Z-line Twin Rider

nn
nostetaas taas jos jollain lisää käyttökokemuksia! :) ens viikolla ois tarkotus mennä katsomaan näitä jo kolmannen kerran... eli kiinnostus ois kova! Saas nähdä tarttuvatko mukaan!
 
Eli pojilla tulee tasan 2v ikäeroa. Luin koko keskustelun Z-line Twin Ridereista ja jäi harmittamaan se että ala-istuinta ei saa makuuasentoon. Britaxin B-Dualeissa on taas aika köyhän näköiset eturenkaat. Eli dilemma on että mitkä sitä ostaa. Phil & Tedsit on poissa laskuista jo ihan hintansakin vuoksi.
 
Peippis
Meillä pohdinnan alla myös tuplat . Ainoa eri teihin muihin on se , että meillä lapsukaisilal tulee ikäeroa 3v1,5kk. Moni miettii nyt miksi hemmetissä edes harkitaan tuplien hankintaa. Vastaus: no siis kolmevuotias ei todella ( meillä ainakaan) jaksa tarpoa kunnon loskakeleillä ja helsingissä ainakin tulee semmosia lumipyryjä talvella että itsekin tekisi mieli jäädä kotiin kunnon pyörittävillä viimoilla ja mahdollista se ei valitettavasti useinkaan ole .

Meidän kolmevuotias on reipas juoksee ja leikkii normaalsiti muta se kyllä väsähtää tosiaan ihan sitten päiväuniaikaan ja mietittiin että en kyllä pääse lasten kanssa yhtään mihinkään jos ei tuplakiesejä hankita. Esikko nukahtaa edelleen rattaisiin seim matkalla Hopp Lopista kotiin <3 Ja nukkuu kotosallakin edelleen päikkärit.

Eilen käytiin kokeilemassa Z-lineja. Kaikki muut ollaankin jo koeajettu ja itse oon aika vaunutietonen kaikki merkit ja mallit suomessa läpi koluttu ja omassa tallissakin vaikka kuin monet ollut a monet on edelleen X)))

Joku muukin täällä sanoi että yllättyi että olivat nin hyvät nuo z -linet ollakseen niin edulliset. Itse miehen kanssa hämmästeltiinsamaa. Kokeiltiin esikko sekä alle että päälle että itse rattaan istuimeen ja täytyy sanaoa etä ph:sta ei ole meidän vaa-assa vastusta näille Z-lineille. Materiaalit eivät ole laadukkaammat. Ph: ssa häitisee sisaristuimen niskassa oleva metalitanko eivätkä ole kovin pehmustetut muutoinkaan.

Britaxit jää ostamatta noiden pienten renkaiden takia sillä minusta ainakaa Helsingin taajama alueilla ei te pienirenkaisilal kieseillä mitään kun tulee se totinen lumipyry jossa briot ja emmaljungatkin on koetuksella.

Taidan käydä vielä tänään katsomassa noita z.lineja ja sovittamassa esikkoa kyytiin , mutta uskon että ne meille tulee ( vaikka tosiaan onkin TODELLA tylsän väriset)
 
Jonina
Alkuperäinen kirjoittaja Mintti:
Meillä on ollut Z-linet käytössä toukokuun alusta. Me ostettiin ne nimen omaan niiden näppärän koon vuoksi, leveys 62 cm ja pituus 95 cm aisa
alas käännettynä. Asutaan viidennessä kerroksessa ja halusin kärryjen mahtuvan hissiin. Isompi lapsi mahtuu hyvin ylös ( reilu 90 cm) mutta ei oikein tykkää nukkua, istuin on aika suorassa ja niska ei saa tukea. Mielestäni hinta laatusuhde on ollut hyvä. Painoa en tiedä, mutta mukavasti olen kärryt saanut kasaan ja autoon kun on ollut tarvetta. Isoja kääntyvät etupyörät ovat hyvät ja ne saa lukittua tarvittaessa. Jos kyydissä vain isompi lapsi ylhällä sisaristuimessa tulee vaunuita kiikkerämmät kun painopiste on ylhällä. Kulkee kapeutensa vuoksi hyvin julkisissa liikennevälineissä. Ja saa nostettua molemmat lapset kyydissä.
Minulla oli täysin sama syy ostaa Z-linet kuin yllä eli näppärä koko ulkomitoilta käytössä ollessaan. Kasassa en ole mitannut, koska näitä rattaita en juuri autolla kuljettele. Ulkomitat ovat jopa pari senttiä pienemmät kuin pienimmän P&T-mallin eli Sportin mitat. P&T on minulla ollut kovasti ostoslistalla ja näihin törmäsinkin ihan sattumalta muuta lastentarviketta hakiessani. Ihan käytännön syiden takia haluan päästä hissillä vaunujen kanssa. Meillä hissin ovi asettaa rajoituksen, on max. 96 cm eli käytännössä kaikki kaksostenrattaat, joissa istutaan vierekkäin ovat liian leveät. Samoin hissi on aika lyhyt eli mahtuakseen vielä itsekin mukaan ratas ei saisi olla 105 pidemmät.

