Ystävä pahoitti mieleni.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nanna

Vieras
Lapset 4,5v ja 2v aloittavat päiväkodissa syksyllä. Mulle tarjottiin yllättäen vakituista työpaikaa mielenkiintoisesta työpaikasta ja päädyin ottamaan paikan vastaan, vaikka olin alunperin ajatellut olla kotona kun nuorempi täyttää 3 vuotta.

Ajattelin kuitenkin, että tässä on hyvä tilaisuus päästä työelämään takas, varsinkin tässä taloustilanteessa.

Ystäväni sitten päätti tuossa viikonloppuna 'avautua' minulle kuinka paha mieli hänellä on mun lasten puolesta, erityisesti nuoremman joka tulee kärsimään pk:n varhaisesta aloituksesta ja kuinka lapseni joutuvat pahaan sairastelukierteeseen kun ehdoin tahdoin vien heidät sinne hakemaan sikainfluenssan yms.

Nyt ei olla sen jälkeen puhuttu, mulla on hirveän loukattu olo... Mun mielestä aloitteen yhteydenpitoon pitäisi nyt tulla hänen puoleltaan, vai mitä olette mieltä?

Olisko kateellinen? En voi käsittää, että tuolla tavalla töksäytellään ystäville omia mielipiteitä. Meillä kuopus oli 1v, kun meni ensin pph:lle ja 1,5 vuotiaana päiväkotiin. Eipä olla sairasteltu, kun nuhakuumetta pari kertaa vuodessa ja lapsi täyttää ensi kuussa neljä vuotta. Jos lapset päivähoidosta hirveästi kärsisivät niin varmasti moinen laitos lakkautettaisiin.

Kyllä varmaankin itse odottelisin ottaako yhteyttä. Puolustelitko itseäsi, tuliko teille riitaa noista kommenteista?

No en tiedä, mutta eihän tuo asia kuulu tippaakaan ystävällesi! Tuollaiset ystävät on niin persiistä, kun luulee oikeudekseen kommentoida SINUN päätöksiäsi SINUN lapsistasi! On itelleni käyny samalla tavalla, sain haukut ihan älyttömästä ja mitättömästä asiasta ja siinä meni ystävyys, nykyään hyvin vähän tekemisissä..
Itse ajattelin laittaa jo 1v.nä, mahd. jopa vähän aikaisemmin hoitoon ihan vain raha-asioiden vuoksi.

Taitaa tosiaan olla kateellinen kun olet saanut työpaikan ja vielä tällaisena aikana. Aivan oikean ratkaisun olet tehnyt ja toivottavasti ystäväsi tajuaa tyhmyytensä.

Onnea työpaikasta! Lapsesi ovat ihan sopivan ikäiset aloittamaan päivähoidon. Älä välitä ystäväsi puheista, sillä ei elämää voi muutenkaan elää muiden ihmisten mielipiteiden mukaan. Ystävälläsi itsesellään on ongelma, jos ei pysty hyväksymään asiaa.

Niin, surullisinta tässä on se, että tosiaan kyseessä on HYVÄ ystäväni, monen vuoden takaa. Oltiin siis messengerissä juttelemassa, kun asutaan eri paikkakunnilla ja siellä sitten aloitti varovaisesti ja lopulta antoi tulla. Mä olin niin järkyttynyt etten sanonut mitään, vaan löin yhteyden vain poikki... Nyt ei ole mitään kuulunut sen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Nanna:
Niin, surullisinta tässä on se, että tosiaan kyseessä on HYVÄ ystäväni, monen vuoden takaa. Oltiin siis messengerissä juttelemassa, kun asutaan eri paikkakunnilla ja siellä sitten aloitti varovaisesti ja lopulta antoi tulla. Mä olin niin järkyttynyt etten sanonut mitään, vaan löin yhteyden vain poikki... Nyt ei ole mitään kuulunut sen jälkeen.

Anna olla. Tollaset ei oikeasti ole hyviä ystäviä. Tai mä en ainakaan ymmärrä. Mun mielestä ihmiset tekee omat päätöksensä sen mukaan minkä itse näkee parhaaksi. Ei ole kenenkään oikeus tulla arvostelemaan SINUN valintojasi. Yritä edes nousta tuon yläpuolelle äläkä pahoita mieltäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja mami:
Taitaa tosiaan olla kateellinen kun olet saanut työpaikan ja vielä tällaisena aikana. Aivan oikean ratkaisun olet tehnyt ja toivottavasti ystäväsi tajuaa tyhmyytensä.

samaa mieltä. ja onnea kovasti uudesta työpaikasta! =)

Yhteistyössä