ystävä vai kumppani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jep, tiesin ettette seurustele, vaikka haluaisit ja viitteitä siihen on. Siksi puhuinkin seurusteluun liittyvästä ongelmasta.

Mitä jos ratkaisisit asian kertaheitolla?

Kun mies ottaa seuraavan kerran yhteyttä, kysy siltä, haluaako seurustella. Jos ei halua tai ei tiedä, ehdota, että pidätte kunnolla välimatkaa.

Jos haluaa seurustella, yksi teidän ongelmista on selvitetty :)

Voithan lähettää kysymyksen tekstarilla vaikka heti, sittenhän se epätietoisuus ratkeaisi :)

ikämme ovat haitarilla 20-25.
olen kysynyt jo aikaisemmin et minkä takia emme seurustele...sano ettei ole valmis sitoutumaan vielä....kunnioitan hänen päätöstään.sanoi että haluaa selvittää ongelmat ensin..tiedän hänen ongelmansa ja siks en painosta....
mä en pakene tilanteista joissa olemme riidelleet...olemme aina huutaneet jos tuntuu siltä....välillä aivan tyhjänpäiväsestä asiasta....en mä annakkaan sen enää pompottaa...toi eilinen nyt vaan taas oli mitä oli...kai se oli eräänlainen anteeksi pyyntö hänen puoleltaan, joskaan se ei riitä.sovimme juuri että juttelemme illalla ihan kaikessa rauhassa ilman häiriö tekiöitä.

Ok,

tempoileminen voi olla nuoruuden kypsymättömyyttä, tietämättömyyttä ja typeryyttä. Voi myös olla, että hän ei oikein itsekään tiedä mitä haluaa ja pitää sinusta, mutta ei tiedä haluaako seurustella. Tuollainen vallankäyttö ja sinun hallitsemisesi mahdollistaa sen, että olet käytettävissä kun hän haluaa, mutta jos löytyisi joku parempi/kiinnostavampi, niin hän voisi aina vedota siihen, että koska ette seurustele, hän on vapaa tekemään mitä haluaa.

Ulkopuolisen korviin kuulostaa, että hän käyttää sinua tavallaan hyväkseen (vaikkakaan ei tee sitä välttämättä tarkoituksella), ja mikäli et pistä hommalle stoppia, niin satutat itseäsi ennenpitkää vielä enemmän. Jo nyt huomaat, että hän aiheuttaa sinulle sydänsuruja. Niin tai näin, niin edes ystävä ei sellaista oloa saa aikaan, saati sitten seurustelukumppani.

Eli suosittelen lämpimästi, että olet tiukkana illan keskustelussa, miten paljon hän lepertelee tai soittelee yhteisiä biisejänne. Sillä ei ole mitään merkitystä pidemmän päälle, jos ""arki"" on tuollaista sekavaa sekoilua.

Jos kuulostan kovalta, pyydän anteeksi. Käytännön kokemuksista viisastuneena olen näin jälkeenpäin huomannut, että olisi joskus voinut toimia ihan viisastikin, niin olisi säästynyt aika monilta kyyneleiltä. :)

kiitos oikeesti todella paljon.
en tiedä mikä sanoissasi vaikutti....varmaan se että olet täysin oikeassa.ja kyllä mä tiukka aion olla illalla.tuntuu että olet ainoa joka tähän mennessä todella on ymmärtänyt ahdistukseni.sinun kaltaisia ihmisiä saisi olla enemmän.
pelottaa ilta mutta olen myös valmis keskustelemaan.tai itse asiassa juttelen hänen kanssaan koko ajan koneen välityksellä...en kuitenkaan mistään sellaisista asioista mitkä kaipaa selvityksen...ihan niitä näitä vaan.
kyllä mies voi sit olla ihana....mut nyt en anna sen vaikuttaa.
pitäkää peukkuja.

Huomaan, että olen ajatukseni oli juossut nopeammin kuin sormet näppäimistöllä.
Tarkoitin lepertely-kohdassa sitä, että pysy kovana -huolimatta siitä- miten paljon hän ehkä puhuukin kauniisti jne.

Tiedän, että se on vaikeaa, koska toisaalta olet selkeästi ihastunut/rakastunut ja aina tuntuu siltä, että nyt hän on erilainen tai nyt tulee muutos. Eikä sitä välttämättä koskaan tule. Olet ehkä nuorempi kuin hän (?), ja sen takia hänellä on ehkä enemmän kokemusta ja vertailukohtaa ihmisten välisissä suhteissa. Jos arvaukseni osuu oikeaan, hän ehkä tietää paremmin mistä naruista vetää, jotta saa sinut pauloihinsa.

