Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:Alkuperäinen kirjoittaja R u u s u t a r h a:Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:Just joo... Enpä tullutkaan ajatelleeksi, että tohtorithan tällä palstalla nyt kaverin painosta väittelee. :/
Lue
ko. tautia sairastanut
Niin olen minäkin monien mielestä sairastanut ja sairastan edelleen, mutta en omasta mielestäni, koska tiedän, että tämä on mun normipaino. Samoin aikoinaan minulla on diagnosoitu keskivaikea synnytyksenjälkeinen masennus ja määrättiin terapia ja lääkkeet. Söin niitä viikon, kunnes tajusin, että olen täysin terve ja heitin lääkepurkin pois. Enkä ole sen jälkeen mistään masennuksesta kärsinyt. Mielensairaudet kun voidaan ihmisellä diagnosoida aika helposti ja yhtä helposti niistä ihminen voi "parantua", kun itse tajuaa olevansa täysin terve. Tässä lääkeyhteiskunnassa ihmisille annetaan diagnooseja aika heppoisin perustein ja kun ihmiselle annetaan diagnoosi, hänen "sairautta" aletaan hoitaa lääkkeillä ja terapioilla. Vaikka useimmiten sairautta ei ihmisellä oikeasti ole ja hänet vain pakotetaan uskomaan siihen, että hänen mielensä on sairas. Miten muutenkaan tässä lääkeyhteiskunnassa? Muutenhan korkeasti koulutetut lääkärit jäisivät ilman töitä ja lääkeyhtiöt ilman huippuvoittoja, jos ihmiset tajuaisivat olevansa kunnossa. Koko lääkefirmat ja useat diagnoosit täyttä kusetusta: näin meillä hoidetaan lääkkein ja pakkohoidoin terveitä ihmisiä vain sen takia, että lääkefirmojen pomot saavat suuria palkkioita. Kusetus samaa sarjaa rokotteiden kanssa. :/
ÄRG!
Mite tuo nyt liittyy aiheeseen???!!!!!!!
Ihan tiedoksi olen ihan samaa mieltä tuosta ja en edes ota rokotteita tai käytä lääkkeitä, mutta anoreksia mulla on ollut. Ei muitten mielestä vaan ihan omastani. Näin kun jälkikäteen muistelen sitä kun ei syö kun yhden leivän päivässä tai karkkipussin ja sen jälkeen oksentaa perään. Tai on viisi päivää syömättä.
Ja painoin silloin sen 48 kg, joo saman verran kun sä, mutta ihmisillä on erillainen aineenvaihdunta ja vakuuttelin silloin kaikille, että ei ole mitään hätää ja sain lähes kaikki uskomaan siihen.
Kamoon menikö sulta ohi, että ap:n ystävä pyörtyilee ja menkat kärsii ja verenpaine on matala. Ja että ei syö. Hän varmana tuntee tuon ihmisen paremmin kuin sinä.
PYSY AIHEESSA.
Aihe on ap:n ystävällä on anoreksia.
Jos joku on 5kk hoidssa niin silloin se on. Hoitoon on sen verran tunkua, että ei siellä terveitä pidetä. Terapeutit kyllä huomaavat jos joku on sairas.
On olemassa myös ihan oikeesti sairaita ihmisiä, ja valitettavan paljonkin.
Ei ihmisiä muuten vaan kuole anoreksiaan, siksi, että joku on sanonut niille, että on anoreksia. Mulle se tuli ainakin ihan ilman lääkäreitä.