Ystäväni kokemuksen perusteella en veisi ikinä lasta perhepäivähoitajalle hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miksi pph?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Molemmissa hoitopaikoissa varmaan riskinsä. Olen itse ollut työssä päiväkodissa. Joitakin lapsia saatettiin syrjiä heidän perheensä takia. Eräs lastentarhanopettaja taas oli yleisen kiusaamisen kohteena. Olikin sairaslomalla ja kun tuli takaisin seläntakana puhuminen oli todella törkeää, varmaan muukin kiusaaminen. Hän ei tosin ollut omassa ryhmässäni, mutta tuota oli vaikea olla huomaamatta.

Onko siis ketään, joka oikeasti suosittelisi perhepäivähoitoa kunnallisen päiväkodin sijaan, jos pph ei ole tuttu/suositeltu?

No minä! :) Minä en veisi omaa poikaani (2 v) päiväkotiin jos on perhepäivähoitajilla paikkoja. Sen takia kun poikani on vähän arempi luonteeltaan, ei varmasti viihtyisi päiväkodissa isommissa ryhmissä, eikä hoitajilla olisi siellä samalla tavalla pojalleni aikaa. Nyt on pph:lla hoidossa, ja en voisi olla tyytyväisempi pojan hoitopaikkaan. Minun pph:n tytär on muuten ollut useammassa päiväkodissa töissä, ja oli itsekin sanonut ettei veisi lapsiaan päiväkotiin :D

Alkuperäinen kirjoittaja ä;23974518:
JA TÄMÄHÄN antaa oikeuden leimata kaikki pph???
Loukkaat kyllä todella minua kirjoituksillasi sillä jos tulisin sinua vastaan ja kertoisin olevani pph SINÄ pitäisit minua ulostetta syöttävänä hirviönä? 80luvulla sattuneen ääritapauksen johdosta?

Mene aikuinen itseesi ja lakkaa olemasta tuollainen pelkäävä yhden tapauksen johdosta!

yllä lainattu teksti joka kertoo paljon puolestaan. teissä pph ssa valitettavasti on aika paljon asioita pielessä. johtuu juuri siitä että teitä ei valvota. olen itse halunnut jo pitkään pph ksi ja jonakin päivänä toivottavasti niin onkin. en kuitenkaan koskaan vähättele noita kauhukokemuksia vaan niiden pitäisi olla antamassa suuntaa paremmalle valvomiselle ja hoidolle. minulla on omista lapsista kauhukokemuksia pph sta esim hauholta. kyseinen pitkään toiminut hoitaja ei muka ole saanut valituksia muilta. vaikuttaa siltä että kyse on mielenterveys ongelmista ja hoitajaa ei valvota. otin lapseni pois ja laitoin päåiväkotiin. siellä hoitaja vieraili ja aiheutti ongelmia.
otin lapseni pois sieltäkin.

Minua eräs miespuolinen vuoropäiväkodin johtaja Taputti päähän! Ja sanoi että-kuuleppas nyt pikkuäiti!! Olin 20v ja vein sen ainoan yhden kerrran tyttöni hoitoon vaikka olin vapaapäivällä että saan virasto asioita hoidettua. Löysin myös sieltä kerran 1.8v tyttöni portaikosta yksin kun menin hakemaan.. aivan järkyttävä paikka. Tämä Oulussa.

Yhteistyössä