En sano, etteikö hän ihan oikeasti voisi välittää sinusta (ja hyvä merkki on, jos ette ole olleet sängyssä), mutta toisaalta korvaani särähti hieman se, että mikäli ymmärsin oikein, hän huomauttelee muiden läsnäollessa ulkonäöstäsi jne. Vaikka haluaisikin kiusoitella, ei tuollainen ole kovin mukavaa, eikä sitä myöskään tarvitse sietää. Yksi vaihtoehto on, että alat huomauttelemaan hänelle takaisin.

Ongelmana tällaisissa tilanteissa on, että sitä ehkä tietää, miten pitäisi oikeasti toimia, mutta ei kuitenkaan tositilanteessa toimi, jos pelkää toisen jättävän ja lähtevän. Kummallisinta siinä on, että jos toinen jättää ja lähtee, se on todennäköisesti juuri se oikea ratkaisu (ts. toisen motiivit eivät ole olleet oikeat), mutta silti sitä pelkää niin paljon, että alistuu typerään kohteluun ja kyykytykseen.

Itse olen siinä onnellisessa asemassa, että viisastuin ja lähdin ennen kuin oli liian myöhäistä. Tajusin, että olin antanut toisen pompotella itseäni ja olin kuin kynnysmatto. Näin jälkeenpäin en tajua miten muka olin niin ""rakastunut"", psyykkasin itseni näkemään toisessa ihan eri asioita, mitä olisi pitänyt nähdä. Keksin kaikkiin huonoihin asioihin jonkun selityksen (ihminen on taitava). Rakkaudella siinä ei kyllä ollut mitään tekemistä, ihastumisella ja yksinolemisen pelossa. Halusin niin kovasti, että ko. henkilö olisi ollut elämäni rakkaus, että aloin uskoa jo siihen itsekin. Olin ihan varma, että en löydä enää ketään hänen kaltaistaan ja näin jälkeenpäin ajateltuna ihan hyvä vaan... luonnevammaisesta k*sipäästä oli ihan hyväkin päästä eroon! :-)

Ap, pysy siis kovana ja yritä ajatella asiaa ulkopuolisen silmin. Silloin on ehkä helpompi toimia. Mieti, jos joku muu kohtelisi sinua noin tai sanoisi sinulle jotain, miten silloin reagoisit - sietäisitkö, vai taistelisitko vastaan?

minä olen se vanhempi osa puoli.mutta hänellä on kokemusta silti enemmän naisten käsittelystä kuin minulla miesten.
juttelimme eilen....ensimmäistä kertaa ilman riitaa...olin oikeen yllättynyt.hän antoi minun puhua kaikesta mikä painoi kunnes hän keskeytti puhumiseni kysymällä aletaanko seurustella....se sai minut hiljaseks.en osannut vastata siihen...lähdin pihalle tupakalle.hän tuli perässäni ja sanoi että eikö se ollu juuri se mitä haluan...joo haluan mutta en sanonut sitä hänelle.epäilin hänen motiiveja...en tienny haluaako hän todella vaan vai kysyikö hän vaan siksi että tietää minun haluavan.pyysin aikaa miettiä.myöhemmin illalla olimme ystäviemme luona.hän istui keskelle sohvaa joten menin hänen viereen...ystävämme kysyi että joko te olette yhdessä.kumpikaan ei vastannut mitään.hetken päästä hän kuitenkin siirtyi toiselle sohvalle ja mahdollisimman kauas minusta...tajusin että hän oli kysynyt vaan koska mä halusin olla hänen kanssaan...loukkaannuin siitä todella.olis tehny mieli taas sanoa kova sana ja olisinki sanonu mikäli ystävämme eivät olisi ollu siinä.hillitsin kiukkuni..en sanonut hänelle enää mitään eilen.eikä hänkään kyllä minulle.
minulla on nyt eräs suunnitelma jolla saan tietää hänen todelliset tunteensa minua kohtaan ja motiivit.
en mä kauaa jaksa tämmöstä pelleilyä...rupee oikeesti mitta tulee täyteen.

minulla on kaksi sellaista ystävää joiden kanssa olen ollu sängyssä....toisen kanssa oli suhde....se ystävyys on kestänut yli 8 vuotta. hän rakastaa mua ja minä häntä mutta vaan ystävänä.niin kyllä mun mielestä ystävyyteen voi kuulua sänkyhommat jos se on ok kummallekin eikä siinä ole tunteet pelissä....eikä kumpikaan seurustele.
mutta tästäkin asiasta jokaisella on oma mielipide ja jokainen päättää itse miten aikoo elää....pihtaamalla vai elämällä täysillä ja ottaa vastaan kaiken mitä tulee vastaan...niin hyvät kuin huonotki hetket.mä elän täysillä vaikka valitankin nyt tästä kundista.mutta olen kuitenkin asiat ottanu vastaan sellaisina kun ne tulee tai rakentuu.
nuorena on elettävä ja koettava...vanhempana voi sit ottaa rauhallisemmin.

