enää jaksa pelata.
 
Emelia
Kiitos tästä ketjusta!

Olipas informatiivista.. olen 42 vuotias ja syönyt kolme vuotta Qlairoja tosi tyytyväisesti.. kunnes nyt kohta kaksi kuukautta olen vuotanut lähes tauotta ja ollut taas aivan hirveitä kramppeja ja kipuja.. Kiertoni on ollut epäsäännöllinen ja kivut olleet aina kovat.. lapsia ei ole, eikä tule.. joten aloittelen nyt Zoelyjä.. toivottavasti toimivat, sillä minulle sopi vallan mainiosti ettei vuotoja tullut lainkaan.. jos ei Zoelyt toimi, on seuraava vaihtoehto hormonikierukka.. toivottavasti..
 
Huoh
Täällä myös yksi (24 v), joka sai reseptin näihin zoelyihin. Olen 7 vuotta syönyt e-pillereitä. Harmonetit aiheutti turvotusta ja tiputtelua, yasminet piti ihon hyvänä ja vartalon hoikkana, mutta lopetin nekin pillerit kun tajusin, että pitkään jatkunut migreeni oli pillereiden syytä. Jotain jatkuvampaa ehkäisyä tarvitsevana (ja estrogeeniherkkänä=migreeni) vaihtoehdot on aika vähissä. Toivotaan, että nyt tuo zoelyn luonnolisempi estrogeeni sopisi paremmin, eikä myöskään aiheuttaisi painonnousua tai ihon huononemista. Onko teillä kokemuksia tällaisista sivuvaikutuksista? Ja siis sanottakoon vielä, etten ole vielä aloittanut näitä zoelyitä.
Minulla nämä aiheuttavat painonnousua ja paljon finnejä :(
 
Viimeksi muokattu:
Annie
Oon kans syönyt nyt ensimmäisen laatan Zoely-pillereitä ja tänään pitäisi aloittaa toinen. Kuukautisia ei ole tullut, enkä voi olla raskaana. Omasta mielestäni kuukautisten täysin pois jääminen on outoa.. Noh. Välillä olen ollut hieman kärttyisempi, mutta uskon sen johtuvan lähinnä väsymisestä.
Eniten minua harmittaa kuitenkin näiden näppyjen tulo! Ihoni on mennyt erittäin huonoon kuntoon pillerien aloittamisen jälkeen. Toivon kuitenkin, että iho paranee, kun elimiston hormonitasapainokin löytää taas paikkansa. Vettä olen näppyjen takia litkinyt useita litroja päivässä, mikä tottakai auttaa! :)
 
hilma
Mulla on kolme laattaa takana ja nyt tauko menoillaan. Aiemmin käytössä oli Evra, jonka halusin vaihtaa pois aivan järkyttävien päänsärkyjen ja bitch-fittien takia. Parisuhdekin on helpottunut nyt, kun en ole ihan ihmishirviö enään, eli mielialan epänormaaleja heittelyitä ei oo ollut eikä myöskään kovia päänsärkyjä. Vähän oon miettinyt että oisko seksihalut vähän vähentynyt Zoelyn myötä, vai johtuuko se stressistä tai jostain muusta ku onhan se normaalia että tulee kausia jolloin ei käy niin kuumana. Mulla laski paino ekan zoely-viikon ikana pari kiloa ja siinä se on pysyny. Luulen että nesteitä siinä lähti, kun pissalla sai tosiaan juosta solkenaan alkuvaiheessa. Kunnon menkkoja ei oo vielä tullu, vaan pientä tiputtelua tauon vikana päivänä. Myöskään kuukautiskipuja ei oo ollut. Ilman ehkäsyä menkkakivut on ollu niin kovat, että elämästä ei tullut mitään ilman kovia kipulääkkeitä. Eli siis summa summarum, Zoely on sopinut mulle tosi hyvin. Mutta Evrankin kanssa ongelmia alko tulla vasta vuoden käytön jälkeen...
 
karo
Söin Zoely-pillereitä 5pvää, kunnes gyne sanoi, että lopeta. Oireena oli voimakkaat päänsäryt ja huonovointisuus. Aiemmin en ole mistään pillereistä saanut päänsärkyä, tämän takia lääkäri käskikin lopettamaan. Olen syönyt useita merkkejä; mercilon, cerazette, yasmin, qlaira.. ja yleisimmät oireet ovat olleet mielialanvaihtelut, hiivasieni sekä limakalvojen kuivuminen.
Nyt aloitan sitten Nuvaring-ehkäisyrenkaan, toivotaan, että tämä nyt auttaa voimakkaisiin PMS-oireisiin...
 
