ystäväni oli käyttänyt minun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Entinen pankkivirkailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos ei maksa rahoja suosiolla. Ravintolaa en alkaisi syyttämään, onhan mies voinut väittää, että on vaimon kortti. Kyl mäkin oon käyny miehen kortilla raflassa ostamassa juomia, ei mitään ongelmaa (tosin mies ollut mukana).

Ei tosiaan saa ostaa ikinä kenenkään muun kortilla, pitäis kai aikuisten ihmisten tietää. Jos on samalle tilille käyttöoikeus, pitää kortti hankkia silti omalle nimelle. Missä ravintolassa näin törkeästi toimitaan, ilmiannon paikka!
Kortissa on kukka eli kortti on vielä hyvin naismainen joten ei tosiaan ole voinut luulla että se on miehen. tokihan miehen kortissakin voi kukkia olla, mutta itse ainakin tarkistaisin sellaisen kortin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Onpa taas jännä huomata, miten ihmiset näkevät asiat eri tavalla... Itse tuossa tilanteessa en lähtisi syyttämään ravintolaa. "ystävä" tässä se varas oli ja ravintolassa on vaan sattunut huolimattomuusvirhe. "Ystävä" on voinut esi. itse kirjoittaa sotunsa siihen paperiin ilman että baarimikko on viitsinyt katsoa lisäksi ajokorttia. Voihan ravintolaan ottaa yhteyttä ja kertoa tapahtuneesta. Sitäpaitsi poliisi tietää tilanteesta parhaiten, kuka teki tapauksessa väärin ja kuka ei.

Jos kerran kortissa on ollut AIVAN eri nimi ja sukupuoli ei sillä olisi saanut myydä.Ei sitä saisi käyttää vaikka kuinka sanoisi että tämä on mun vaimon kortti.
Itse olin joskus pienessä pubissa töissä ja siellä omistaja sanoi että jos maksetaan kortilla,AINA tarkistetaan henkilöllisyys.Oli summa mikä oli.Omistaja oli hyvin tarkka ettei tule väärinkäytöksiä.

ei saa myydä jos ei ole asiakkaan kortti.mulle kävi kerran niin että höyläsin korttia (nuoren pojan) se oli electron.kävi sellanen outo tunne että onkohan kortti sen pojan.no omaa tyhmyyttäni en tarkastanut sitä ja poika ei enää ostanut sillä mitään,ilmeisesti säikähti kun katsoin nimeä.löysin kortin purukumilla liimattuna tiskin alle parin viikon päästä eli oli varastanut sen.sen jälkeen on tullut otettua erittäin tarkka syyni

aika jännää jos menee vaimo selitys läpi :)

tässähän oli kysessä kaveri, ja jos kaver nimeltä esko pöllinen väittää ostavansa viinoja 100?urolla vaimonsa marjatta heikkisen kortilla... :S

en menis siihen raflaan joka tommosta uskoo...

Tiedän tunteen ravintolan näkökulmasta.. Meidän ravintolassamme kävi juuri noin, paitsi et kortti oli naisen ja nainen käytti sitä mutta osti aina alle 30 euron ostoksia ja tarjos viel kaikille kaverelleen. Kortin omistaja teki reklamaation ja pankki otti meiltä kysymättä kaikki rahat tililtä mitä oli ko. kortilla maksettu, olivat kuulemma ilmoittaneet kirjallisesti mut ei me ikinä mitään kirjettä saatu. Joten ei kun rikosilmoitusta tekemään ja luottokunnalle sen kanssa, hyvät mahdollisuudet saada rahat takaisin. Ravintola tekee sitten kortin käyttäjästä ilmoituksen.Enpä oikeen osaa muuta näin suoralta kädeltä neuvoa. Jos tulee muuta mieleen nii pistän tänne ku käyn lueskelemassa.

No on todella törkeetä käytöstä nk.ystävältä :o Ei oikea ystävä tee tollasta :kieh:

Ja kait ne ravintolassa tajuu että kenenkään miehen nimi ei ole vaikka Minna tai Liisa |O

Mulla itsellä varastettiin viime kesänä pankki/visakortti. Silloin ainakin mulle sanottiin, että jos sitä on käytetty ennen kuin varkauden tajusin ja kortin suljin , ne tulee mun maksettavaksi. Tosin niihin ois kuulemma voinu hakea vakuutusyhtiöltä korvausta.

Mutta sitten jos korttia käytetään sen jälkeen, kun se on jo suljettu, silloin vasta lasku menee luottokunnalle.

Ja tuohon kaupan tarkistamisvelvollisuuteen. ...joo... onhan se, mutta tiedä sitten, mitä käytännönmerkitystä sillä on, sillä ainakin pankista ja luottokunnasta sanoivat, että kyllähän niiden pitäs tarkistaa, mutta ei sille mitään mahda, jos eivät ole tarkistaneet.

Ainoa, joka mulla joutui kuseen tarkistamattomuudesta oli pankki itse. Oli meinaan varas käynyt mun henkkareilla pankista nostamassa rahaa (suoraan konttorista) ja kassaneiti oli antanut mun tililtä sille, vaikka kuvan ihminen ja nostaja ei olleetkaan sama. Ne rahat pankki joutui mulle korvaamaan, sillä pystyin todistamaan, että nostaja en ollut minä itse. (mulla siis vietiin koko lompakko kaikkine kortteineen ja sisuksineen).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos ei maksa rahoja suosiolla. Ravintolaa en alkaisi syyttämään, onhan mies voinut väittää, että on vaimon kortti. Kyl mäkin oon käyny miehen kortilla raflassa ostamassa juomia, ei mitään ongelmaa (tosin mies ollut mukana).

Tutussa paikassa voi onnistua, mutta periaatteessa on kuitenkin rikos. Ja kortti pitäisi ottaa pois.