Ystävyydestä kysyisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piiloudun harmaaksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piiloudun harmaaksi

Vieras
Mietin tämmöstä:
Tuolla tapaillaan ja etsin ystävää -puolella monet nuoret parikymppiset äidit etsii ystäviä ja saavat sitten hurjasti vastauksia, että hei, minäkin ole yksinäinen jne.. eli ystäviä ja kyläily yms. seuraa hakee paljon 20-35-v äitejä ja nämä myös aktiivisesti vastaavat.

Tässä ikäluokassa pienten lasten äitejä on paljon.

Kysyisin: oletteko saaneet pysyviä tai pitkäaikaisia hyviä live-ystäviä tämän foorumin kautta? Onko yhteydenotot tuottaneet siis tulosta?

Ettekö ihan oikeasti löydä kavereita äiti- ja perhepiireistä tai vastaavista paikoista, missä äidit käy? Tätä kysyn siksi, että juuri näissä mammakerhoissa on tosi paljon nuoria äitejä, kavereitakin ovat keskenään, jotka sitten tutustuvat toisiinsa siellä. Vanhempia äitejä siellä on vähän ja ne vähät istuvat itsekseen tai ovat yksin.

Niinikään kysyn, miksi avoimeksi ja hyväksyväksi itseään tituleeraavat nuoret äidit eivät edes juttele vanhemman äidin kanssa näissä mamma-kerhoissa??
Jos kahvipöydässä ottaa osaa keskusteluun, tulee tunne että tunkeilee, ettei nuoremmat ihan oikeasti halua että se vanhempi äiti-ihminen osallistuu heidän juttuihinsa.
Samaa arkea kuitenkin eletään kuin nuoremmatkin, elämää vain on takana enemmän tai erilaisempaa.

Lisäksi kysyisin, mistä kummasta yli 35-v äidit löytää kavereita?? Ikäistään pikkulasten äiti-seuraa.
Kun ei perhe-mammakerhoista, kun ei täältä ja kun ei ennestään ole - mistä siis???

Alkuperäinen kirjoittaja piiloudun harmaaksi:
Mietin tämmöstä:
Tuolla tapaillaan ja etsin ystävää -puolella monet nuoret parikymppiset äidit etsii ystäviä ja saavat sitten hurjasti vastauksia, että hei, minäkin ole yksinäinen jne.. eli ystäviä ja kyläily yms. seuraa hakee paljon 20-35-v äitejä ja nämä myös aktiivisesti vastaavat.

Tässä ikäluokassa pienten lasten äitejä on paljon.

Kysyisin: oletteko saaneet pysyviä tai pitkäaikaisia hyviä live-ystäviä tämän foorumin kautta? Onko yhteydenotot tuottaneet siis tulosta?

Ettekö ihan oikeasti löydä kavereita äiti- ja perhepiireistä tai vastaavista paikoista, missä äidit käy? Tätä kysyn siksi, että juuri näissä mammakerhoissa on tosi paljon nuoria äitejä, kavereitakin ovat keskenään, jotka sitten tutustuvat toisiinsa siellä. Vanhempia äitejä siellä on vähän ja ne vähät istuvat itsekseen tai ovat yksin.

Niinikään kysyn, miksi avoimeksi ja hyväksyväksi itseään tituleeraavat nuoret äidit eivät edes juttele vanhemman äidin kanssa näissä mamma-kerhoissa??
Jos kahvipöydässä ottaa osaa keskusteluun, tulee tunne että tunkeilee, ettei nuoremmat ihan oikeasti halua että se vanhempi äiti-ihminen osallistuu heidän juttuihinsa.
Samaa arkea kuitenkin eletään kuin nuoremmatkin, elämää vain on takana enemmän tai erilaisempaa.

Lisäksi kysyisin, mistä kummasta yli 35-v äidit löytää kavereita?? Ikäistään pikkulasten äiti-seuraa.
Kun ei perhe-mammakerhoista, kun ei täältä ja kun ei ennestään ole - mistä siis???

Täällä 35v äiti kaipailee myös ystäviä. Olen sen verran ujo, ettei tule helposti juteltua, vaikka muuten puhelias olenkin.

Musta toi, että etsii ystävää ilmoituksella, on väärä pää lähteä liikkeelle.