Meillä on 3v. ja 2 kk lapset. Ihan sama kuin P&T Sportissa eli jos isompi istuu päällä olevassa sisaristuimessa ja vauva on alla, kuomua ei saa isomman päälle. Sen sijaan vauvalla on hyvät oltavat alla. Joku jo mainitsikin, että isomman jalat tulevat kantokopan jalkatilan päälle näin ison istujan ollessa kyydissä. Kehittelen tässä parhaillaan, että mitä siihen saisi laitettua syksyn märkäkeleillä, ettei vauva kastu/ rapaannu.

Joku vertasi Britaxiin ja jos tosiaan ulkomitoilla ei ole väliä, onhan siinä talvea ajatellen suojaisempaa olla. Minulle ne olivat liian rohjot, itse en tykännyt.

Sekin on plussaa, että hinta sisältää jo sen sisaristuimen ja sadesuojan. Ja olihan sillä hinnalla myös aika paljon merkitystä, Z-line Twin Riderit kun olivat P&T Sportteihin verrattuna puolet halvemmat!
 
Jonina
Vielä korjaus tuohon ensimmäiseen viestiin (joudun kirjoittamaan aina uuden kun en laiskuuttani jaksanut kirjautua). Hissin mitat ovat siis 106 x 66 cm (oven kohdalta), ei valitettavasti 96 kuten aiemmin kirjoitin.

Ja kuva on napattu Lastentarvikkeen sivuilta eli jos linkki ei toimi, ovat saattaneet muuttaa sivuja.
 
"Jonina"
Nyt käyttökokemusta jo hankkineena voin kyllä näitä lämpimästi suositella, pärjää näppärästi sekä maastossa, että julkisissa kulkuvälineissä sekä kaupungilla kulkiessa kapeuden ansiosta. Ja yllätyksekseni totesin, että kuomu mahtuu sittenkin ylös, vaikka isompi istuisi ylhäällä sisaristuimessa, se on sen verran isompi/korkeampi kuin itse istuin. Meidän 3v nukkuu ylhäälle kiinnitetyssä sisaristuimessa jos väsyttää, se on sen verran kallellaan taaksepäin.
 
Odottaja täälläkin....
NOSTO! :D

Onko käyttökokemuksia lisää?? Tässä just mietin kyseisten rattaiden hankkimista.... Ikäeroa lapsille tulee 1v7kk Itellä mietityttää kans se, että sisaristuimeen ei oo kuomua. Mut siis sellasii irtokuomuja on jossain myynnissä? Missä ja niistä kokemuksia?

Ja mites sit ku lapset kasvaa, ja alakerrassa istuva pieni alkaa touhottaa - jääkö helposti kädet niiden pyörien väliin - näytti jotenkin pelottavalta se....
 
Vierailulla....
Nostelen taas...

Kyllä nuo rattaat on nyt vakavasti meillä harkinnassa. Ensi viikolla pitää käydä vielä miehen ja pojan kanssa koeajamassa ne uudemman kerran.

Löysin googlettamalla sisaristuimeen esim tällaisen, onkohan kellään kokemuksia käytöstä, tai jostain muista kuomuista tms?
http://www.muksutalli.fi/tuote/312/sunshine-kids-kuomu
 
"Glow"
Minuakin kiinnostaisi mistä löytyisi kuomu sisaristuimeen, kun istuin takana. ?? Yritin yhdestä nettikaupasta englannista tilata eräänlaista aurinkosuojaa, mutta en ikinä saanut tuotetta :( Lopulta lähettivät väärän tuotteen.... Olen nähnyt semmoisen auton turvaistuimeen tarkoitetun taipuisan kuomun jonka saa nipsuilla kiinni tähän sisaristuimeen.