Violet70
Minä vaihdoin Zoelyyn, koska mikään muu pilleri ei ole sopinut, mitä olen aiemmin kokeillut. Mutta eipä tuntunut Aoelykään sopivalta, joten annan olla suosiolla. Mietin jo pakkausselostetta lukiessani, että jos kuukautiset jäävät kokonaan pois suurimmalla osalla käyttäjistä, onkohan se aivan normaalia? Tottakai keho reagoi, jos ei voi toimia luonnollisesti. Luonnollisia pillereitä tuskin on olemassa, oisko taas uusi markkinointikikka. :(

Minä ainakin olen ollut samanlailla Zoelyn kanssa kuiva, haluton, ärtynyt ja turvoksissa, ei paljoa naurattanut, nyt odottelen, josko olisin onnekas ja saisin palata normaaliin elämään itseni kanssa pikkuhiljaa...

Moikka,
toivottavasti olet vielä kuulolla :)
Olisin kysellyt, millaisia oireita sinulle tulee kun vuoto jää pois? Olen syönyt Zoelyjä helmikuusta alkaen ja vuotoa on tauoista huolimatta tullut vain muutaman kerran tosi niukkana. Nyt mietinkin voiko PMS-tyyppiset oireeni, jotka voimistuvat aina laatan vaihtokohdassa, johtua siitä että vuotoa ei ole tullut. Olo on melko huono :(
 
Viimeksi muokattu:
Santtu
Itselläni toinen laatta Zoelya menossa...Sitä ennen noin 1½ vuoden ajan hormonikierukka, joka aiheutti alavatsakipuja, tiputteluvuotoa, kuukautiskivut eivät lieventyneet yms. Kierukan poiston jälkeen vuodin kuin seula viikon verran. Ensimmäisen Zoyle laatan jälkeen tuli melko niukka kuukautisvuoto, mutta nyt toista laattaa olen syönyt viikon verran ja alkoi vuoto, joka kestänyt pari päivää. Iho huonontunut, päänsärkyjä ehkä enemmän ja olen ollut jo yhteydessä gynekologiinkin, mutta hän kehoitti vielä seuraamaan tilannetta. Onko kenelläkään muulla muuten nenäverenvuodot lisääntyneet Zoyelen käytön myötä? Minulle gyne sanoi, ettei johtuisi zoelysta, mutta mutta... Ei ole kiva, kun molemmat päät vuotaa... Aikoinaan söin Trikvilar pillereitä monet vuodet (yli10v), mutta niitä ei kuulemma enää määrätä...liikaa hormoneja tai jotain. Toki minulla ikääkin jo kohta 40v.
 
Monster.
Itse olen käyttänyt Zoelyä nyt kesästä lähtien ja aluksi homma toimi eikä mitään erikoisempia sivuvaikutuksia ollut.
Kuukauden jälkeen rintani kasvoivat 80B->80C. Eihän sekään mitään haitannut kun painoa ei muualle tullut.
Nyt olen käyttänyt näitä pillereitä jo monta monta kuukautta ja alkavat hormonit olla melkoisen sekaisin. Itkua tuppaa mitä pienimmistäki jutuista ja aivan koko ajan. Käyttäydyn hirviömäisesti poikaystävääni kohtaan vaikkean haluaisi ja saankin myöhemmin pahoitella käytöstäni. Tiuskin, olen masentunut, vihainen koko ajan ja migreeniä tuppaa päälle joka viikko.
En halua suhteeni kariutuvan tämän takia joten on aika vaihtaa pillereitä. En suosittelisi itse näitä kenellekkään kun näen itse millaiseksi ne minut muuttivat.

