zithromax-kuuri korvatulehdukseen lapselle, onko hyvä kuuri?

  • Viestiketjun aloittaja kkuu
  • Ensimmäinen viesti
kkuu
Alkuun sai Kefexin-kuurin jota käytettiin 3pvä,ei apua, tänään vaihdettiin zithromax-kuuriin,jota otetaan kolmena päivänö 5ml. Onko tuo yleisesti ottaen hyvä läöke, kokemuksia?
 
"minnis"
On erittäin laajakirjoinen. Toivottavasti riittävän pitkä, nämä turhan laajakirjoiset antibiootit ovat tk-lääkäreiden lemppareita. Kannattaa ehdottomasti muuten aloittaa relatipat tms vatsansuojaksi!!!
 
"aloittaja"
[QUOTE="minnis";29746010]On erittäin laajakirjoinen. Toivottavasti riittävän pitkä, nämä turhan laajakirjoiset antibiootit ovat tk-lääkäreiden lemppareita. Kannattaa ehdottomasti muuten aloittaa relatipat tms vatsansuojaksi!!![/QUOTE]

joo maitohappobakteerit meillä normistikin käytössä.
 
"vierailija"
Tuo Zithromax on menettänyt tehoaan - juuri juttelin aiheesta korvalääkärin kanssa - ja viimeisimpien tutkimusten mukaan tehoaa enää 40 % bakteereista. Korvatulehduksen parantuminen lääkkeen jälkeen vie usein vielä viikon-parin verran eli en olisi kolmen päivän jälkeen lähtenyt vaihtamaan uuteen lääkkeeseen. Kolmen päivän jälkeen kannattaa mennä lääkäriin vain, jos kuume ei ole laskenut; jossain muuallakin ollee silloin tulehdus - antibiootti laskee korvatulehduksen (mahdollisen) kuumeen heti. Ohjeet, jotka minä olen saanut ovat olleet: kuuri loppuun ja tarkastus noin neljän viikon kuluttua. Ditrim Duplo ei ole meillä koskaan auttanut. Parhaan avun on antanut Amorion comp.
Läntisessä euroopassa on maita, joissa lasten korvatulehdusta ei lääkitä antibiooteilla koskaan - toki fakta on, että oikeaan aikaan (!) annettu lääkitys voi parantaa tulehduksen. Tuosta edellisestä lauseesta huolimatta olen aina noudattanut suomen lääkäreiden ohjeet kirjaimellisesti - onneksi meillä ei; yhtä poikkeusta lukuunottamatta; tulehdus ole ollut kivulias. Särkylääkkeiden sijaan tuolloin oli onneksi hankittuna puuduttava korvatippa - vaikutus alkoi heti!
Jaksamista sinulle ja pienelle potilaalle!
 
"aloittaja"
[QUOTE="vierailija";29746110]Tuo Zithromax on menettänyt tehoaan - juuri juttelin aiheesta korvalääkärin kanssa - ja viimeisimpien tutkimusten mukaan tehoaa enää 40 % bakteereista. Korvatulehduksen parantuminen lääkkeen jälkeen vie usein vielä viikon-parin verran eli en olisi kolmen päivän jälkeen lähtenyt vaihtamaan uuteen lääkkeeseen. Kolmen päivän jälkeen kannattaa mennä lääkäriin vain, jos kuume ei ole laskenut; jossain muuallakin ollee silloin tulehdus - antibiootti laskee korvatulehduksen (mahdollisen) kuumeen heti. Ohjeet, jotka minä olen saanut ovat olleet: kuuri loppuun ja tarkastus noin neljän viikon kuluttua. Ditrim Duplo ei ole meillä koskaan auttanut. Parhaan avun on antanut Amorion comp.
Läntisessä euroopassa on maita, joissa lasten korvatulehdusta ei lääkitä antibiooteilla koskaan - toki fakta on, että oikeaan aikaan (!) annettu lääkitys voi parantaa tulehduksen. Tuosta edellisestä lauseesta huolimatta olen aina noudattanut suomen lääkäreiden ohjeet kirjaimellisesti - onneksi meillä ei; yhtä poikkeusta lukuunottamatta; tulehdus ole ollut kivulias. Särkylääkkeiden sijaan tuolloin oli onneksi hankittuna puuduttava korvatippa - vaikutus alkoi heti!
Jaksamista sinulle ja pienelle potilaalle![/QUOTE]

meillä kuume ei laskenut kefexinillä,eikä korvakipu asettunut yhtään. Itsellä aikuisiällä ollut korvatulehdus ja oikealla antibiootilla pahin kipu ja paine laantunut jo vrk:ssa.

Kiitos sinulle infosta ja tsempeistä :)
 
"vierailija"
Olen tuo #6 - ja voi kurja sentään teidän potilasta. Jouduin googlettamaan, että mikä myringiitti on - ja nyt on ihan "huono omatunto" kun ihan perus välikorvantulehduksesta kirjoittelin.
Toivottavasti teillä on tilanne helpottanut ja kivut kaikonneet!!
 
vieras*
Laajakirjoinen antibiootti jota yleensä käytetään muuhun vakavampaan tulehdukseen kuin korvatulehdukseen. Meillä terveyskeskuksen lääkäri oli määrännyt ko. Lääkettä ja tulehdus ei mennyt ohi, korvalääkäri ihmetteli miksi lapselle oli määrätty tulehduksen hoitoon heti ensimmäiseksi ko. Lääkkeen.
 
"aloittaja"
[QUOTE="vierailija";29756600]Olen tuo #6 - ja voi kurja sentään teidän potilasta. Jouduin googlettamaan, että mikä myringiitti on - ja nyt on ihan "huono omatunto" kun ihan perus välikorvantulehduksesta kirjoittelin.
Toivottavasti teillä on tilanne helpottanut ja kivut kaikonneet!![/QUOTE]

ei hätää:)

Oireet on helpottaneet kyllä, lapsella oli siis molemmat, myringiitti ja välikorvantulehdus.
 

Yhteistyössä