Meillä on nuo rattaat ollu nyt vuoden. Välissä kokeiltiin carenan double swingejä kun tuntu että aina lapset nukahti, kumpikin ulkoillessa. Tällöin olivat noin 1,5v ja 6-9kk
Nyt siirryimme takaisin Z lineihin. Olen tosi tyytyväinen :)
Kapeat, mahtuu lähes missä vaan liikkumaan!
Mietinpä vaan, että voisko nuo Z linet ottaa laivalle mukaan?? mahtuuko silja linen promenade hyttiin....? hmmh
 
"Enna"
Ilmeisesti vauvalle olisi hyvä olla kantokoppa vai onko samalla tavalla kuin P&T:ssä, että vauvalle voi halutessaan vain pehmustaa sen istuimen?

Tietäiskö kukaan mahtuuko Teutonia Mistralin pehmeä koppa niihin tai olisko mittoja minkä kokoinen kopan tarvitsisi olla?

Onko vauvalle takana työntäjän puolella jotain suojaa vrt P&T:n muoviläpyskä
 
Srita
[QUOTE="Enna";23870821]Ilmeisesti vauvalle olisi hyvä olla kantokoppa vai onko samalla tavalla kuin P&T:ssä, että vauvalle voi halutessaan vain pehmustaa sen istuimen?

Tietäiskö kukaan mahtuuko Teutonia Mistralin pehmeä koppa niihin tai olisko mittoja minkä kokoinen kopan tarvitsisi olla?

Onko vauvalle takana työntäjän puolella jotain suojaa vrt P&T:n muoviläpyskä[/QUOTE]

Meillä mahtui vauva alle pehmeässä Emman kantokopassa, jossa on oma kovike pohjassa, tässä linkki http://www.netanttila.com/products/xlarge_400x564/8842536.jpg
. En tiedä kauanko olisi talvivauva päällysvaatteissaan mahtunut, koska suhteellisen pieni se tila on kuitenkin, niinkuin P&T:ssa. TIetysti myös P&T:n pehmeä kantokoppa mahtuu.

Minulla on vertailua myös P&T:n Vibe-malliin. Niissä suurempi ero kuin Sport-mallin kanssa. Jos miettisin P&T:n Sporttia verrattuna z-lineen, ottaisin z-linet lähinnä hinnan vuoksi. Vibessä on sitten taas sen verran plussia esim. toisen tyyppinen kätevä jarru, oma kuomu myös takana istujalle jne.

Jos taas on merkityksellistä saada kova kantokoppa tai lapset ovat hyvin pienellä ikäerolla ja ei ole rattaiden koolla niin merkitystä, ottaisin varmaan Britaxin Dualit, niissä ehkä enemmän variaatiomahdollisuuksia.
 
"..."
meillä tytöillä ikäeroa 1v10kk ja olihan ne alkuun pienen ja uhmakkaan kanssa kätevät MUTTA.meidän 2 v kun sai uhmakohtauksia ja piti laittaa yläistuimeen niin ensinnäkin, valjaat liian väljät, eikä saanu kiristettyä niin paljon että pysyis tuo 10kg likka niissä, toiseks ne tuntu keikkaavan :O varsinkin kun se isompi niissä heilu kun sen uhmakohtauksen sai.

vauva nyt 6kk eikä todellakaan enää mahtuis kaikkien talvikamppeiden ja emman kantokopan kanssa sinne alas, eli miten sen sais sitten pysymään siellä :/ sisaristuimeenkaan ei pysty laittamaan tuota pikkusta vielä.

ja se että meillä molemmat nukkuu edelleen vaunuissa kun ollaan aika paljon niillä liikenteessä, vaihdettiin sitten dorjanin vierekkäisiin mutta ne on taas liian painavat tälläselle pikkunaiselle joten nyt harkinnassa sitten ollut britaxin b-dualit tai sitten uudet Hauck Duett merkkiset.nelipyöräset ehdottomasti pitää olla, kolmipyöräset on enemmän kiikkuset!
 

Yhteistyössä