Ystäväni pelastaa maapallon käyttämällä kestovaippoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ja syylistää niitä, jotka käyttävät kertiksiä.

Se, että ystäväni perhe lentää kerran vuodessa ulkomaanreissun etelään ja että perheessä on kaksi isoa, paljon kuluttavaa autoa, joilla ajellaan lyhyetkin matkat ei merkitse mitään, sillä pääasia että käyttää kestoja. Sillä pelastaa maapallon tuleville sukupolville.

Näin on näreet.

Ja jos joku kertiksiä käyttävä elää muuten ekologisesti, niin se ei merkitse mitään sillä kertiksiä käyttävät tuhoavat tämän maapallon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta kuluttaahan kestovaipatkin vettä ja sähköä!

Vaikka kuluttavat vettä ja sähköä ja raaka-aineita valmistuksessa, jää niiden ympäristöhaitat nämäkin tekijät mukaan luettuna, kertiksiä pienemmiksi. Mutta tästä ei varmaan ollut kyse..

Se on sääli jos joku syyllistää. Mä käytän kestovaippoja ja kannustan kyllä ystäviäni (ja ennen kaikkea annan tietoa), mutta koskaan en ketään siitä syyllistä.

Mä en ainakaan ikinä kuuna päivänä kehtais edes tunnustaa, jos käytettäis kestoja.. tai jos karppaisin.. tai jos kävisin kuntosalilla.. tai oikeestaan mitään muutakaan, koska se on PAHA PAHA asia, ja jos mä teen jotain, niin automaattisesti paasaan, tuputan ja syyllistän muita.
v***u

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Mä en ainakaan ikinä kuuna päivänä kehtais edes tunnustaa, jos käytettäis kestoja.. tai jos karppaisin.. tai jos kävisin kuntosalilla.. tai oikeestaan mitään muutakaan, koska se on PAHA PAHA asia, ja jos mä teen jotain, niin automaattisesti paasaan, tuputan ja syyllistän muita.
v***u

Niin, ja sekin on paha asia jos oiot ihmisten vääriä käsityksiä.. Heti tuputat.

Kun mulle joku sanoo, että kestot maksaa enemmän, niin enhän voi olla korjaamatta asiaa. Tai että kestot eivät olisi luontoystävällisempiä.. Nehän ovat ihmisten virheellisiä käsityksiä, joten eikö niitä saisi korjata. Luulisin ainakin...

Kyllä meilläkin käytetään kestoja pääasiassa, mutta ei tulisi mieleenkään syylistää muita kertisten käytöstä, tosin käytänhän minä kertiksiäkin osittain. Toisaalta minä en kuvittele pelastavani maapalloa kestojen käytöllä, vähennän vaan sitä kaatopaikalle kertyvää vaippavuorta omalta osaltani.

Mä en ainakaan syyllistä ketään. Muutos ja pelastus lähtee itsestä ja asenteesta millä sen tekee. Ja millä sitten 'oikeuttaa' jotkut muut tekemisensä.

Mun maailman pelastus lähtee täältä Kauhajoen *piip* kylästä kompostoiden ja kestovaippaillen :D

Pelastautukoon kukin niinkuin tahtoo :attn: *vetää kestovaipan päähänsä* suojaksi maailman pahuudelta ja palstalaisten raivolta.

:xmas:

Mä olen aina varovaisesti, mutta ikävästi ehdottanut niille, jotka haluavat pelastaa maailman, että voisivat vilkaista ympärilleen ja katsoa, voisiko sen pelastamisen aloittaa jostakin lähimmäisestä... Tehdä jotakin hyvää ystävälleen, sukulaiselleen, naapurilleen tai vaikka ihan perheenjäsenelle...

Jos kaikki tekisivät niitä pieniä tekoja, vaikutus olisi jo suurempi.

En koskaan jättäisi tekemättä ekotekoa vain siksi, että suurin saastuttaja maailmassa onkin teollisuus tai Kiina. Minä toimin omassa maailmassani niin hyvin kuin voin -ja tietenkin toivoisin kovin että jokainen tekisi niin. Mutta keskityn siis omaani enkä tuomitse. On kyse samanlaisesta asiasta kuin äänestäminen; siitä yhdestä mitättömästä äänestä tulee kuitenkin yksi siihen suureen joukkoon, joka sanoo sanottavansa ja jolla on jo voimaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Mä olen aina varovaisesti, mutta ikävästi ehdottanut niille, jotka haluavat pelastaa maailman, että voisivat vilkaista ympärilleen ja katsoa, voisiko sen pelastamisen aloittaa jostakin lähimmäisestä... Tehdä jotakin hyvää ystävälleen, sukulaiselleen, naapurilleen tai vaikka ihan perheenjäsenelle...

Minulle hyvä ihmisyys tarkoittaa noin yleensä vastuuni kantamista nin hyvin kuin osaan ja jaksan. Olla hyvä lähimmäinen ja tehdä mitä voin luonnon eteen kuuluu mun mielestä perusasioina ihmisen hyveisiin. Ei millään tavalla tarvitse olla joko tai. Voit olla sekä hyvä lähimmäinen että tehdä parhaasi luonnon eteen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulle hyvä ihmisyys tarkoittaa noin yleensä vastuuni kantamista nin hyvin kuin osaan ja jaksan. Olla hyvä lähimmäinen ja tehdä mitä voin luonnon eteen kuuluu mun mielestä perusasioina ihmisen hyveisiin. Ei millään tavalla tarvitse olla joko tai. Voit olla sekä hyvä lähimmäinen että tehdä parhaasi luonnon eteen.
Mutta ap kertoo ystävästään, että tämä syyllistää muita. Se ei kuulu hyvän lähimmäisen ominaisuuksiin.

Yhteistyössä