Täälläkin törmää ihmisiin, joista pitää, joiden kanssa on samaa mieltä -tai aivan eri mieltä- mutta joiden kanssa silti on kiva vaihtaa ajatuksia.

Ja siitä on hyvä lähteä.

Tosin minusta ystävyys ei vaadi välttämättä lainkaan henkilökohtaista kontaktia, olen kai huono sanomaan. :xmas:

Nostan.
Töllin ruusa: miksi mielestäsi se, että ilmoituksella hakee ystävää, on väärä pää lähteä liikkeelle??

Täällähän on tuo palsta, jossa haetaan kavereita: tapaillaan, kirjoitellaan jne.

Ei, ystävyys ei vaadi välttämättä henk.koht. kontaktia, vaan voi olla sähköp.ystäviä ja kirjeystäviä mutta ne eivät korvaa henkkoht. kontaktia ihmiseen, ainakaan lapselle ei netin kautta saa leikkikaveria. :) !!

Kouvolan lähistöltä: harmi. asun ihan eri puolella suomea. :(

No muutettua tänne runsas vuosi sitten oon tän palstan kautta löytänyt pari äitiä,joiden kanssa tavataan.
Noissa kerhoissa en pahemmin ole käynyt,kun uniaika pikkuisella juuri silloin.
Niin toinen on alle 30 ja toinen yli 30.
Sit mulla on muutama netti-kaveri itelläni.
Mielummin tykkään henk.koht, kyläilystä,tällöin lapsetkin saa seuraa itelleen.

Mie en ees saanut ensimmäistäkään yhteydenottoa :'( Edelleenkin on ilmoitus tuolla tapaillaan palstalla. Harmi sinänsä, kun tuntuu, että kaikki kaverit joilla olisi päivisin aikaa alkaa olla palaamassa työelämään vuoden vaihteessa viimeistään tai lähti syksyllä opiskelemaan. Kaiken lisäksi menetin yhden hyvin tärkeän tukipilarin mammaporukassa, kun Melle kuoli. Toivotaan nyt että joskus vielä löydän jonkun ihmisen elämääni.. :'(

Niin ja tuossa meijän leikkipuistossa käy 5-6 kpl perhepäivähoitajia, jotka ovat iältään n. 50-60vuotiaita, no saanhan heistä seuraa, mutta.:Ei se ole sama asia kuin oman ikäinen seura. Lisäksi olen saanut naapurintädistä ystävän (vaikkakin hän on yli 10 vuotta vanhempi minua ja erilaisessa elämäntilanteessa) ja tavataan ainakin kerran viikossa kun käydään yhdessä jumpalla. Omanikäinen, samanlaisessa elämäntilanteessa oleva ja LÄHELLÄ ASUVA oikea seura on kyllä ollut tiukassa.

Niin laitanpa vielä senkin, että ehkä en ole tarpeeksi aktiivisesti jaksanut etsiä, kun en yksinkertaisesti halua mennä avoimeen päiväkotiin (joka tosin on aika kaukana), koska sinne ei saa esikoista ees ottaa mukaan (ikärasismia ) ja muskari joka on ihan lähellä on just meijän päikkäriaikaan. Niin ja neuvolassa jututtelen äitejä, mutta.. Oisko vähän noloa alkaa kyselemään sieltä "kaveriksi" tuikituntemattomia ihmisiä.. :ashamed:

*syvä huokaus*

Niin joo, netti"ystäviä" on muutama. Ja sit on semmosia "iäkkäämpiä" ihmisiä, joiden kanssa tapaan myös.. Ne on leskiä, yleensä n. 45-60 vuotiaita. Niiden kanssa lapsista puhuminen jne on vähän vaivalloista ja väkinäistä. Eli sieltäkään ei tule tähän "äitikaveriasiaan" helpotusta.

Luulisi että niiden pinnallisten kavereiden saaminen ei ole vaikeaa. Mutta jos kaipaa ystävää niin se onkin sitten hieman mutkikkaampi asia. Ystävät vaan tulevat elämässä eteen, ei niitä etsimällä löydä. Ystävyyteen kun tarvitaan paljon muutakin kun se että "ai sullakin on samanaikäinen lapsi".
Itse olen löytänyt ystävän ihan vahingossa tämän palstan kautta B) Ja täysin etsimättä.

