Ystävällä uusi mies, joka on kusipää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ystävyys mennyt?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ystävyys mennyt?

Vieras
Minulla on hyvä ystävä, joka erosi pari vuotta sitten huonosta liitosta. Hän tapasi noin vuosi sitten uuden miehen ja olin tietysti iloinen hänen puolestaan koska hän tuntui olevan onnellinen. Mutta sitten tapasin tämän miehen... Joka on aivan täysi idiootti kusipää! Ystäväni puolustelee häntä ja sanoo että sillä on vain "erilainen huumorintaju". Mun mielestä taas huumorintaju ja alkeellistenkin käytöstapojen puute ovat täysin eri asioita. Sen lisäksi se mies käyttää aika reilusti alkoholia ja ystävänikin on nyt alkanut juoda enemmän. Ystäväni on lisäksi alkanut etääntyä, vastaa viesteihin vielä huonommin kuin ennen, jättää asioita kertomatta ja häneltä saa tivata oikeasti vastausta kun tulee yksi asia kerrallaan jne. Minä en halua viettää minuuttiakaan tuon miehen seurassa, joten totta kai se vaikuttaa myös meidän ystävyyteen. Enkä muuten ole ainoa ystävistä joka on tätä mieltä tuosta miehestä, eräs toinen ystävä on ilmoittanut ettei koskaan enää halua nähdäkään sitä miestä.

Nyt meidän pitäisi lähteä yhdessä pienelle reissulle, alunperin ystäväni ei ollut lähdössä lainkaan, mutta se mies sitten ehdotti että mitä jos kuitenkin lähdettäisiin. Ja mun pitäisi olla neljä päivää sen seurassa jota en siedä lainkaan. Pelkään, että sen jälkeen meidän ystävyys on historiaa koska en jaksa idiootteja mutta en myöskään idiotismin puolustelua. Mitä voisin tehdä?

Vaihtoehdot taitaa olla että joko siedät ystävän miestä hammasta purren, tai sanot ystävälle että jatkossa tapaat vain häntä (jolloin hän voi ilmoittaa että ei käy), tai sitten menee välit kokonaan ystävääsi. Kyseessä on kuitenkin hänen valintansa ja hän valitsee olla tämän miehen kanssa!

Mun kaverilla on niin tyhmä ja vastenmielinen mies että huhhuh. Lapsiakin on sittänyt vähän sinnesuntänne ja naista vaihdellut lennossa. En hetkeäkään usko, etteikö naurattelis muita naisia työreissuillaan, miksi se nyt loppuisi, kun ei edellisen 10 v aikana.

Eikä ne edes yhdessä vaikuta pätkääkään onnellisilta!!

Mutta ei auta. Kaverin pitää itse tajuta, turha sille on siitä sanoa. Onneksi mies ei juuri ole paikalla kun kyläilen.

Ja siis suurimman osan noista asioista on nimenomaan ystäväni itse kertonut tuosta miehestä! Mä en ymmärrä miksi se on tuollaisen kanssa ja on tosiaan itsekin muuttunut tänä aikana, mm. tiuskii aika herkästi mitä ei koskaan aikaisemmin tehnyt.

Tein itse tänne jokin aika sitten avauksen, jossa myös harmittelin ystäväni miestä. Kovin suurta suosiota sekään keskustelu ei saanut; ilmeisesti olen itse se moukka kun kehtasin mennä kommentoimaan asiaa, joka ei minulle kuulu. Onhan se tosiaan ystävän asia, mutta mua ainakin harmittaa kun ystävän miesystävä on täysi mulkvisti.

Möläyttelee varsinkin kännissä täysin asiattomia kommentteja, jotka ovat loukkaavia paitsi ystävääni niin myös seurueen muita jäseniä kohtaan. En oikeasti tajua, miksi ystäväni on hänen kanssaan yhdessä, minusta ystävä on muuttunut väsyneemmän oloiseksi ja vanhentunut silmissä. En tiedä, johtuuko tämä miesystävästä, mutta en uskoisi heidän olevan onnellisia yhdessä. Asiasta on kuitenkin vaikea puhua. Onko se ylipäätään minun asiani millään tavalla?

Mielelläni välttelisin inhottavaa miesystävää, mutta jos haluan tavata ystävääni, tulee mieskin siinä mukana useimmiten.

Et voi asialle yhtään mitään, jos ystäväsi uskoo olevansa onnellinen ja tyytyväinen uuteen mieheensä.

Läheisin, elinikäinen ystäväni on mennyt kahteen otteeseen naimisiin niin kusipäisten ukkojen kanssa, että hirvittää. Ja tuon nimityksen kusipää keksi ystäväni sisar, en minä, sillä ystäväni miehiä ei oikein kukaan jaksa. Ystäväni,joka on kaikin tavoin hauska ja ihana ihminen palvoo miehiään kuin maailman ylimmäisiä ihmeitä ja antaa käyttää itseään täysillä hyväkseen.

Kun ongelmat ovat miesten kanssa alkaneet se on yleensä helpottanut vuorovaikutusta ystäväni kanssa ja hän sitten vuosien saatossa on ryhtynyt uskomaan meitä muitakin. Olin niin innoissani hänen asumuserostaan viimeisimmän kanssa ja sanon tätä nykyä suoraan, mitä mieltä olen miehestä.

Mutta en voi ap:lle sanoa muuta kuin ole oma itsesi. En suosittele olemaan ystäväsi miehelle tarkoituksella inhottava, mutta ihan suoraan kommentoit jos hän mielestäsi käyttäytyy huonosti esim. puhuu rumasti ystävällesi tai heiluu liikaa kännissä. Ystävääsi et voi suojella siltä mitä sinä tunnet ja ajattelet. Jos ystäväsi siitä suuttuu ja haluaa katkaista välit älä ota sitä liian vakavasti. Hän voi olla samaa mieltä kanssasi vuoden päästä ja kaivata sinua kipeästi. Sen olet ystävällesi velkaa, vaikka hän nyt tekeekin virheen.

Ystäväni on siis itsekin sitä mieltä että mies on huonotapainen ja juo liikaa ja osaa olla todella rasittava. Ja ettei sitä kannata esitellä perheelleen. Ja kertonut kuinka hänen joku toinen ystävä myös inhosi koko tyyppiä. Ystäväni tietää todellakin että sanon mielipiteeni suoraan. Myös tuolle miehelle, joka ei sitä kuitenkaan tajua joten ei sillä ole vaikutusta.

Yhteistyössä