saanko kertoa sinulle yhden asian; olet ajautumassa suhteeseen olosuhteiden pakosta, rakkaudella ei ole siinä asiassa mitään tekemistä. Ihmeellisiä kakaroita sinun ystäväsi ovat, kun pakottavat sinua naimaan.
Jos teillä on ollut riitoja ja mies on raivonnut sinulle, niin älä hyvä ystävä mene pidemmälle hänen kanssaan. Ok , jos haluat olla hänen käyttettävissään, niin sitten. Mutta tuollaisella ei ole tulevaisuutta.
Siinä ihailen sinua, että olet pidättäytynyt näin kauan ja nyt toivon , että jatkat sitä, ihan itsesi vuoksi. Rakastavaiset eivät raivoa toisilleen.

Sinä olet halunnut alkaa hänen kanssaan seurustelemaan ja MIES ITSE kysyi sinulta, että alatteko seurustelemaan ja sinä et ole tyytyväinen. Käsitinkö nyt oikein?

Muista, että ei se seurustelu vaadi sinua heti sänkyyn menemään. Katso ensin, miten muuten keskinäinen yhteytenne löytyy.

Mulle tuli meleen sinun kertomastasi, että mies on pitkään miettinyt seurusteluasiaa, mutta ei ole uskaltanut kysyä sinulta. Hän on jopa kaverilleen kertonut, joka osasi jo kysyä sitä !

Mies on tietenkin nolona, kun et ole suostunut siihen (=et pidä hänestä). Hänellä oli varmaan tukalat paikat siinä sohvalla ja siksi siirtyi pois vierestäsi. Miten hän olisi voinut kertoa kaverilleen, että on pyytänyt sinua seurustelemaan ja sinä et ole suostunut siihen?

Muista, että helppoa tuossa tilanteessa ei ole ollut sillä pojallakaan!

Mitä, jos hän siinä tilanteessa olisi ollut vieressäsi ja halannut sinua. Et olisi ollut siihenkään tyytyväinen, KOSKA TEHÄN ETTE SEURUSTELE VIELÄ !

Mikä on keinosi selvittää miehen tunteet sinua kohtaan?

Älä ihmeessä mene niihin kokeiluihin sotkemaan muita miehiä, en näe siinä ainakaan mitään ideaa.

Koko ketjun ajan olen luullut, että haluat vain tämän miehen. Nyt kuin saisitkin, haluatko sittenkin jotain muuta?

""yks""

Etköhän sinä nyt hieman kaunistele miehen osuutta ja motiiveja?

""Mies on tietenkin nolona, kun et ole suostunut siihen (=et pidä hänestä). Hänellä oli varmaan tukalat paikat siinä sohvalla ja siksi siirtyi pois vierestäsi. Miten hän olisi voinut kertoa kaverilleen, että on pyytänyt sinua seurustelemaan ja sinä et ole suostunut siihen?""

Vaihda seurustelu-sanan tilalle naiminen, niin olet lähempänä totuutta. Jos ap:n mielestä ystävätkin voivat olla sängyssä, niin kyllä seurustelu on sitä itseään.

Minusta ap:ta painostetaan ja silloin kannattaa viheltää peli poikki ja toivoa, että löytäisi myöhemmin muista piireistä kaverin, jota ei tarvitsisi heti kenellekään esitellä.

minua ei ole painostettu naimaan ketään.enkä vielä ole tämän kundin kanssa ollu sängyssä.
nolous voi olla kyllä syynä siihen miten hän käyttäytyi...mutta entä jos ei...siinä on olemassa myös tämä vaihtoehto...entä jos hän vaan leikkii tunteillani.
olen myöskin tyytyväinen että hän viimein kysyi ja olisin todella halunnut suostua....se kysymys tuli kuitenkin hieman väärässä paikassa...olimme sentään puhumassa jutuista mitkä aiheuttivat ja aiheuttavat riitaa välillämme...ja sit hän töksäyttää kysyä...jos tilanne olisi ollut eri niin kuka tietää.
mutta hänen on kuitenkin ymmärrettävä ettei hän voi kohdella minua miten vaan...

Anteeks vaan, mut menee hermot tän ketjun lukemisesta (ok, en lue tän jälkeen)! Jos mies on lähentynyt sinua, niin tee kaikille palvelus ja kysy nyt herran tähden että haluaako hän todella seurustella ja mitä tarkoitti sanomisillaan! En jaksa enää lukee tätä jahkaamista ja analysointia. Lueppa ap tämä ketju läpi, niin huomaat itsekin, että aikamoista teinimeininkiä kulostaa olevan :)

Yhteistyössä