Alkuperäinen kirjoittaja piiloudun harmaaksi:
Nostan.
Töllin ruusa: miksi mielestäsi se, että ilmoituksella hakee ystävää, on väärä pää lähteä liikkeelle??

Täällähän on tuo palsta, jossa haetaan kavereita: tapaillaan, kirjoitellaan jne.

Ei, ystävyys ei vaadi välttämättä henk.koht. kontaktia, vaan voi olla sähköp.ystäviä ja kirjeystäviä mutta ne eivät korvaa henkkoht. kontaktia ihmiseen, ainakaan lapselle ei netin kautta saa leikkikaveria. :) !!

Kouvolan lähistöltä: harmi. asun ihan eri puolella suomea. :(

Siksi, kun on vaikeaa löytää samanhenkistä ystävää tiettyjen kriteerien mukaan.

Kai se niinkin onnistuu, mutta varmasti tulee vastaan monta, joiden kanssa ei vaan synkkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Luulisi että niiden pinnallisten kavereiden saaminen ei ole vaikeaa. Mutta jos kaipaa ystävää niin se onkin sitten hieman mutkikkaampi asia. Ystävät vaan tulevat elämässä eteen, ei niitä etsimällä löydä. Ystävyyteen kun tarvitaan paljon muutakin kun se että "ai sullakin on samanaikäinen lapsi".
Itse olen löytänyt ystävän ihan vahingossa tämän palstan kautta B) Ja täysin etsimättä.

Täysi peesi tähän.

en kyllä ymmärrä tuota jos joku tuntee etteivät nuoremmat halua seuraansa vanhempia äitejä(siis mamma kerhoissa).

minä olen meillä päin ollut aikoinaan joka mammakerhossa missä kävin nuorin! olin 22v kun ekoja kertoja kävin muut olivan siitä 28v-34 mutta ihan yhtenäinen porukka meistä tuli, ja ensimmäinen äiti ystäväni keneen tutuistuin on minua 20v vanhempi,hällä saman ikäinen lapsi ku mitä minä! ja nuorin oli tuolloin 3v.

-että ei se ole aina se fyysinen ikä tärkeintä =) rohkeasti vaan. kaikki äiti ystäväni on oikeesti mua vanhemia 3-10v eikä haittaa yhtään,hyvin viihdytään yhdessä=). lisääkin ystäviä vielä mahtuu..jos pk-seudun lähistöltä joku ystävää kaipailee=)

Olen myös itse "vanhempi" äiti enkä ole kyllä koskaan kokenut oloani vaikeaksi tai tungettelevaksi mammakerhoissa. Siellä käynkin aktiivisesti jotta itsellänikin olisi seuraa. En tuntenut paikkakunnalta ketään, kun muutimme mutta nyt on jo tuttuja löytynyt, juuri noista kerhoista. Syvemmällä tasolla puhuttaessa YSTÄVÄ vaatiikin jo ehkä pidemmän tutustumisajan ja kun muksut pyörii jaloissa on se alkututustuminen oikein syvällisesti ehkä hankalaa. Heili arasteli pyytää suoraan kaveria mutta juuri näinhän ne kaveruussuhteet syntyvät.. rohkeasti vaan! Itse olen muutamille sanonut kerhoissa: "kun lapsilla näyttää synkkaavan ja meilläkin juttu lentää, niin miksei tavattaisi myös kerhon ulkopuolella?" Muutamien kanssa juttu kuivunut kasaan mutta muutamat ovat jääneetkin..
Niin ja meillä kyllä saa esikoinen olla kerhoissa mukana. Pyrin aina menemään vain nuorimmaisen (2v) kanssa mutta mikäli tilanne vaatii niin isoveli(pian 5v) tulee srk ja mll kerhoon mukaan eikä koskaan ole pois käsketty. Oletko Heili kysynyt asiaa kerhonvetäjiltä?
Onneksi on myös tämä netti missä saa "höpötellä" sitä livekaveria ootellessa ;)

