Ystäväni on reilusti ylipainoinen. Haluaisin, että hän laihduttaisi, mutta en kehtaa sanoa mitään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ystävästään huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="sondersson";26467990]Yleisen kokotaulukon mukaan tuolla rinnanympäryksellä vaatekoko on 52-54.[/QUOTE]

Yleisen kokotaulukon mukaan tällä vyötärönympäryksellä vaatekoko olisi jotain 60 :D

[QUOTE="vieras";26467972]Mulla 125 cm eikä paidat kyllä tisseistä jää kiinni :ashamed: Mutta kai sä pidät sitten sangen erikoisia vaatteita tjn :D[/QUOTE]

Taidat pitää vaatteita jotka vuodelta 1985 joissa rinnanympärys suurempi kun nykyisissä koossa. Nykyään 125 rinnanympäryksellä vaatekoko on noin 50-54 jos ei ole jotain isojen tyttöjen mallistoa joissa se D merkintä ja vaikka koossa 50 on muutamia senttejä lisää laitettu.

Olet mitä syöt...
Ylipaino tulee vain syömisestä, siitä liiallsiesta kulutukseen nähden.
Toi on sairauksia jotka lihoittaa mutta oikeeesti kuinka moni voi sanoa lihonneensa sairauden eikä syönnin takia?

Mulla oli ylipainoa 30kg. Ja todellakin söin ja söin herkkuja.

Katsoin peilistä itseäni ja viututti suorastaan kun en muka osaa hillitä syömisiäni.
Kukaan muu ei niitä ruokia minun suuhuni laita kuin minä itse.

Nyt tavoitteet on saavutettu nyt... ehkä kilo kaksi mutta nyt olen normaalipainon keskivaiheilla. en liian laiha mutta en tuhtikaan.

[QUOTE="äippä";26468037]Olet mitä syöt...
Ylipaino tulee vain syömisestä, siitä liiallsiesta kulutukseen nähden.
Toi on sairauksia jotka lihoittaa mutta oikeeesti kuinka moni voi sanoa lihonneensa sairauden eikä syönnin takia?
[/QUOTE]
Minä uskon vakaasti, että jokaisella erittäin ylipainoisella se sairaus on siellä pään sisällä. Enkä nyt puhu mistään 20-30 kilon ylipainosta, vaan isommasta. Sen solmun selvittämiseen ei auta kaverin painostus, vaan sitä pitää itse lähteä selvittämään.

Taidat pitää vaatteita jotka vuodelta 1985 joissa rinnanympärys suurempi kun nykyisissä koossa. Nykyään 125 rinnanympäryksellä vaatekoko on noin 50-54 jos ei ole jotain isojen tyttöjen mallistoa joissa se D merkintä ja vaikka koossa 50 on muutamia senttejä lisää laitettu.

En tiedä miltä vuosikymmeneltä kaupassa olevat vaatteet on joista olen ostanut :) Osa tavallista, osa isojen tyttöjen mutta isojen tyttöjen 54 on jo valtava koko vaikka mun vyötärönympäryskin on reilusti yli 130

Alkuperäinen kirjoittaja Ei työ tekemällä lopu;26468060:
Minä uskon vakaasti, että jokaisella erittäin ylipainoisella se sairaus on siellä pään sisällä. Enkä nyt puhu mistään 20-30 kilon ylipainosta, vaan isommasta. Sen solmun selvittämiseen ei auta kaverin painostus, vaan sitä pitää itse lähteä selvittämään.

Olen ihan samaa mieltä! Kyllä mä ainakin tiedostan että mulla ON syömishäiriö, tosin sen tajuamiseen meni muutama vuosikymmen. Käyn jo terapiassa muutenkin joten sen selvittämisen aika on joskus myöhemmin...ahdistun jo silkasta laihduttamisajatuksesta nykyään niin paljon että saatan alkaa oksentelemaan että ei se kyllä ihan tervettä ole...

Yleensä ne vaatteet pitäisi istua muualtakin kuin rinnoista :) Mitä kokoa olet vyötäröltä ja lantiolta? Tiedän kyllä itsekin isorintaisen ongelmat, mutta hassulta tuntuu tuo sinun vaatekokosi, kun ystäväni joka oli 170 cm/85 kg ja F-kupin rinnat käytti kokoa 44...

[QUOTE="vieras";26468066]Olen ihan samaa mieltä! Kyllä mä ainakin tiedostan että mulla ON syömishäiriö, tosin sen tajuamiseen meni muutama vuosikymmen. Käyn jo terapiassa muutenkin joten sen selvittämisen aika on joskus myöhemmin...ahdistun jo silkasta laihduttamisajatuksesta nykyään niin paljon että saatan alkaa oksentelemaan että ei se kyllä ihan tervettä ole...[/QUOTE]
Juu, näin on! Ja vielä kun saisi ihmisille opetettua sellaisen asenteen, että liikunnassa ei ole aina kyse laihduttamisesta. Ylipainoisia aina kannustetaan liikkumaan ihan vaan laihdutuskeinona. Tosiasia kun on että pelkällä liikunnalla harva laihtuu... Mutta liikunnalla onkin sitten paljon muita hyviä puolia ja terveyttä edistävä vaikutus :)

Yhteistyössä