Tv. Ennen elämää rakastava persoona.
 
random
tuosta ohjelapusta joka tulee pakkauksessa mukana, ei saa mitään selvää tietoa tästä asiasta, eli voiko tulla raskaaksi lumepillereiden aikana, jos olet syönyt vaikuttavat pillerit ihan normaalisti eikä unohteluja ole tullut:)?
 
miilunen
Olin aivan innoissani kun kuulin Zoelyistä, luulin että tässä on ratkaisu ongelmiini. Yasminellet ovat sopineet minulle ihan hyvin, ainoana ongelmana lienee rintojen kipu ja turvotus. (sinällään ei haittaa isommat tissit, mutta tuntuu että onnko se terveellistä että ovat koko ajan täynnä hormoonia..?)
Vaihdoin siis vuosi sitten Zoelyyn, fyysisesti en kokenut muutoksia, mutta pientä alakuloisuutta huomasin ja täyden haluttomuuden. Voihan nainen aina seksiä harrastaa, mutta pää ei ollut mukana ollenkaan ja orgasmin saaminen todella vaikeaa. Ihan kuin joku olisi turruttanut mielen. Yritti ajatella seksiä niin ei..ihan täys blokki sillä saralla. Lopetin siis Zoelyt, koska seksi ja nautinto on tärkeää ;) Nyt takaisin Yasminelleihin ja kaikki luistaa taas niinkuin pitää. Eli Yasminelle lienee minulle kuitenkin se paras pilleri.
 
Tyttis
Nää Zoely pillerit on mun ekat ja oon syöny niitä n. 6kk. Muuten oon tykänny tosipaljon ei oo ollu tiputtelua ja vuoto kestää vaan n. 4 päivää mutta mielialavaihteluita on tosi paljon ja iten todella siis oikeasti todella usein. Ihan pienetki asiat saa itkemään ja yritäppä siinä sitten selitellä mulle että ei tää mitään vakavaa oo että itkettää muuten vaa pillereitten takia... Oon nyt harkinnu että pitäis varmaan koitta jotain muuta merkkiä kun ei tällästä itkustelua oikeen jaksais :)
 
Eb
Itse vaihdoin Zoelyyn viime toukokuussa. Huomattavasti paremmin nää on sopineet mulle kun mitä mercilon ja gestinyl, jotka aiheuttivat pelkästään jatkuvaa pahaa mieltä.. Zoelyn isoin miinus on ollut se, että muutaman ekan liuskan jälkeen mulle tuli ihan hirveitä menkkakipuja. Siis paljon pahempia kun mitä oli ennen kun edes aloitin pillereiden syöntiä. Nyt sitten menkat jääneet (kokonaan) pois. Raskaustestejä oon tehnyt ja negatiivisella tuloksella. Ei vaan niitäkään huvittais ihan joka kuukausi tehdä ja stressata asiasta. Ensi viikolla varmaan sitten lääkärin juttusille, kun pakkausselosteessa näin suositellaan jos jää kahdet "menkat" peräkkäin tulematta..
Harmittaa kyllä jos täytyy taas vaihtaa, mutta ei kai tässä muukaan auta jos tilanne ei muutu.
 
nainen 18v.
Gyne neuvoi minua vaihtamaan Mercilonit Zoelyyn niiden kautta minulle ilmenneen migreenin takia. No, olen nyt napsinut näitä zoelyitä pian 5 kk ja pakko sanoa, että ne tekevät minut hulluksi. Itken pienimmistäkin asioista, saan ihmeellisiä suru/masennus- kohtauksia ja mielialat heittelevät laidastalaitaan. Haluttomuus on myös suuri ongelma, sillä nykyään seksi ei vaan kiinnosta alapään kuivuuden takia. Migreeni-kohtauksia en ole pahemmin saanut pillereiden käytön aikana ja ihoni on päinvastoin muuttunut paremmaksi.
Taitaa silti olla parempi vaan laittaa nämä pillerit vaihtoon, jotta saisin seksielämäni ja positiivisen elämänasenteeni takaisin!
 

Yhteistyössä