En ole edes ystäviä etsinyt, vaikka aika yksinäinen olinkin äitiyteni kanssa. Ikäloppuja ensisynnyttäjiä ei kuitenkaan joka oksalla kasva, onneksi nuoria ja mukavia äitejä on tielle tupsahtanut. Ja täältäkin on jotain "käteen" jäänyt :wave:
Mihin muuten erakkko tarvii live-kaveria? :whistle:

Minä olen löytäny parikin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
En ole edes ystäviä etsinyt, vaikka aika yksinäinen olinkin äitiyteni kanssa. Ikäloppuja ensisynnyttäjiä ei kuitenkaan joka oksalla kasva, onneksi nuoria ja mukavia äitejä on tielle tupsahtanut. Ja täältäkin on jotain "käteen" jäänyt :wave:

Yksin on tylsä syödä? :p

Ehkei sitä edes olisi niin erakko, jos olisi enemmän ei jatkuvaa tapaamista vaativia ystäviä?

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:

Ehkei sitä edes olisi niin erakko, jos olisi enemmän ei jatkuvaa tapaamista vaativia ystäviä?

Niinpä.

Vaadin, että jatkamme samalla linjalla :D

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:

Niinpä.

Vaadin, että jatkamme samalla linjalla :D

=) Sovittu.

Tähän on hyvä yhtyä.

Musta on nykyään tullut niin kranttu, että mielumin vietän vähäisen vapaa-aikani oman itseni kanssa, kuin sellaisessa seurassa joka ei oikeasti kiinnosta. Ahditun vain sellaisesta. :whistle: Mä en sitäpaitsi jaksa jauhaa hiekkiksellä siitä minkäväristä kakkaa kenenkin kullannupulla minäkin päivänä on ollut. Muutenkaan ei tahdo jutut mennä aina yksiin muiden mammojen kanssa. Juu tiedän, mä oon outo. B) Mutta mulla lienee oikeus siihen. :saint:

:wave: Olen löytänyt yhden tosi läheiseksi tuleen ystävän sen tavataan-palstan kautta ja yhden toisenkin mesekaverin kauempaa. Huolisin enemmänki, mutta olen vissiin vähän näkymätön täällä. Ketään ei kiinnosta vaikka usein kommentoinkin ketjuja..

Olen itse keski-ikäinen äiti jolla on kuopus jo 10 v. Olen täältä saanut jonkin verran kavereita sekä pari kolme oikein hyvää ystävää kenen kanssa olen yhteydessä suhteellisen paljon. Tää paikkakunta jossa asun niin täällä on vaikeeta saada kontaktia vähän nuorempiin äiteihin, katotaan kuin halpaa makkaraa, poikkeuksiakin on mutta mun ystävät ovat muualla kuin omalla paikkakunnalla. En ole koskaan ollut oikein kerhoihmisiä, molemmat tytöt ovat käyneet kerhoissa mutta itse olen välttänyt niihin menemistä, enhän oikein osaa keskustella näiden nuorempien kanssa vaikka olisikin samoja aiheita kuten lapset ym asiat.

Niin, ja ai niin.
Jotkut kirjoitti kriteereistä.
No, en ole itse asettanut kriteereja. Olen kertonut hakuilmolituksessa kuka ja mitä olen. Lyhyesti. EI ikävaatimuksia, ei harrastusvaatimuksia.

Ei ystävyydeksi tosiaankaan riitä -eikä kaveruudeksi- se, että ollaan äitejä, ei edes sama ikäluokka,ei samanlainen elämäntilanne tms. Minun paras ystävä elää aivan erilaista elämänvaihetta kuin minä nyt. Tutustuimme samanlaisessa elämäntilanteessa: kaksi yh:ta uudessa vuokrakerrostalossa. Haikeudella muistelemme niitä aikoja, kun hiippailtiin rappukiäytävässä aamutakki päällä toistemme luo kylään: kaveri tuli iltakaljojen kanssa, minä leivoin "liikaa" pullaa ja menin pullakorin kanssa.. tai kun parvekkeella juteltiin sinkkuillanvietosta ravintolassa ja miehistä, ja ohi meni joku naapuri, joka kuuli varsin suorasanaista keskustelua ja repesi melkein nauramaan.. sitten tajuttiin itsekin mitä puhutaan ja missä :)

Yhteistyössä